ETS + EPC 2.9td
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
ETS + EPC 2.9td
witam
mam problem z moim oczkiem
od ponad roku był spokój autko jeździło wszędzie bez problemu aż do wczoraj.
Wróciłem z pracy zaparkowałem autko po godzinie chciałem jechać na zakupy odpalam jadę około 300m i auto zgasło straciłem hamulec wspomaganie zapaliła się kontrolka ets i auto zgasło. Odpaliłem auto normalnie ale do tego zapaliła się kontrolka epc. Zgasiłem i znów odpaliłem zaświeciła sie kontrolka ets i epc. Ale mimo wszystko ruszyłem przejechałem 3km zgasiłem poczekałem okło 30 min zapaliłem auto i żadna kontrolka juz się nie zapaliła.
Pojechałem z jakieś 300m i znów ets auto zgasło dotoczyłem się na jakieś pobocze. Odczekałem swoje zapaliłem i pojechałem. Dziś rano przejechałem 30km bez problemu. Popołudniu znów chciałem zrobić wyprawe ujechałem parę metrów i auto zgasło. ets a po próbie odpalania (kręcenia) epc.
Do czego zawęźic poszukiwania. Nie mam jak wybrać się autem na komputer bo po chwili jazdy gaśnie.
Zastanawiam się nad sterownikiem k04 czytajac forum wywnioskowałem że może być winowajcą.
mam problem z moim oczkiem
od ponad roku był spokój autko jeździło wszędzie bez problemu aż do wczoraj.
Wróciłem z pracy zaparkowałem autko po godzinie chciałem jechać na zakupy odpalam jadę około 300m i auto zgasło straciłem hamulec wspomaganie zapaliła się kontrolka ets i auto zgasło. Odpaliłem auto normalnie ale do tego zapaliła się kontrolka epc. Zgasiłem i znów odpaliłem zaświeciła sie kontrolka ets i epc. Ale mimo wszystko ruszyłem przejechałem 3km zgasiłem poczekałem okło 30 min zapaliłem auto i żadna kontrolka juz się nie zapaliła.
Pojechałem z jakieś 300m i znów ets auto zgasło dotoczyłem się na jakieś pobocze. Odczekałem swoje zapaliłem i pojechałem. Dziś rano przejechałem 30km bez problemu. Popołudniu znów chciałem zrobić wyprawe ujechałem parę metrów i auto zgasło. ets a po próbie odpalania (kręcenia) epc.
Do czego zawęźic poszukiwania. Nie mam jak wybrać się autem na komputer bo po chwili jazdy gaśnie.
Zastanawiam się nad sterownikiem k04 czytajac forum wywnioskowałem że może być winowajcą.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
Też, ale zacznij od sprawdzenia połaczeń elektrycznych. Na pierwszy ogień akumulator. Zdjecie klem oraz pozostałych przewodów. Porządne wyczyszczenie oczek i klem. Potem porządne przykręcenie. Następnie połączenia kostek w skrzynce modułów, szczególnie moduł zasilania. Po takim zabiegu obserwacja czy coś się poprawiło.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Akumulator sprawdzony ogólnie ma 2 lata więc nie stary klemy też całe i nie zaśniedziale. Nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Otworzyłem skrzynkę modułów i sprawdziłem wizualnie każda wtyczkę i kabelek. Jedynie przy modeule egs tak jak by wtyczka była zaolejona(chyba nic wspólnego z ets)
Odpaliłem auto pochodziło kilka minut i zgasło. Odczekałem swoje odpaliłem znów i ta sama sytuacja gaśnie i zapala się kontrolka ets a jak próbuje odaplić kręci to epc. Mam wrażenie że jak dodaje gazu to jeszcze szybciej gaśnie..
Wykręciłem moduł zasilania k04 otworzyłem poprawiłem luty. Ale to raczej nie to bo nadal auto gaśnie. Jakieś sugestie?
Odpaliłem auto pochodziło kilka minut i zgasło. Odczekałem swoje odpaliłem znów i ta sama sytuacja gaśnie i zapala się kontrolka ets a jak próbuje odaplić kręci to epc. Mam wrażenie że jak dodaje gazu to jeszcze szybciej gaśnie..
