EPC poraz kolejny...

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

EPC poraz kolejny...

Post autor: ertee »

Pisze bo może ktoś miał podobną przypadłość i pomoże zanim zacznę odwiedzać mechaników.

Problem tyczy się motoru 320 CDI.

Jakiś tydzień temu rozszczelniła mi się na łączeniu rura wychodząca z turbiny, stało się to podczas gwałtownego przyspieszania, silnik stracił moc ale do domu jakoś powoli dojechałem.
Naprawiłem to doraźnie (na razie trzyma) i przy okazji wykręciłem i przeczyściłem WD40 przepływomierz. Skutek był taki że auto zaczęło mniej kopcić przy gwałtownym przyspieszaniu co mnie od dawna denerwowało. Pojechałem w trasę ponad 100 km i wszystko było ok. Dziś rano jadąc po kilkunastu kilometrach zauważyłem, że silnik pracuje w trybie awaryjnym (nie wkręcał się na wysokie obroty i nie było mocy), zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Po chwili uruchomiłem i silnik pracował już w normalnym trybie. Ruszyłem i zacząłem gwałtownie przyspieszać aż w pewnym momencie wyskoczył błąd EPC i silnik stracił całkowicie moc, zaczął drżeć i po chwili zgasł. Spróbowałem raz odpalić ale bezskutecznie. Scholowałem auto do domu i zostawiłem. Po kilku godzinach postanowiłem spróbować odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpalił bez problemu ale wyrzucił znou błąd EPC. Zgasiłem i odpaliłem ponownie, tym razem już błędu nie pokazał. Na wolnych obrotach silnik jakby trochę drży czego wcześniej raczej nie zauważyłem. Postanowiłem pojeździć trochę aby sprawdzić czy stanie się to samo co rano, po kilkunastu minutach przy gwałtowniejszym przyspieszeniu stało się dokładnie to samo co rano - błąd EPC i silnik po chwili drżenia zgasł. Spróbowałem odpalić - bez rezultatu. Odpiąłęm kostke z przepływomierza - auto odpaliło. Zgasiłem i założyłem kostkę i auto znowu odpaliło bez problemu.
Przyznam, że nie wiem gdzie zacząć szukać problemu. Nie mam interfejsu żeby się podpiąć i zczytać błędy. Na forum znalazłem, że można z wyświetlacza klimatronika odczytać błędy ale u mnie ten sposób nie działa.
Pewnie będę musiał jechać do kogoś kto mi odczyta błędy ale może ktoś miał podobną przypadłość i zna rozwiązanie?
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie wolno niczym czyscic przeplywomierza! sa magiczne spreje do czyszczenia, ale z doswiadczenia wiem ze, mozna najwyzej sprezonym powietrzem przedmuchac. kontakt z ciecza, rozpuszczalnikami itd. niszczy przeplywke bezpowrotnie. w dodatku WD40 jest tluste i nie odparowuje calkowicie.

odpowiedz chyba juz znasz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

rozebrałem przypływomierz, a przynajmniej jego dolną część i przeczyściłem wacikiem nasączonym spirytusem, na waciku został brud i mały kawałek sreberka który wyglądał jak element stłuczonej bombki choinkowej. Założyłem przepływomierz i przy okazji nowy filtr paliwa. Od tego momentu silnik pracuje w trybie awaryjnym i żadnym sposobem z niego nie wychodzi.
Pytałem w ASO o nowy przepływmierz to jego koszt jest w granicach 460 zł. czyli nie tak źle, niestety zanim zdecyduje się na zakup nowego przepływomierza musze mieć pewność że to on jest uszkodzony a jeszcze nie wiem jak to sprawdzić. Z tego co czytałem na forum błędy odczytane z komputera nie zawsze wskazują rzeczywistą usterkę.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

podepnij od kogos na chwile i bedziesz wiedzial. na 99% moim zdaniem uszkodziles przeplywke.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Siemka, niestety z autopsji wiem, że podpinanie pod kompa nie daje miarodajnych wyników... Mi na przykład w Omedze wyskoczył kiedyś "błąd nachylenia kąta wtrysku"... a to była (jak sie okazało po 2 tygodniach u przypadkowego majstra z kowadłem że tak powiem) tylko mała śrubka niedokręcona na pompie paliwowej. :) A co do Twojego przypadku to nie mam pojęcia... 3mka. V!
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

1. Blad z klimatronika nie pokaze raczej przeplywki.

2. U mnie byly takie same objawy, buuut... i gasnie. Polowa ostrego wyprzedzania a mi auto gasnie :evil:
no i sie okazalo, ze wtryski, bronil sie przed nadmiarem paliwa.

3. Przeplywomierz, zamien sie z kims i bedziesz wiedzial. Czyszczenie WACIKIEM tego delikatnego drutu... no powodzenia zycze w dalszych pracach.

4. Wg mnie musisz wtryski robic raczej, ale to taka uwaga tylko.

5. Tak podstawowa rzecz jak przeplywomierz to komp przeciez pokaze.
Dowiesz sie tez jakie wartosci daje kazdy z wtryskow itp.
bez kompa sie nie obejdzie.

6. Temat o EPC juz jest, naprawde nie musiales zakladac nowego :roll:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

Zmierzyłem napięcia na przepływomierzu i chyba faktycznie jest kopnięty, bo mam

pin 1 - nie podłączony
pin 2 - 12 V
pin 3 - 0,01V - czasem do 0,4 ale żadko
pin 4 - 5 V
pin 5 - 0 V (chyba masa)

przy okazji mam takie pytania:

- jak powinien zachowywać się silnik z odpiętym przepływomierzem? biore tu pod uwagę opcje, że błędy zostały skasowane z pamięci komputera

- na allegro sprzedawane są przepływomierze niemieckiego producenta PIERBURG, które ponoć są stosowane w MB na pierwszy montaż - prawda to? bo cena jest dość atrakcyjna 235-250 zł.

- ponoć przepływmierze są obliczane na 120 tys km a później i tak ulegają uszkodzeniu i trzeba wymienać
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ertee pisze:pin 1 - nie podłączony
pin 2 - 12 V
pin 3 - 0,01V - czasem do 0,4 ale żadko
pin 4 - 5 V
pin 5 - 0 V (chyba masa)
wszystko dobrze, 5 pin to jest wyjscie. jedz do dobrego elektryka, ktory ma oscyloskop. trzeba sie nim wpiac miedzy mase a 5 pin, uruchomic silnik i dodac gazu przez chwile. porownaj sobie wykres z tym ktory dalem w zalaczniku. oczywiscie przeplywka ma byc caly czas podpieta.
ertee pisze:- jak powinien zachowywać się silnik z odpiętym przepływomierzem? biore tu pod uwagę opcje, że błędy zostały skasowane z pamięci komputera
komputer podstawia sobie swoje wlasne wartosci, by moc jechac.
ertee pisze:- na allegro sprzedawane są przepływomierze niemieckiego producenta PIERBURG, które ponoć są stosowane w MB na pierwszy montaż - prawda to? bo cena jest dość atrakcyjna 235-250 zł.
pierburgi sa swietne, ale na allegro same podrobki.
Załączniki
przeplywka_320cdi.jpg
przeplywka_320cdi.jpg (21.77 KiB) Przejrzano 4074 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

fabek, ale faktycznie bedzie to tryb awaryjny.
Blad przeplywomierza w jest na kompie, nawet na Carsoft dosyc jasno pokazany.
Zuzycie przeplywomierza zalezy od wielu czynnikow, m.in. tego w jakich warunkach pracuje, tzn. po jakich drogach jezdzisz itp.

Tak, Pierburg jest wstawiany fabrycznie. U mnie kupisz za 290 + przesylka ;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zuzycie przeplywki zalezy od jakosci filtra powietrza. nie wolno dopuscic by sie zabrudzila, pozostale czynniki to normalne warunki pracy, predzej czy pozniej padnie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

kichcio pisze: 3. Przeplywomierz, zamien sie z kims i bedziesz wiedzial. Czyszczenie WACIKIEM tego delikatnego drutu... no powodzenia zycze w dalszych pracach.
Może ja sie nie za bardzo na tym znam ale poczytałem trochę i są trzy rodzaje budowy przepływomierzów, jednym z nich jest ten z drutami o którym wspomniałeś i faktycznie próba czyszczenia tego pewnie doprowadziłaby do zerwania któregoś z nich. U mnie jak się dobrze przyjżałem zastosowany jest czujnik płytkowy wykonany ze szkła w którym są zatopione odpowiednie elementy elektroniczne (element grzewczy i rezystory), bardziej odporne od konstrukcji drutowych ale naturalnie nie są wieczne i prędzej czy później padają.
kichcio pisze: Tak, Pierburg jest wstawiany fabrycznie. U mnie kupisz za 290 + przesylka ;)
Będziemy gadać jak już wszystko posprawdzam i będę miał pewność, że jest do wymiany :)

[ Dodano: 2009-02-08, 15:26 ]
podpiąłem dzisiaj oscyloskop, wykres jest zgodny z rysunkiem, który wrzucił fabek, częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami w związku z czym obstawiam, że przepływka jest dobra, faktycznie najlepiej byłoby przełożyć na chwilę jakąś inną przepływke ale akurat w okolicy nie ma nikogo z takim silnikiem.

[ Dodano: 2009-02-27, 17:47 ]
Dzisiaj podpiąłem się CarSoftem i na Live Data wartości dla przepłwyki Air Flow nie zmieniają się i wskazania są przemian "643,34" i "value not set" czyli że nie odczytał. Nie wiem już co o tym myśleć bo to wskazuje, że przepływka nie działa tak jak powinna a z drugiej strony na oscyloskopie wychdzi, że jest ok :/

[ Dodano: 2009-06-20, 23:16 ]
Ostatecznie problem został rozwiązany:
- wymieniony przepływomierz oraz poprawione styki we wtyczce bo były za bardzo rozgięte i nie łączyły
- wymieniony filtr paliwa, w starym były jakieś opiłki metalu i jeszcze jakiś inny syf
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości