Kontrolka oleju zapala się podczas jazdy?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kontrolka oleju zapala się podczas jazdy?
Tak jak w temacie. Posiadam E220 z silnikiem 2,2 diesel. Podczas jazdy przy jeździe ze stałą prędkością zapala mi się kontrolka oleju, po ściągnięciu nogi z gazu kontrolka po chwili gaśnie. Przy jeździe w mieście jest wszystko OK. Stan oleju w silniku sprawdzałem i jest ok. Ktoś ma jakiś pomysł co się dzieje? Szukałem po forum podobnych objawów i ie znalazłem ;/
Proszęo jakieś rady?
Proszęo jakieś rady?
Ktora kontrolka oleju?
Poziom, czy cisnienie?
Czujniki poziomu oleju maja swoja doze nawalan, wiec nie bedziesz pierwszy. Sprawdz czy poziom jest dobry bagnetem i ignoruj to .
Jesli to cisnienie oleju, to melduj sie natychmiast u mechanika.
Nie powiedziales dziendobry w odpowiednim dziale, wiec ten temat bedzie i tak usuniety.
Poziom, czy cisnienie?
Czujniki poziomu oleju maja swoja doze nawalan, wiec nie bedziesz pierwszy. Sprawdz czy poziom jest dobry bagnetem i ignoruj to .
Jesli to cisnienie oleju, to melduj sie natychmiast u mechanika.
Nie powiedziales dziendobry w odpowiednim dziale, wiec ten temat bedzie i tak usuniety.
Czujniki poziomu w MB sa zazwyczaj extra czule. Ja jak mam 1/2 na bagnecie, to male pochylenie i zapala sie swiatelko. Dlatego trzymam to na max.
Poza niesprawnym czujnikiem mozesz miec walniety uklad komputerowy, ktory opoznia alarm. Poziom oleju zawsze spada na zakretach w lewo, dlatego uklad ma zwloke kilkudziesieciu sekund aby nie alarmowac kierowcy przy kazdym ostrzejszym zakrecie.
Te uklady w W124 lubily nawalac, wiec i w W210 moze sie to zdarzyc.
Jesli sprawdzasz reguralnie bagnetem to nie masz sie czym przejmowac.
Moi znajomi jezdza z walnietym czujnikiem od lat, jako ze w V6 benzyniaku wymiana kosztuje majatek.
W moim dieslu jest to bardzo proste jako ze czujnik sie trzyma na 2 srubach M6 i latwo go wymienic przy spuszczeniu oleju.
Poza niesprawnym czujnikiem mozesz miec walniety uklad komputerowy, ktory opoznia alarm. Poziom oleju zawsze spada na zakretach w lewo, dlatego uklad ma zwloke kilkudziesieciu sekund aby nie alarmowac kierowcy przy kazdym ostrzejszym zakrecie.
Te uklady w W124 lubily nawalac, wiec i w W210 moze sie to zdarzyc.
Jesli sprawdzasz reguralnie bagnetem to nie masz sie czym przejmowac.
Moi znajomi jezdza z walnietym czujnikiem od lat, jako ze w V6 benzyniaku wymiana kosztuje majatek.
W moim dieslu jest to bardzo proste jako ze czujnik sie trzyma na 2 srubach M6 i latwo go wymienic przy spuszczeniu oleju.
Poziomu oleju piluję.
Napewno nie przez zakręty kontrolka się zapala. Leciałem 12km DK88 (prosta droga) z prędkością około 80-90km/h i w pewnym momencie się zapaliła, zjeżdzając z DK i przejechaniu jakiś 100metrów kontrolka zgasła. Dzisiaj doleje oleju. Pojeżdze ze 2 dni. Jak dalej będzie się zapalac zobacze czujnik.
Napewno nie przez zakręty kontrolka się zapala. Leciałem 12km DK88 (prosta droga) z prędkością około 80-90km/h i w pewnym momencie się zapaliła, zjeżdzając z DK i przejechaniu jakiś 100metrów kontrolka zgasła. Dzisiaj doleje oleju. Pojeżdze ze 2 dni. Jak dalej będzie się zapalac zobacze czujnik.
A może to wina oleju... Zalałeś jakieś podrabiane allegrowe ścierwo i się piana robi - stąd komunikaty dot. oleju...
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Tak wiekowy silnik na 5W ??