Wykręciłem moduł zasilania k04 otworzyłem poprawiłem luty. Ale to raczej nie to bo nadal auto gaśnie. Jakieś sugestie?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Wyjaśnię może tak:
Razem z modułem zasilania jest kilka bezpieczników. Bezpieczniki nr 2 i 3 są od modułu sterujacego silnika, natomiast nr 4 jest od kontroli trakcji. Tak się składa że z tego co opisujesz, to silnik i ETS nie otrzymują zasilania, a więc sprawa jest zwiazana z modułem zasilania (K40/4). Owy moduł przekazuje zasilanie (poprzez te bezpieczniki) na kontrole trakcji i sterowanie silnika. Jednak po odpaleniu po pewnym czasie następuje przerwanie zasilania. Teraz pytanie gdzie tkwi przyczyna.
Tutaj wyjścia są dwa:
- nawala moduł , 99% przypadków to zimne luty, rozwiązanie: przelutować
- moduł sprawny ale nie dochodzi po prostu prąd do niego
Jeśli to drugie to należy sprawdzić połączenie od kostki w module, poprzez złącze elektryczne pod nogami kierowcy i na akumulatorze kończąc.
Razem z modułem zasilania jest kilka bezpieczników. Bezpieczniki nr 2 i 3 są od modułu sterujacego silnika, natomiast nr 4 jest od kontroli trakcji. Tak się składa że z tego co opisujesz, to silnik i ETS nie otrzymują zasilania, a więc sprawa jest zwiazana z modułem zasilania (K40/4). Owy moduł przekazuje zasilanie (poprzez te bezpieczniki) na kontrole trakcji i sterowanie silnika. Jednak po odpaleniu po pewnym czasie następuje przerwanie zasilania. Teraz pytanie gdzie tkwi przyczyna.
Tutaj wyjścia są dwa:
- nawala moduł , 99% przypadków to zimne luty, rozwiązanie: przelutować
- moduł sprawny ale nie dochodzi po prostu prąd do niego
Jeśli to drugie to należy sprawdzić połączenie od kostki w module, poprzez złącze elektryczne pod nogami kierowcy i na akumulatorze kończąc.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Nic złego nie powinno się stać, w końcu to środek do czyszczenia takich połączeń. Musisz tylko pozwolić aby dobrze odparowało i całkowicie wyschło. Generalnie usterki tych modułów polegają na tworzeniu się zimnych lutów, więc spray do styków tutaj sprawy nie załatwi. Profilaktycznie lepiej przelutować aby zabezpieczyć się przed wyjazdem w długie trasy. Spray wyczyści połączenia(kostki, złącza) ale nie luty.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
podjechał bym na sd tylko że auto chodzi minute i gaśnie więc póki co szukam rozwiązania na własną rękęlancer pisze:skoro wywala epc i etc to może by tak na sd podjechać to znacznie ograniczy wróżenie z fusów.
[ Dodano: 2013-08-24, 21:27 ]
mam ten moduł na wierzchuLeszek304 pisze:Wyjaśnię może tak:
Razem z modułem zasilania jest kilka bezpieczników. Bezpieczniki nr 2 i 3 są od modułu sterujacego silnika, natomiast nr 4 jest od kontroli trakcji. Tak się składa że z tego co opisujesz, to silnik i ETS nie otrzymują zasilania, a więc sprawa jest zwiazana z modułem zasilania (K40/4). Owy moduł przekazuje zasilanie (poprzez te bezpieczniki) na kontrole trakcji i sterowanie silnika. Jednak po odpaleniu po pewnym czasie następuje przerwanie zasilania. Teraz pytanie gdzie tkwi przyczyna.
Tutaj wyjścia są dwa:
- nawala moduł , 99% przypadków to zimne luty, rozwiązanie: przelutować
- moduł sprawny ale nie dochodzi po prostu prąd do niego
Jeśli to drugie to należy sprawdzić połączenie od kostki w module, poprzez złącze elektryczne pod nogami kierowcy i na akumulatorze kończąc.
bezpieczniki całe wizualnie spoiwa lutownicze wyglądają ok
mimi to
jutro przelutuje cały układ po koleji i dam znać jaki ofekt
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Poprawiłem a raczej dałem nowe luty w układzie k40/4
niestety nie ma poprawy auto po odpaleniu zapala epc pracuje silnik około minutę i gaśnie wtedy zapala się ets. Czyli poprawy nie ma żadnej teraz będe badał przewody dochodzące do modułu. Wkręcając silnik do ok. 3tys obrotów i puszczając nogę z gazu auto gaśnie natychmiast.
niestety nie ma poprawy auto po odpaleniu zapala epc pracuje silnik około minutę i gaśnie wtedy zapala się ets. Czyli poprawy nie ma żadnej teraz będe badał przewody dochodzące do modułu. Wkręcając silnik do ok. 3tys obrotów i puszczając nogę z gazu auto gaśnie natychmiast.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
wdb2100171a227421
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
- Lokalizacja: pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości