Kontrolka oleju zapala się podczas jazdy?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Kontrolka oleju zapala się podczas jazdy?

Post autor: WojtekS85 »

Tak jak w temacie. Posiadam E220 z silnikiem 2,2 diesel. Podczas jazdy przy jeździe ze stałą prędkością zapala mi się kontrolka oleju, po ściągnięciu nogi z gazu kontrolka po chwili gaśnie. Przy jeździe w mieście jest wszystko OK. Stan oleju w silniku sprawdzałem i jest ok. Ktoś ma jakiś pomysł co się dzieje? Szukałem po forum podobnych objawów i ie znalazłem ;/

Proszęo jakieś rady?
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ktora kontrolka oleju?
Poziom, czy cisnienie?
Czujniki poziomu oleju maja swoja doze nawalan, wiec nie bedziesz pierwszy. Sprawdz czy poziom jest dobry bagnetem i ignoruj to .
Jesli to cisnienie oleju, to melduj sie natychmiast u mechanika.
Nie powiedziales dziendobry w odpowiednim dziale, wiec ten temat bedzie i tak usuniety.
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Przywitałem się w odpowiednim dziale :)
Teraz zabiłeś mi cwieka z tą kontrolką.
Jest to kotrolka okeju na dole falowana linia narysowana.
Olej sprawdzałem bagnetem i był ok.
Załączniki
74765773_2_644x461_mercedes-benz-e220-w210-zdjecia.jpg
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Zazwyczaj tak się dzieje po wymianie oleju na innego producenta, np. z Castrola na Mobil i wtedy czujnik wariuje. Można go wymoczyć w benzynie, wydmuchać kompresorem, powinno pomóc.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

WojtekS85, Mi się kiedyś zapalała jak jechałem powyżej 4 tys. obr przez dłuższy czas a stan na bagnecie był na środku (rano,silnik zimny), po dolaniu na max objawy ustąpiły, najprawdopodobniej czujnik źle czyta wartość
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Dziękuję za podpowiedzi.
Postaram się ogarąc w przyszłym tygodniu i daam znac co bylo.
Pierw doleje oleju do maxs i zobaczymy co będzie.
Pozdrawiam!
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Czujniki poziomu w MB sa zazwyczaj extra czule. Ja jak mam 1/2 na bagnecie, to male pochylenie i zapala sie swiatelko. Dlatego trzymam to na max.
Poza niesprawnym czujnikiem mozesz miec walniety uklad komputerowy, ktory opoznia alarm. Poziom oleju zawsze spada na zakretach w lewo, dlatego uklad ma zwloke kilkudziesieciu sekund aby nie alarmowac kierowcy przy kazdym ostrzejszym zakrecie.
Te uklady w W124 lubily nawalac, wiec i w W210 moze sie to zdarzyc.
Jesli sprawdzasz reguralnie bagnetem to nie masz sie czym przejmowac.
Moi znajomi jezdza z walnietym czujnikiem od lat, jako ze w V6 benzyniaku wymiana kosztuje majatek.
W moim dieslu jest to bardzo proste jako ze czujnik sie trzyma na 2 srubach M6 i latwo go wymienic przy spuszczeniu oleju.
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Poziomu oleju piluję.
Napewno nie przez zakręty kontrolka się zapala. Leciałem 12km DK88 (prosta droga) z prędkością około 80-90km/h i w pewnym momencie się zapaliła, zjeżdzając z DK i przejechaniu jakiś 100metrów kontrolka zgasła. Dzisiaj doleje oleju. Pojeżdze ze 2 dni. Jak dalej będzie się zapalac zobacze czujnik.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A może to wina oleju... Zalałeś jakieś podrabiane allegrowe ścierwo i się piana robi - stąd komunikaty dot. oleju...
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Samochód kupiłem nie dawno. Nawet nie wiem co za olej w nim siedzi, tylko tyle że 5w40. Poprzedni właściciel wymieniał olej nie dawno i faktycznie bo na bagnecie olej jest czysty. Nic się nie pieni. :]
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Tak wiekowy silnik na 5W ??
Jeszcze w syt. kiedy nei wiadomo ile to ma przebiegu rzeczywistego oraz na czym wcześniej latało i jaka jest ogólna kondycja silnika a widać po kontrolce oleju (obym się mylił) ze nie za ciekawa.
Ja bym zaczął od wymiany oleju - od zmiany oleju - bo to jest najtańsze.
Wymień filtr (jeżeli jest jakiś cudak na chociaż naszego polskiego Filtrona) i zalej w silnik Lotosa 10W-40. Koszt niewielki, olej bardzo dobry i może się uda załagodzić sprawę.

Wiadomo iż najpewniejszym testem będzie wykręcenie czujnika ciśnienia oleju i wkręcenie w niego zegara do pomiaru ciśnienia oleju ale... jak znam mechaników to cię najpierw na spore koszty naciągną a nie zaczną od tak banalnej i podstawowej sprawy.

Także albo zmiana oleju i metodą prób i błędów eliminacja potencjalnych winowajców (tym bardziej że nie wiadomo co w silniku pływa - albo jakaś podróba z allegro albo jadalny) albo warsztat z manometrem do pomiaru ciśnienia w układzie smarowania i będziesz miał jednoznaczną odpowiedź gdzie leży przyczyna problemu(ów).
WojtekS85 pisze:Nic się nie pieni.
to nie jest tak że sprawdzisz bagnet i będzie na nim piana. Pienienie oleju to zjawisko występujące przy dużych obciążeniach, kiedy olej ma bardzo wysoką temperaturę i krążąc w silniku zaczyna się pienić. Zdejmujesz nogę z gazu i się wszystko uspokaja - kontrolki gasną, klawiatura cichnie itp...
To tak jak z woda w słoiku - wytrząśniesz i jest spieniona. Odstawisz 2-4sek i po pianie śladu nie ma.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Pytanie podstawowe - nie ma czujnika cisnienia oleju w tym (i nie tylko w tym) silniku - wiec o czym wy piszecie panowie? (pisze z tableta i dlatego bez polskich znakow).
Opoznienie informacji o niskim stanie oleju wynosi ok. 1 minuty (sprawdzalem w 190 2.5D i E290), nie wiem jak w E220.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Nie ma czujnika ciśnienia oleju ?
To co tam "zapala" kontrolki na desce ?
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Jak nie ma kotrolki ciśnienia to jest kontrolka poziomu oleju :D
Do 10go muszę tak objeździc ale potem zaczynam zabawe z tym samochodzikiem. Te auto to puszka pandory, przynajmniej w mojim przypadku. Będzie kupoa mojich postów w sprawie tego samochodu ale wszystko po koleji :]
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Piasek pisze:Nie ma czujnika ciśnienia oleju ?
To co tam "zapala" kontrolki na desce ?
Kontrolka poziomu oleju - "na dole falowana linia narysowana'' jak napisal Wojtek, powtorze za Kajtkiem - czujnik poziomu lubi nawalac, wyciagniecie i przeplukanie (ropa, benzyna itp) a potem przedmuchanie czasami naprawia.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości