ETS + EPC 2.9td

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

ETS + EPC 2.9td

Post autor: grzesiekura »

witam
mam problem z moim oczkiem
od ponad roku był spokój autko jeździło wszędzie bez problemu aż do wczoraj.
Wróciłem z pracy zaparkowałem autko po godzinie chciałem jechać na zakupy odpalam jadę około 300m i auto zgasło straciłem hamulec wspomaganie zapaliła się kontrolka ets i auto zgasło. Odpaliłem auto normalnie ale do tego zapaliła się kontrolka epc. Zgasiłem i znów odpaliłem zaświeciła sie kontrolka ets i epc. Ale mimo wszystko ruszyłem przejechałem 3km zgasiłem poczekałem okło 30 min zapaliłem auto i żadna kontrolka juz się nie zapaliła.

Pojechałem z jakieś 300m i znów ets auto zgasło dotoczyłem się na jakieś pobocze. Odczekałem swoje zapaliłem i pojechałem. Dziś rano przejechałem 30km bez problemu. Popołudniu znów chciałem zrobić wyprawe ujechałem parę metrów i auto zgasło. ets a po próbie odpalania (kręcenia) epc.

Do czego zawęźic poszukiwania. Nie mam jak wybrać się autem na komputer bo po chwili jazdy gaśnie.

Zastanawiam się nad sterownikiem k04 czytajac forum wywnioskowałem że może być winowajcą.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Też, ale zacznij od sprawdzenia połaczeń elektrycznych. Na pierwszy ogień akumulator. Zdjecie klem oraz pozostałych przewodów. Porządne wyczyszczenie oczek i klem. Potem porządne przykręcenie. Następnie połączenia kostek w skrzynce modułów, szczególnie moduł zasilania. Po takim zabiegu obserwacja czy coś się poprawiło.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

Akumulator sprawdzony ogólnie ma 2 lata więc nie stary klemy też całe i nie zaśniedziale. Nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Otworzyłem skrzynkę modułów i sprawdziłem wizualnie każda wtyczkę i kabelek. Jedynie przy modeule egs tak jak by wtyczka była zaolejona(chyba nic wspólnego z ets)

Odpaliłem auto pochodziło kilka minut i zgasło. Odczekałem swoje odpaliłem znów i ta sama sytuacja gaśnie i zapala się kontrolka ets a jak próbuje odaplić kręci to epc. Mam wrażenie że jak dodaje gazu to jeszcze szybciej gaśnie..

Wykręciłem moduł zasilania k04 otworzyłem poprawiłem luty. Ale to raczej nie to bo nadal auto gaśnie. Jakieś sugestie?
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Panowie a gdzie jest ta skrzynka modułów, żeby sprawidzić te połączenia?
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

Mateuszz pisze:Panowie a gdzie jest ta skrzynka modułów, żeby sprawidzić te połączenia?

lewy górny róg jak stoisz przed maską
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Ona jest przykręcona na śrubeczki? Bo bezpieczniki są chyba na zatrzaski? A jak można je oczyścić? Jest taki preparat tylko zapomniałem jak się nazywa do oczyszczania styków elektrycznych... Chętnie bym je oczyścił. Lepiej za wczasu spiknąć niż później mieć problem.
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Wyjaśnię może tak:
Razem z modułem zasilania jest kilka bezpieczników. Bezpieczniki nr 2 i 3 są od modułu sterujacego silnika, natomiast nr 4 jest od kontroli trakcji. Tak się składa że z tego co opisujesz, to silnik i ETS nie otrzymują zasilania, a więc sprawa jest zwiazana z modułem zasilania (K40/4). Owy moduł przekazuje zasilanie (poprzez te bezpieczniki) na kontrole trakcji i sterowanie silnika. Jednak po odpaleniu po pewnym czasie następuje przerwanie zasilania. Teraz pytanie gdzie tkwi przyczyna.
Tutaj wyjścia są dwa:
- nawala moduł , 99% przypadków to zimne luty, rozwiązanie: przelutować
- moduł sprawny ale nie dochodzi po prostu prąd do niego
Jeśli to drugie to należy sprawdzić połączenie od kostki w module, poprzez złącze elektryczne pod nogami kierowcy i na akumulatorze kończąc.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Mateuszz
Posty: 96
Rejestracja: 20 lut 2013, o 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: Mateuszz »

Panowie, a jak ten moduł otworze i wszystko spsikam spreyem do czyszczenia styków to nic złego sie nie stanie? Nie wiem czy moża tam tego użyć?
MB E 2.9 TD classic sedan

WDB2100171A251926

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma"

Obrazek
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Nic złego nie powinno się stać, w końcu to środek do czyszczenia takich połączeń. Musisz tylko pozwolić aby dobrze odparowało i całkowicie wyschło. Generalnie usterki tych modułów polegają na tworzeniu się zimnych lutów, więc spray do styków tutaj sprawy nie załatwi. Profilaktycznie lepiej przelutować aby zabezpieczyć się przed wyjazdem w długie trasy. Spray wyczyści połączenia(kostki, złącza) ale nie luty.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
lancer
Posty: 553
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer »

skoro wywala epc i etc to może by tak na sd podjechać to znacznie ograniczy wróżenie z fusów.
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

lancer pisze:skoro wywala epc i etc to może by tak na sd podjechać to znacznie ograniczy wróżenie z fusów.
podjechał bym na sd tylko że auto chodzi minute i gaśnie więc póki co szukam rozwiązania na własną rękę

[ Dodano: 2013-08-24, 21:27 ]
Leszek304 pisze:Wyjaśnię może tak:
Razem z modułem zasilania jest kilka bezpieczników. Bezpieczniki nr 2 i 3 są od modułu sterujacego silnika, natomiast nr 4 jest od kontroli trakcji. Tak się składa że z tego co opisujesz, to silnik i ETS nie otrzymują zasilania, a więc sprawa jest zwiazana z modułem zasilania (K40/4). Owy moduł przekazuje zasilanie (poprzez te bezpieczniki) na kontrole trakcji i sterowanie silnika. Jednak po odpaleniu po pewnym czasie następuje przerwanie zasilania. Teraz pytanie gdzie tkwi przyczyna.
Tutaj wyjścia są dwa:
- nawala moduł , 99% przypadków to zimne luty, rozwiązanie: przelutować
- moduł sprawny ale nie dochodzi po prostu prąd do niego
Jeśli to drugie to należy sprawdzić połączenie od kostki w module, poprzez złącze elektryczne pod nogami kierowcy i na akumulatorze kończąc.
mam ten moduł na wierzchu
bezpieczniki całe wizualnie spoiwa lutownicze wyglądają ok
mimi to
jutro przelutuje cały układ po koleji i dam znać jaki ofekt
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Zimne luty powodują to, że przepływ jest praktycznie niemożliwy, wizualnie tego nie sprawdzisz.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

Poprawiłem a raczej dałem nowe luty w układzie k40/4
niestety nie ma poprawy auto po odpaleniu zapala epc pracuje silnik około minutę i gaśnie wtedy zapala się ets. Czyli poprawy nie ma żadnej teraz będe badał przewody dochodzące do modułu. Wkręcając silnik do ok. 3tys obrotów i puszczając nogę z gazu auto gaśnie natychmiast.
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Sprawdź jeszcze ładowanie alternatora oraz czy migają Ci diody w lusterku (jeśli posiadasz).
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
grzesiekura
Posty: 84
Rejestracja: 4 lip 2010, o 20:23
Lokalizacja: pl

Post autor: grzesiekura »

Auto zostało dziś podpiete pod star diagnosis
błąd p1403
błąd p1622
oba błędy są stałe pierwszy błąd rozumiem coś z egr a drugi chyba pompka? jak z nim się uporać?
auto gaśnie lub nie mogę odpalić epc i czasami ets tak jak wyżej pisałem
W210 SEDAN 2.9 TD ASB 1996
wdb2100171a227421
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości