UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum




Poprzedni temat «» Następny temat
"Bujanie" przy sciaganiu nogi ze sprzegla? Czy to
Autor Wiadomość
tomtower 

Auto: W210 1998
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 37
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2009-02-08, 12:04   "Bujanie" przy sciaganiu nogi ze sprzegla? Czy to

Ostatnimi czasy przy sciaganiu nogi ze sprzegla przy ruszaniu odczuwam delikatne "bujanie" / szarpanie... po rozmowie z mechanikiem powiedzial, ze to dwumasa pada, że to "ostatni gwizdek" i trzeba zminic bo jak sie rozsypie to skrzynia do roboty. To koszt ok. 2 tys + sprzeglo 1 tys...
czy tak to sie objawia? Jak mozna sprawdzic?
_________________
Tomek,
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381

Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8769
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-08, 12:30   

zaobserwowales jakies stukniecia przy gaszeniu silnika? a takze drzenie budy koo 1500-2000 obrotow?
_________________
BMW E23 3.5 '84
MERCEDES W210 3.0d '96
VW PASSAT B6 2.0d '07

WWW.MB24.TK - CENNIK CZĘŚCI ASO 2013
 
     
tomtower 

Auto: W210 1998
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 37
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2009-02-08, 15:58   

fabek napisał/a:
zaobserwowales jakies stukniecia przy gaszeniu silnika? a takze drzenie budy koo 1500-2000 obrotow?

Nic takiego nie ma. Żadnego stukania ani drgań. Tylko w ostatniej fazie puszczania sprzęgła (tuż przed ściągnięciem nogi) delikatne bujanie / wyrywanie i co ciekawe zauwazylem, gdy prowadzil ktos inny niz ja... a jak siedzialem na siedzeniu pasażera. Potem sam próbowałem tak delikatnie puscic sprzeglo i cos takiego sie pojawilo.
_________________
Tomek,
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381

Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8769
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-08, 16:13   

poczekaj poczekaj.

to szarpie wreszcie czy buja?
_________________
BMW E23 3.5 '84
MERCEDES W210 3.0d '96
VW PASSAT B6 2.0d '07

WWW.MB24.TK - CENNIK CZĘŚCI ASO 2013
 
     
lysyzlota 
VIP

Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 336
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-09, 08:02   

Jak szarpie to kończy się sprzęgło
_________________
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
 
 
     
tomtower 

Auto: W210 1998
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 37
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2009-02-09, 12:51   

fabek napisał/a:
poczekaj poczekaj.

to szarpie wreszcie czy buja?


Ciężko to opisac... bardziej nazwałbym to "bujaniem" przy ruszaniu
_________________
Tomek,
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381

Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
 
     
tonidriver 
VIP


Auto: Passat B5
Pomógł: 104 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 5978
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-02-09, 13:46   

bujaniem czego chlopie.. sprzeglo albo szarpie albo nie ale buja ? czym buja ? aha i zapytaj tego swojego mechaniora co ma dwumasa do skrzyni :shock: i od czego niby miala by sie rozsypac :mrgreen:


lysyzlota napisał/a:
Jak szarpie to kończy się sprzęgło


nie koniecznie bo moze pasc dwumasa i tez bedzie szarpalo ale ja z tym jezdze juz 2 lata bo nie dam za to koło 1800zł :-P
_________________
VW 1.6
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8769
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-09, 14:11   

ciezko na odleglosc cos stwierdzic, jak skoro nawet mechanik ma z tym problem majac auto pod nosem. najpierw to bym sprawdzil poduszki pod silnikiem, ew. skrzynia.
_________________
BMW E23 3.5 '84
MERCEDES W210 3.0d '96
VW PASSAT B6 2.0d '07

WWW.MB24.TK - CENNIK CZĘŚCI ASO 2013
 
     
drajan 

Wiek: 37
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 20
Skąd: Tczew
Wysłany: 2009-02-09, 17:04   

Do tomtower te objawy które opisałeś to jest duże prawdopodobieństwo że pada dwumasa.
Mam u siebie te same objawy (bujanie szarpanie ). Samochodem szarpnie właśnie w końcowej fazie puszczania sprzęgła. Ale gdy puszczę sprzęgło bardzo wolno te tego szarpnięcia nie ma lecz jazda z taką uwagą na sprzęgło jest bardzo męcząca. A zabujanie autem jest odczuwalne wtedy jak rozpędzę się na pierwszym biegu do około 2500 obrotów i gwałtownie wcisnę sprzęgło to mam odczucie jak by coś szarpneło w podwoziu auta most albo skrzynia i wtedy nastąpi zabujanie autem. Wszystkie poduszki mam posprawdzane i całe zawieszenie wszystko jest ok. Ja również nie mam żadnego stukania na niskich obrotach ani przy gaszeniu silnika. O tym kole dwumasowym powiedział mi jeden mechanik jakieś pół roku temu. Dwa tygodnie temu padło mi sprzęgło pojechałem na wymianę ale do innego mechanika. Sprzęgło wymienił powiedział że koło dwumasowe ok. po tej wymianie na początku szarpnięcia były mniejsze ale teraz znowu się pojawiły. Więc myślę że jednak to koło jest do wymiany.
Tomtower powiedz mi też czy jak się rozpędzisz na pierwszym biegu do około 2500 obrotów
I gwałtownie wciśniesz sprzęgło to masz (szarpnięcie zabujanie) autem.

[ Dodano: 2009-02-12, 00:33 ]
Może ktoś w swoim mercedesie wymieniał już koło dwumasowe. Proszę opisac jakie były objawy padającej dwumasy. Czy telepało samochodem , czy były jakieś stukania przy gaszeniu silnika, itp.
 
     
tomtower 

Auto: W210 1998
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 37
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2009-02-12, 19:42   

[quote="drajan"]
Tomtower powiedz mi też czy jak się rozpędzisz na pierwszym biegu do około 2500 obrotów
I gwałtownie wciśniesz sprzęgło to masz (szarpnięcie zabujanie) autem.

Nie odpowiadałem przez ostatnie dni bo jeździłem i testowałem. Próbowałem różnych technik jazdy... wysokie, srednie, niskie obroty przy ruszaniu....
Nie mam szarpnięć przy 2500 obrotów... jak pyta DRAJAN...
Opisywane bujanie zauwazam gdy dojezdzam do skrzyzowania, gdzie auto prawie zatrzymuje się i wrzucam pierwszy lub drugi bieg, puszczam sprzeglo dodajac gazu i wowczas czuc bujanie. Objaw wystepuje gdy jazda ze skrzyzowania odbywa sie lekko pod gorke (dodam, że czuć to gdy auto startuje z niskich obrotów ok. 800-1000)
_________________
Tomek,
Mercedes (The Best or nothing...)
-------------------
Obecnie: W210 sedan 300TD (177) '98 ASBWDB2100611A545381

Kiedyś: W210, '98, 2.9D Automat, Kombi VIN: WDB2102171A586460
Kiedyś: W210, '97 2.9D Manual
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


części mercedes





naprawa turbosprężarek warszawa

Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa