Dudnienie, rezonans, hałas przenoszony na tył wałem [220D]

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Dudnienie, rezonans, hałas przenoszony na tył wałem [220D]

Post autor: ayreon »

Z problemem tego denerwującego hałasu zmagam się od kilku miesięcy, co jakiś podejmując kolejne próby ostatecznej diagnozy i przede wszystkim usunięcia przyczyny.

Natomiast gorsze jest to, że w czasie jazdy na piątym biegu (manual) od prędkości ok 75-80 km/h pojawia się rytmiczne (mniej więcej co sekundę, im szybciej tym częściej) rezonowanie, dudnienie, czy jak to nazwać. Wyraźnie dobiega z tyłu samochodu. Wystarczy ująć minimalnie gazu, aby silnik przestał "ciągnąć" i już cichnie, dodam z powrotem i dźwięk jest znów. Nie jest to most (sprawdziłem, na próbę zakładając inny), opony, łożyska, podpora, łączniki wału itp.


[ Dodano: 2013-11-18, 00:28 ]
Witam ponownie,

problem wciąż nie został rozwiązany. W międzyczasie wymieniłem tłumiki (środkowy i końcowy) na nowe, oryginalne MB (trafiłem na allegro w cenie, jaką lekko zdesperowany zaakceptowałem). Nic się nie zmieniło. Po konsultacjach z mechanikiem, który od lat siedzi w mercedesach, zamontowałem złącze elastyczne. Nadal jest tak samo...
Przy okazji demontażu przedniej rury celem wspawania złącza elastycznego udało się stwierdzić, że katalizator nie jest pusty (od końca widać wkład), natomiast wygląda na wymieniany już - widać dość brzydkie, niefabryczne spawy.

Postanowiłem nagrać telefonem dźwięk wewnątrz podczas jazdy - http://w300.wrzuta.pl/audio/66JIMZ0gRCF/e220d_dudnienie
niestety jakość nagrania nie jest rewelacyjna, ale słychać dźwięk, o jaki mi chodzi. Rytmiczne, dość częste dudnienie, przytłumione stukanie. Słyszalne (oczywiście w innej częstotliwości) jest też podczas pracy silnika na postoju. W czasie jazdy oraz hamowania silnikiem, natomiast jeśli lekko ujmę gazu, na tyle, że auto baaardzo powoli zwalnia, wtedy dźwięk zanika.

wiem, że temat jest nietypowy i trudny do zdalnego opisania, ale może akurat ktoś na coś wpadnie, będę bardzo wdzięczny :)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2013, o 01:31 przez ayreon, łącznie zmieniany 2 razy.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

ten temat to tak na serio?? :hyhy: przecież słychać, że coś nie tak z wydechem... coś namotane jest, nie takie tłumiki, może rury dane z innego modelu :D w 320 cdi brata, bardzo podobny efekt był po wycięciu katów i obranym końcowym wydechu... :D mrucy jak szatan :rotfl:

a co do tych spalin wyrzucanych falami to normalne... popatrz sobie jak przebiega praca silnika...
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Jak najbardziej serio. Aktualnie mam już trzeci tłumik końcowy, drugi środkowy. Był zestaw Polmostrów, w miare świeży. Potem końcowy zmieniłem na nowy Asmet. Teraz mam środek i końcowy ori MB, nowe. Objaw jest ten sam. Srednice rur pasują do tej rury z katem, więc nie wiem, o co chodzi. Wina innego katalizatora?
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

....wina całego układu :hyhy: asmet to cienkie tłumiki, w połączeniu z brakiem kata albo jakimś już kiepskim... do tego coś tam rzeźbione było, może ktoś dał jakąś grubościenną rurke...?? to dudni :D
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Ale teraz mam tłumiki oryginalne Mercedesa, nowe, jeszcze naklejka nawet nie zeszła, hałasuje tak samo jak na poprzednich :zalamany:

[ Dodano: 2013-11-19, 23:49 ]
Mówię, że nietypowy temat :P

Nie pójdę do ASO po nowego kata... wstawić jakiś tłumik udający katalizator?
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
POW
Posty: 30
Rejestracja: 21 kwie 2013, o 11:35
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: POW »

Dzisiaj wymieniłem tłumik końcowy u siebie w 250td i tez słyszę lekkie dudnienie. Tłumik założyłem Polmostrów, a dodatkowo przy obrotach ok 5-6tys slychac pisk który dochodzi z końcowego tłumika.
Jak miałem oryginalny to tak nie było, chyba ten Polmostrów w sobie ma coś zrąbane.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Ciąg dalszy historii - odkryłem, że dźwięk udaje się również wywołać na postoju.
Pomijając lekkie dudnienie słyszalne na postoju na wolnych obrotach, wystarczy wkręcić silnik na wyższe obroty, np 2 tys. i na biegu delikatnie popuszczać sprzęgło. Reakcja jest natychmiastowa, pojawia się dudnienie, dokładnie w rytm puszczania sprzęgła, zarówno na biegach do przodu, jak i wstecznym. Jeśli to byłby wydech, chyba nie powinno to zależeć od obciążenia/naprężenia układu napędowego? W sumie nie trzeba jakoś bardzo mocno go naprężać, ledwie sprzęgło zaczyna "brać" i już dudni.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Moze cos w dolocie zdemontuj filtr powietrza i przeprowadz probe moze filtr juz przypchany i to wcale nie wydech tylko silnik nie robi jak nalezy.
skoro powymieniales juz wszystkie komponenty wydechu to dal bym sobie spo.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Witam ponownie, kolejny etap walki z hałasem...

mój zaprzyjaźniony mechanik rozkłada ręce, inni rzucają diagnozy oderwane od rzeczywistości lub każą wymieniać pół auta bez żadnej gwarancji.

Zakupiłem stetoskop warsztatowy i zacząłem osłuchiwać odpalony samochód na postoju. Dźwięk z okolic silnika/skrzyni przenosi się do tyłu wałem napędowym. Nie karoserią, nie wydechem, a właśnie wałem. Przy użyciu stetoskopu słychać to również na tylnym wózku czy nawet na półosiach. Stąd słychać to najgłośniej w bagażniku. Pod maską ciężko to usłyszeć, a tym bardziej znaleźć źródło.

Podsumuję temat wg najnowszych diagnoz, żebyście nie musieli czytać wcześniejszych wywodów. Hałasuje, rytmicznie dudni, na postoju, w czasie jazdy, przy hamowaniu silnikiem też. Im bardziej obciążony układ napędowy, tym głośniej. Częstotliwość dźwięku zależna od obrotów silnika. Gdy jadę na biegu i lekko odpuszczę gaz, cichnie. Gdy hamuję silnikiem lub silnik ciągnie, hałasuje. Tak powyżej 110 jest już nieznośnie głośno w aucie. Przez wał przenosi się do tyłu samochodu. Nowe kompletne sprzęgło, zniknęło pulsowanie pedału przy wciśnięciu, ale hałas pozostał.

Jakieś sugestie? :)
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

ayreon, Poducha pod skrzenia, przez co wszystko sie telepie? Ale znowu przy wyższych obrotach to by raczej cichło niż sie potęgowało ?
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

wyjście na wałek sprzęgłowy w silniku?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Poduchę skrzyni sprawdzałem przy wymianie sprzęgła - wygląda bardzo dobrze.
Poduszki silnika nie są w najlepszym stanie (trochę przenoszą wibracje na niskich obrotach i przy gaszeniu wyraźnie trzęsie autem), ale nie wydaje mi się, żeby one powodowały dźwięk idący na wał. Osłuchiwałem miejsca mocowań poduszek do przedniej belki, żadnych niepokojących dźwięków nie ma.

hammond24, co masz dokładnie na myśli? Łożysko podpierające wałek skrzyni montowane w wale korbowym?
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

tak,ale poduszki silnika bym wymienił i tak nie trzymają
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 556
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon »

Poduszki silnika są w planie, jak najbardziej. Dopiero wczoraj udało mi się wymienić urwaną świecę, więc teraz mogę myśleć o nowych poduszkach. Najciekawsze, że urwaną przed miesiącem świecę wykręciłem wczoraj PALCAMI. Nie wiem, jak to się stało, ktoś ma jakieś wytłumaczenie? :hyhy:

Łożysko w wale korbowym sprawdzałem przy wymianie sprzęgła - wygląda ok. Jeśli byłoby to cokolwiek w samej skrzyni, to czy hałasowałoby nawet wtedy, gdy nic w niej się nie kręci - odpalony silnik, wciśnięte sprzęgło i wrzucony bieg, auto stoi, skrzynia też. A hałas jest. Gdy puszczam na wyższych obrotach na postoju lekko sprzęgło, skrzynia też stoi, a hałas jest prawie tak samo głośny, jak normalnie w czasie jazdy.
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Poduchę skrzyni sprawdzałem przy wymianie sprzęgła
Miałeś skrzynie na stole, czy sprawdziłeś luzy na walkach, wejściowy i na wyjściu ?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości