Stuki w zawieszeniu co to może być?

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tachowp
Posty: 18
Rejestracja: 20 gru 2008, o 10:13
Lokalizacja: Jelenia Góra

Luz amortyzatorów

Post autor: tachowp »

Obejrzalem dokladnie dolną część amora i nie widzę możliwości naprawy . Może faktycznie się to rozbieral i jest możliwe zalożenie jakichś tulejek żeby skasować ten luz.Może sie mylę więc jeśli ktoś z kolegów robil coś takiego? proszę o skorygowanie dla wspólnego dobra bo każdego to czeka mając na uwadze nasze drogi.Pozdrawiam.
MB 210, 270 CDI 2001 r.
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

tachowp patrz wyżej wszystko jest napisane w tym temacie(a tulejki są tylko w sedanie nie w kombi)
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

Witam!Byłem u mechaniora powiedział że mam uszkodzone siłowniki nivo, prawdopodobnie uszkodzone sa tzw.jabłka czy któryś z tych warsztatów wymienionych wyżej da radę to zregenerować.Pozdrawiam
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

Zawsze były to gruszki a nie jabłka.A co się dzieje jest twardy czy miękki?Jeżeli masz stuki to wybity jest sworzeń dolny amortyzatora w kombi i gruchy nie mają z tym nic wspólnego,natomiast w sedanie są tulejki metalowo gumowe.Jedno jak i drugie można zregenerować.
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

raczej twardy
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

marryb pisze:Zawsze były to gruszki a nie jabłka.A co się dzieje jest twardy czy miękki?Jeżeli masz stuki to wybity jest sworzeń dolny amortyzatora w kombi i gruchy nie mają z tym nic wspólnego,natomiast w sedanie są tulejki metalowo gumowe.Jedno jak i drugie można zregenerować.
Mi się wydaje że chodziło o amortyzator często mówią jabłko na mocowanie dolne amora te co przykręcane jest na dwie śróbki. Jest ono ruchome ,często się ponoć wyrabia.
Ostatnio zmieniony 3 mar 2009, o 00:19 przez avandgarde, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

micboc6 jeżeli jest twardy to w gruszkach nie ma gazu nie ma to nic wspólnego z siłownikami.Możesz kupić na allegro gruchy febi około 220zł za sztukę,lub zregenerować te które masz.Podjedź gdzieś do warsztatu gdzie naprawiają citroeny powinni ci nabić gaz w cenie ok 40zł za sztukę no chyba że są popękane membrany wtedy tylko wymiana.Plus litr płynu do dolania po wymianie.
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Witam
Wczoraj wymieniłem górne podkładki gumowe od mocowania amortyzatora i co??????????? i cisza!!!!!!!!!!! jak by ręką odjoł.Stuki ustały :):):):):)
Tomek E250 96`Kombi.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Czy ktoś z was rozbierał dolne mocowanie amortyzatora nivo w kombi 210 :?: Chodzi o to jak jest zrobione to jabłko ,co tam się wyrabia. :?:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

marryb pisze:micboc6 jeżeli jest twardy to w gruszkach nie ma gazu nie ma to nic wspólnego z siłownikami.Możesz kupić na allegro gruchy febi około 220zł za sztukę,lub zregenerować te które masz.Podjedź gdzieś do warsztatu gdzie naprawiają citroeny powinni ci nabić gaz w cenie ok 40zł za sztukę no chyba że są popękane membrany wtedy tylko wymiana.Plus litr płynu do dolania po wymianie.

Cześć Marryb.Jest twardy ale są też luzy i chyba faktycznie będzie to jabłko(dolne mocowanie).Nie wiem co zrobić zeby nie władować sie w koszta niepotrzebne.Pozdrawiam
marryb
Posty: 32
Rejestracja: 9 sty 2009, o 09:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: marryb »

micbo6 ja sam do swojego w 210 regenerowałem te amorki linki do warsztatu podałem w tym temacie wyżej, na końcu amorków jest zwykły swożeń.Jeżeli masz tam luz to najlepiej to zregenerować nowy amorek to 1000zł regeneracja 100zł na co się zdecydujesz? Ja sam do W210 GRUSZEK nie nabijałem ale nabijałem do w126 i po nabiciu nie ma żadnej różnicy do nowych.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

U mnie z prawej strony zaczeło pukać. Wlasnie zrobił się luz na amorku na dole.Po niedzieli będę rozbieral ,sam tam zajrzę to opisze co i jak.Mam dostęp do tokarki ,frezarko kopiarki zobaczymy może sam w własnym zakresie zregeneruje. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

marryb pisze:micbo6 ja sam do swojego w 210 regenerowałem te amorki linki do warsztatu podałem w tym temacie wyżej, na końcu amorków jest zwykły swożeń.Jeżeli masz tam luz to najlepiej to zregenerować nowy amorek to 1000zł regeneracja 100zł na co się zdecydujesz? Ja sam do W210 GRUSZEK nie nabijałem ale nabijałem do w126 i po nabiciu nie ma żadnej różnicy do nowych.Pozdrawiam
Czesć marryb.A powiedz jak można zdiagnozować bez ściągania czy siłownik ma walnięty sworzeń a czy cieknie z niego olej.W cieknących siłownikach regeneracja jest o wiele droższa.Dzieki i pozdrawiam!!!!!
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Podnosisz auto na lewarku tak aby koło było w powietrzu.Stojąc przed kołem tak jak byś je odkręcał wsadzasz pod nie łom ,łyszkę do kół i unosisz do góry i nadół ,będzie słychać pukanie.(o pomoc :mrgreen: )
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

avandgarde pisze:Podnosisz auto na lewarku tak aby koło było w powietrzu.Stojąc przed kołem tak jak byś je odkręcał wsadzasz pod nie łom ,łyszkę do kół i unosisz do góry i nadół ,będzie słychać pukanie.(o pomoc :mrgreen: )[/quo

[ Dodano: 2009-03-16, 18:20 ]

[ Dodano: 2009-03-16, 18:21 ]
Witam!Jakie są objawy cieknącego siłownika?Czy stukanie sie tez objawia.Pozdr.

[ Dodano: 2009-03-29, 17:28 ]
Witam!Jakie są objawy cieknącego siłownika?Czy stukanie sie tez objawia.Pozdr.

[ Dodano: 2009-03-29, 17:29 ]
marryb pisze:micbo6 ja sam do swojego w 210 regenerowałem te amorki linki do warsztatu podałem w tym temacie wyżej, na końcu amorków jest zwykły swożeń.Jeżeli masz tam luz to najlepiej to zregenerować nowy amorek to 1000zł regeneracja 100zł na co się zdecydujesz? Ja sam do W210 GRUSZEK nie nabijałem ale nabijałem do w126 i po nabiciu nie ma żadnej różnicy do nowych.Pozdrawiam


Witam!Jakie są objawy cieknącego siłownika?Czy stukanie sie tez objawia.Pozdr.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości