Strona 646 z 700

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 22 maja 2018, o 18:50
autor: Sawi1181
Rolka z napinaczem wymieniona na nowa. Aleernator jest dobry nie wiem czym to idzie ;(

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 22 maja 2018, o 20:00
autor: rr6
zibi2210 pisze:czy będzie problem bo inne są przełożenia skrzyni?
Wszystkie 722.6 powinny mieć takie same przełożenia. W W210 za inne przełożenia w automacie odpowiada tylny most, może być krótszy lub dłuższy zależnie od modelu. Jednak skrzynia (z tego co wiem) zawsze ma te same przełożenia (zresztą nie tylko w w210 ale każda 722.6).

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 22 maja 2018, o 20:20
autor: zibi2210
rr6 pisze:
zibi2210 pisze:czy będzie problem bo inne są przełożenia skrzyni?
Wszystkie 722.6 powinny mieć takie same przełożenia. W W210 za inne przełożenia w automacie odpowiada tylny most, może być krótszy lub dłuższy zależnie od modelu. Jednak skrzynia (z tego co wiem) zawsze ma te same przełożenia (zresztą nie tylko w w210 ale każda 722.6).
No to Mnie trochę pocieszyłeś. :ok: Ciekawe czy kołnierz będzie pasował.

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 22 maja 2018, o 21:39
autor: korni8808
To opracowanie raczej nie potwierdza wcześniejszej wypowiedzi:
http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,28.html

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 24 maja 2018, o 17:15
autor: Stashqo
Dzień dobry, starka mówi, że pada mi lewa sonda lambda, z tego co czytałem powinienem wymienić od razu obie i najlepiej na Boscha. Tylko w katalogach widzę kilkanaście różnych sond Boscha kompatybilnych z moim samochodem, rozrzut cenowy również spory. Czy ktoś pomoże i wskaże właściwą (chodzi mi o kod producenta), czy mogę brać dowolną zgodną z pojazdem?

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 24 maja 2018, o 18:58
autor: noc
Ori R- A0005408517 ~210€
L- A0005409017 ~210€
Różnią się tylko długością wiązki.
To sonda 4-przewodowa szerokopasmowa uniwersalna.
Osobiście kupiłbym podróbki Boscha za 220-280 zł.
Trochę roboty z łączeniem przewodów, ale ~ 3/4 kasy zostanie.

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 24 maja 2018, o 22:35
autor: Przemek307
Witam, czy spotkał się ktoś może w V6, że pół roku i po jakiś 4,5 tys km przejechanych po wymianie uszczelek pokryw zaworów zaczęły one przeciekać? Dodam że zakładane były uszczelki elringa w warsztacie i jedna się trzyma dalej. Dzięki za odpowiedzi

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 25 maja 2018, o 19:10
autor: Robcio92-R1
Po czym poznać czy szyberdach jest uchyno-przesuwny czy tylko uchylany? Biorąc pod uwagę, że nie działa :)

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 06:39
autor: Sawi1181
Witam panow. Chyba doszedlem co to mi tak brzeczy. I yutanko czy teleskop przy napinaczu paska wielorowkowego powinien ciezko chodzic cxy lekko. Jesli ciezko to teleskop mi siadl i dla tego mi tak napinacz skaka

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 07:33
autor: noc
Robcio92-R1 pisze:Po czym poznać czy szyberdach jest uchyno-przesuwny czy tylko uchylany? Biorąc pod uwagę, że nie działa :)
W210 nie miała nigdy dachu tylko uchylnego.
Kod 414 to dach uchylno-przesuwny z szklanym płatem.

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 07:43
autor: noc
Przemek307 pisze:Witam, czy spotkał się ktoś może w V6, że pół roku i po jakiś 4,5 tys km przejechanych po wymianie uszczelek pokryw zaworów zaczęły one przeciekać? Dodam że zakładane były uszczelki elringa w warsztacie i jedna się trzyma dalej. Dzięki za odpowiedzi
Jest kilka przyczyn.
1.Zła jakość uszczelek (kształt materiał)
2.Odkształcone dekle na skutek zbyt mocnego dokręcenia
3.Zatkana odma
4.Początek końca silnika.Ilość gazów przedmuchiwanych przez układ cylindry-tłoki-pierścienie jest taka, że odma się nie wyrabia.
Trzy pierwsze przyczyny łatwo dają się wyeliminować.
Czwarta to sprawa remontu lub odpowiednich dodatków chemicznych do oleju działających doraźnie (doktorki teflonowe) lub długofalowo (ceramizery).

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 11:07
autor: Przemek307
noc pisze:
Przemek307 pisze:Witam, czy spotkał się ktoś może w V6, że pół roku i po jakiś 4,5 tys km przejechanych po wymianie uszczelek pokryw zaworów zaczęły one przeciekać? Dodam że zakładane były uszczelki elringa w warsztacie i jedna się trzyma dalej. Dzięki za odpowiedzi
Jest kilka przyczyn.
1.Zła jakość uszczelek (kształt materiał)
2.Odkształcone dekle na skutek zbyt mocnego dokręcenia
3.Zatkana odma
4.Początek końca silnika.Ilość gazów przedmuchiwanych przez układ cylindry-tłoki-pierścienie jest taka, że odma się nie wyrabia.
Trzy pierwsze przyczyny łatwo dają się wyeliminować.
Czwarta to sprawa remontu lub odpowiednich dodatków chemicznych do oleju działających doraźnie (doktorki teflonowe) lub długofalowo (ceramizery).
Witam, zaprowadziłem wczoraj samochód do warsztatu, który mi je wymieniał i facet powiedział, że to nie pierwszy przypadek gdy ktoś przyjeżdża na reklamacje po wymianie uszczelek pokryw zaworów na podróbach. Nikt ze mną nie konsultował założenia podrób tylko założyli to co oni chcieli co mnie denerwuje, bo oryginalne uszczelki nie są dużo droższe od tych co teraz są. Obstawiam, że to pierwszy przypadek z tego co napisałeś. Drugi punkt też możliwy lecz robią oni mercedesy to raczej wiedzą z jaką siłą dokręcać. Trzeci punkt to z tego co wiem nie posiada on jako takiej odmy. Czwarty raczej na pewno odrzucam, bo silnik mercedesa z w210 nie skończy się po 160 tys km. Dzięki za odpowiedź Noc. Pozdrawiam

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 12:48
autor: rr6
Przemek307 pisze:Trzeci punkt to z tego co wiem nie posiada on jako takiej odmy. Czwarty raczej na pewno odrzucam, bo silnik mercedesa z w210 nie skończy się po 160 tys km.
Posiada odmę jak każdy silnik (bez tego nie mógłby pracować) - i to dla obu banków:

Obrazek

Obrazek

Oczywiście silnik mercedesa się nie skończy po 160 tysiącach, nie skończy się też po 300 czy 400. Pytanie dlaczego skończyły się uszczelki które powinny wytrzymać o wiele więcej.

Wracając do tego co można teraz zrobić. Myślę, że wymiana na oryginalne uszczelki to pierwszy krok (przy okazji sprawdzenie płaszczyzn pokryw przylegających do uszczelek, może są uszkodzone lub mają wżery?). Trzeba też sprawdzić drożność odm, ewentualnie wymienić przewody na nowe (są zamienniki i chyba nie są drogie). Jak to nie pomoże i nadal będzie wywalać uszczelki to radziłbym sprawdzić kompresję.
Nawet silnik z niewielkim przebiegiem może mieć taki problem. Powodem może być na przykład zapieczenie pierścieni (oleje "long life", oleje nie wystarczająco myjące, brak wymian oleju, przegrzanie itp.). I tu są dwie szkoły - że da się to wypłukać (podzielam tą opinię) jak i że nie da się. Jakby nie było można próbować.

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 26 maja 2018, o 15:30
autor: Przemek307
Raczej wina leży po stronie uszczelki. Tak jak pisałem- facet powiedział, że to nie pierwszy przypadek gdy po pół roku ktoś przyjeżdża na reklamację z uszczelką. To pierwszy raz jak gdy leci stamtąd olej. W tym momencie stoi samochód w warsztacie i mają sprawdzić co jest przyczyną. Jak wymienią to jedną stronę na reklamacji a z drugą będę walczył aby też wymienili od razu na oryginał. Dzięki za odpowiedzi

Re: SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ

: 28 maja 2018, o 11:53
autor: zibi2210
Koledzy z okolic Łodzi.Ma ktoś z Was interfejs Carsoft 7.4 by udostępnił kabel na jeden dzień lub sam spisał kolory kabelków przy pinach wtyczki? Nie mogę nigdzie dokupić samego kabla.