Jeszcze w syt. kiedy nei wiadomo ile to ma przebiegu rzeczywistego oraz na czym wcześniej latało i jaka jest ogólna kondycja silnika a widać po kontrolce oleju (obym się mylił) ze nie za ciekawa.
Ja bym zaczął od wymiany oleju - od zmiany oleju - bo to jest najtańsze.
Wymień filtr (jeżeli jest jakiś cudak na chociaż naszego polskiego Filtrona) i zalej w silnik Lotosa 10W-40. Koszt niewielki, olej bardzo dobry i może się uda załagodzić sprawę.
Wiadomo iż najpewniejszym testem będzie wykręcenie czujnika ciśnienia oleju i wkręcenie w niego zegara do pomiaru ciśnienia oleju ale... jak znam mechaników to cię najpierw na spore koszty naciągną a nie zaczną od tak banalnej i podstawowej sprawy.
Także albo zmiana oleju i metodą prób i błędów eliminacja potencjalnych winowajców (tym bardziej że nie wiadomo co w silniku pływa - albo jakaś podróba z allegro albo jadalny) albo warsztat z manometrem do pomiaru ciśnienia w układzie smarowania i będziesz miał jednoznaczną odpowiedź gdzie leży przyczyna problemu(ów).
To tak jak z woda w słoiku - wytrząśniesz i jest spieniona. Odstawisz 2-4sek i po pianie śladu nie ma.
Jeszcze w syt. kiedy nei wiadomo ile to ma przebiegu rzeczywistego oraz na czym wcześniej latało i jaka jest ogólna kondycja silnika a widać po kontrolce oleju (obym się mylił) ze nie za ciekawa.
Ja bym zaczął od wymiany oleju - od zmiany oleju - bo to jest najtańsze.
Wymień filtr (jeżeli jest jakiś cudak na chociaż naszego polskiego Filtrona) i zalej w silnik Lotosa 10W-40. Koszt niewielki, olej bardzo dobry i może się uda załagodzić sprawę.
Wiadomo iż najpewniejszym testem będzie wykręcenie czujnika ciśnienia oleju i wkręcenie w niego zegara do pomiaru ciśnienia oleju ale... jak znam mechaników to cię najpierw na spore koszty naciągną a nie zaczną od tak banalnej i podstawowej sprawy.
Także albo zmiana oleju i metodą prób i błędów eliminacja potencjalnych winowajców (tym bardziej że nie wiadomo co w silniku pływa - albo jakaś podróba z allegro albo jadalny) albo warsztat z manometrem do pomiaru ciśnienia w układzie smarowania i będziesz miał jednoznaczną odpowiedź gdzie leży przyczyna problemu(ów).
to nie jest tak że sprawdzisz bagnet i będzie na nim piana. Pienienie oleju to zjawisko występujące przy dużych obciążeniach, kiedy olej ma bardzo wysoką temperaturę i krążąc w silniku zaczyna się pienić. Zdejmujesz nogę z gazu i się wszystko uspokaja - kontrolki gasną, klawiatura cichnie itp...WojtekS85 pisze:Nic się nie pieni.
To tak jak z woda w słoiku - wytrząśniesz i jest spieniona. Odstawisz 2-4sek i po pianie śladu nie ma.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Pytanie podstawowe - nie ma czujnika cisnienia oleju w tym (i nie tylko w tym) silniku - wiec o czym wy piszecie panowie? (pisze z tableta i dlatego bez polskich znakow).
Opoznienie informacji o niskim stanie oleju wynosi ok. 1 minuty (sprawdzalem w 190 2.5D i E290), nie wiem jak w E220.
Opoznienie informacji o niskim stanie oleju wynosi ok. 1 minuty (sprawdzalem w 190 2.5D i E290), nie wiem jak w E220.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Nie ma czujnika ciśnienia oleju ?
To co tam "zapala" kontrolki na desce ?
To co tam "zapala" kontrolki na desce ?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kontrolka poziomu oleju - "na dole falowana linia narysowana'' jak napisal Wojtek, powtorze za Kajtkiem - czujnik poziomu lubi nawalac, wyciagniecie i przeplukanie (ropa, benzyna itp) a potem przedmuchanie czasami naprawia.Piasek pisze:Nie ma czujnika ciśnienia oleju ?
To co tam "zapala" kontrolki na desce ?
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest
"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości