który diesel najlepszy-jaka pojemność?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

luki79 pisze:O CDI napisałem w odniesieniu do wypowiedzi EBO. Wiem, że w latach 96do98 nie było CDI, jeśli ci o to chodzi.
To dobrze, że nie jeżdżąc nimi wiesz że mają lepszą dynamikę :-) Jednakże chyba w takim razie jeszcze niewiele słyszałeś, skoro twierdzisz że w CDI nie pojawiały się problemy.. :roll:
luki79 znów nie uważnie czytasz moja wypowiedz "Nie słyszałem aby w tych silnikach pojawiały się problemy. Odradzam silniki bez turbo, chyba że na taxi lub dla dziadka 60 i więcej lat (żart) :-D " ta wypowiedz dotyczy zwykłych diesli i TD tak jak w temacie a niema tu mowy o CDi. Wiem że CDi są żwawsze mają więcej koni i lepsze przyśpieszenie wystarczy spojrzeć w tabele osiągów :-) . To, że są awaryjne tzn. siadają pompo wtryskiwacze i padają gniazda zaworów ze względu na ciśnienie wytwarzane tj. 130 bar. To też wiem, wiem że nie wytrzymują już przebiegów takich jak starsze diesle czyli blisko 100000. Są również wyczulone na kiepskiej jakości paliwo itp. itd. Więc nie pisz mi że niewiele jeszcze wiem. Z drugiej strony jeżeli CDi są, aż tak awaryjne to dlaczego Mercedes dalej je produkuje? Ponieważ to sporadyczne przypadki w milionach tego typu silników wyprodukowanych przez Merca a obecnie bardzo nagłaśniane i napiętnowane tak jak kiedyś , że Mercedes skończył się na W124 . Jeżeli ktoś ma CDi z naszego forum i coś takiego się stało z jego silnikiem to niech napisze. 8-)

[ Dodano: 2008-05-12, 22:02 ]
kichcio pisze:Dlaczego 2.5TD ma palic wiecej niz 2.9TD? Z powodu wiekszej mocy?

Budzy, piszesz tak, jakby to sie tylko takie rzeczy liczyly, jak moc itp.
Kazdy samochod inaczej ta moc rozwija, wiec inaczej sie nim jezdzi.
Ja jezdzilem 2.2 CDI 125, 143, 280 CDI w W211, 3.0TD, 2.9TD i jakos nie szaleje za 2.9 tak jak niektorzy.
Wiem kolega z pracy ma 2,5 TD i wiem, że pali około 8 l/100km na trasie stąd wiem. Tak z powodu większej mocy pali więcej tj. mniejsza pojemność bardziej wyżyłowana czyli moc kosztem spalania.

Zgadzam się z kichcio że każdy inaczej rozwija moc i inaczej się nim jeździ. Ja też nie szlaje za 2.9 TD doceniam tylko jego małe spalanie 8-) . Natomiast szaleje za W220 400CDi :-P lub W220 320CDi to jest dopiero gwiazda i jazda.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Budzy pisze:siadają pompo wtryskiwacze
mała uwaga techniczna... w żadnym CDI na świecie nigdy nie siadł ani jeden pompowtryskiwacz ponieważ ich tam nie ma :-P
(przynajmniej tych osobowych bo nie wiem czy w wersjach ciężarowych ich nie stosowali/stosują)
Budzy pisze:Tak z powodu większej mocy pali więcej tj. mniejsza pojemność bardziej wyżyłowana czyli moc kosztem spalania.
z tą wypowiedzią nie mogę się zgodzić... a nawet muszę jej totalnie zaprzeczyć :roll:
S210 320CDI
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Assassin pisze:
Budzy pisze:siadają pompo wtryskiwacze
mała uwaga techniczna... w żadnym CDI na świecie nigdy nie siadł ani jeden pompowtryskiwacz ponieważ ich tam nie ma :-P
(przynajmniej tych osobowych bo nie wiem czy w wersjach ciężarowych ich nie stosowali/stosują)
Budzy pisze:Tak z powodu większej mocy pali więcej tj. mniejsza pojemność bardziej wyżyłowana czyli moc kosztem spalania.
z tą wypowiedzią nie mogę się zgodzić... a nawet muszę jej totalnie zaprzeczyć :roll:
Ok to gafa :oops: , rzeczywiście nie ma pompo wtryskiwaczy źle słyszałem to nie VW i TDi :oops:, :oops:, :oops: . Co do spalania uzasadnij swoją wypowiedz.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

Budzy pisze:mniejsza pojemność bardziej wyżyłowana czyli moc kosztem spalania
weźmy pod uwagę wspomniane przez Ciebie TDI w np. A4, a konkretnie 2.5 TDI 150KM i 1,9 TDI 150KM. Ten drugi tj. mniejszy, bardziej wysilony, a pali zdecydowanie mniej.

Patrząc na nowoczesne silniki to producenci idą w stronę zmniejszania pojemności i dokładania np turbodoładowania lub kompresora lub obu :) np. 1.4 TFSI od Vw lub 1.8 Diesotto który zapewne niedługo trafi do S klasy. Spowodowane to jest właśnie tym że takie silniki efektywniej wykorzystują mieszankę a co za tym idzie spada emisja spalin i zmniejsza się spalanie
S210 320CDI
Awatar użytkownika
Tomek77
VIP
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2008, o 23:44
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomek77 »

UUUU widzę że temat się zdecydowanie i aktywnie rozwinął.
Z praktyki powiem tak: poszukaj jakiegokolwiek W210 w dobrym stanie (pomiń 2,2D), a będziesz zadowolony z każdego z silników diesla. Jak zauważyłeś prawie każdy jest zadowolony z tego jakiego posiada( a to dobry znak). Jeśli zależy Ci na przyśpieszeniu to 3,0TD lub 2,5TD, jeśli na spalaniu to 2,9TD, kompromisem będzie 3,0D. Najlepiej przejedź się ww. i sam decyduj.
W210 2,9 ex
kiziooo
Posty: 22
Rejestracja: 15 kwie 2008, o 15:31
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kiziooo »

a to wszystko dlatego, że bez gwiazdy nie ma jazdy :mrgreen:
w210 2.9 td 1997r. Avantgarde
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

A co z 2,2 D? Awaryjne?
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

bodek pisze:A co z 2,2 D? Awaryjne?
Przeczytaj temat, bo o 2.2D jest duzo na forum. Poza tym przydaloby sie przywitac.

2.2 D to slaby motor, poza tym ma raczej awaryjne i drogie w naprawie pompy firmy LUCAS.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
bodek
Posty: 26
Rejestracja: 19 maja 2008, o 09:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bodek »

Przepraszam-naturalnie witam wszystkich.Mam to szczęście że ową pompę naprawił poprzedni własciciel.Auto faktycznie mułowate ale komfort jazdy.....
W 210
E 220 D
Elegance
1997
manual
ruphi

Post autor: ruphi »

witam serdecznie, a co sadzicie o silniku 2,5 przeciez to jest silnik ze 124, wiecie moze jaka jest roznica w spalanieu miedzy 2,5 2,9 td i 3,0 ?
piski77
Posty: 85
Rejestracja: 27 maja 2008, o 11:57
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: piski77 »

Ja jeżdżę 250D.Cóż mogę powiedzieć :-> odrzutowiec to to nie jest,ale na wysokich obrotach zbiera się dobrze.Tyle że trzeba go pociągnąć tak do 4 tyś 4,5 tyś obr max.A spalanie to od 7 do 9 a nawet 10 (ja mam ciężką nogę,a znajomy zszedł do 6 ale jak on jeździ :cry: ) .Ale jak już kolega z Siedlec pisał o 2.9 to 2.5 też jedzie na wszystkim co się pali i są to niezawodnie motorki.
Pozdrowionka piski
Arkady
Posty: 132
Rejestracja: 24 kwie 2008, o 07:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Arkady »

Zgadzam sie z kolegą. Ja także jeżdżę 2.5D i nie mogę narzekać, no chyba, że na przyśpieszenie. Przy swoich 113 kucykach i wadze nie można oczekiwać cudu, ale z drugiej strony nie ma żadnych pompowtrysków, ani turbiny, a silnik prosty jak budowa cepa. Puki co, to tylko leję ropę i śmigam. :mrgreen:
E220 CDI/125KM/1999r/KOMBI-Awtomat
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Gdzy szkałem auta dla siebie jeździłem różnymi. Jeśli jakiś silnik ma poradzić sobie z tym autem to tylko turbo ze względu na wyższy moment obrotowy. Minimum to 290 ale jest głośny podobnie jak 250 , które pali prawie tyle co 300. 3,0 mocy mu nie brakuje, pieknie mruczy (prawie jak bęzyna) , jest bardzo cichy i w rozsądnych rękach spali nie wiele więcej od powyższych. Rewelacyjnie radzi sobie z tak dużym autem.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

elspasoo pisze:Gdzy szkałem auta dla siebie jeździłem różnymi. Jeśli jakiś silnik ma poradzić sobie z tym autem to tylko turbo ze względu na wyższy moment obrotowy. Minimum to 290 ale jest głośny podobnie jak 250 , które pali prawie tyle co 300. 3,0 mocy mu nie brakuje, pieknie mruczy (prawie jak bęzyna) , jest bardzo cichy i w rozsądnych rękach spali nie wiele więcej od powyższych. Rewelacyjnie radzi sobie z tak dużym autem.
miedzy 2.9td a 300td jest 2 litry ropy roznicy o ile nie 3 ;]
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Bez przesady, oba spala ok. 10 litrow w miescie, oczywiscie normalnie sie z nimi obchadzac..
E 220 CDI '01 Elegance
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości