E 320 4 Matic W 210 kupić czy nie ?

Znajdziesz tu informację, które pomogą Ci w zakupie E klasy.
Tu wrzucamy również ogłoszenia do oceny.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

E 320 4 Matic W 210 kupić czy nie ?

Post autor: arektoja »

Witam serdecznie forumowiczów!
mercedes do kupienia
Powyżej jest link do mercedesa nad którym się zastanawiam :)
Proszę o pomoc bo męczy mnie ten temat.
Dwa tygodnie temu odbierałem z naprawy automatycznej skrzyni biegów mojego passata kombi 1.6 z 1998r. Mocno wkurzony kolejną wizytą w warsztacie spytałem się mechanika, czy nie ma przypadkiem jakiegoś dobrego auta w automacie do sprzedania, okazało się, że ma i jest to właśnie ten mercedes.
Chcę Was się spytać, czy warto bliżej się zainteresować akurat tym modelem.
Auto z tego co wiem miało obtarte dwa boki, tak jakby wbiło sie pomiędzy dwa samochody, miało urwane lewe lusterko, które wybiło szybę obok kierowcy - to wszystko juz jest naprawione. U dołu drzwi są małe wykwity rdzy - chyba ślad po naprawie przetarcia. Jeśli chodzi o przebieg, podany jest w milach, ale w przeliczeniu to ok 180 tys. km i podobno można sprawdzić, gdyż auto serwisowane. Miał niedawno zmieniane amortyzatory z przodu. Obecny właściciel jeżdził nim tylko rok, mogę potwierdzić, bo widziałem moment sprowadzenia.
Czyli ogólnie wszystko dobrze, martwi mnie jednak, że jest to komfortowa limuzyna i koszty eksplotacji mogą mnie niemile zaskoczyć, jednak mam dość ciągłych napraw mojego passata i koniecznie chcę zmienić auto Czytałem troszkę na temat tego modelu i wygląda, że nie ma się czego bać. Zużycie na poziomie 10 - 16 litrów gazu troszkę mnie dziwi, bo podobne mam w swoim VW 1.6 (10l w trasie, 16l w mieście i ok. 13 l w trybie mieszanym).
No i interesuje mnie bardzo Wasza opinia, szczególnie kogoś, kto ma auto z podobnym silnikiem i napędem na 4 koła
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jak dla mnie juz po samych fotkach to auto to jakis jeden wielki szczepan ;)

Tez Ciebie witamy...


zegary amerykanskie, ale auto nie ma czasem zderzaka tylnego sprzed liftingu?
Wnetrze po lifcie, a kierownica stara, chyba, ze to wszystko z powodu wersji amerykanskiej?
Ale tam juz nic z niej oprocz licznika nie zostalo.

Przod tak zle poskladany, ze to z kilometra widac.
Jakis bardzo dziwny ten samochod wg mnie..

DAJ VIN TEGO AUTA.
E 220 CDI '01 Elegance
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

hm...ja mam E280 4matic (V6 204KM) czyli troche slabszy od 320 i przed liftem :-) jezdze nim od kwietnia 2008...przejechalem kolo 12 000 km i w sumie wszystko OK...naped na 4 kola fajna sprawa...oczywiscie jesli sprawny...dobrze ze ten na ktorego sobie ostrzysz zeby mial robione amorki z przodu bo troche kosztuja (ja u siebie wymienialem po zakupie)...ogolnie jest tak ze niektore czesci do 4matica sa inne niz w zwyklych MB (pisze glownie o przednim zawieszeniu) i sa drozsze bo jest mniej albo nie ma wcale zamiennikow...moj spala tak z 10-12 litrow w jezdzie poza miastem a w miescie to tak 13-15 litrow benzyny (latem mozna liczyc -1 litr od tego co podalem)...jak podlaczysz samochod do komputera to bedziesz mogl sprawdzic czy wszystko gra z silnikiem, ASB i napedem 4matic :) ogolnie to musisz sie przyjrzec czy naped 4x4 dobrze dziala (bo naprawa jest kosztowna), czy w zawieszeniu jest wszystko OK i zobacz czy ASB nic nie dolega bo przy napedzie na cztery kola skrzynka jednak swoje dostaje bo przewaznie caly moment idzie na droge i trzeba to jakos przenosic ;-) tak pozatym to mojemu nic przez te kilka miesiecy uzytkowania nie dolegalo...jedyne co wymienialem to czesci eksploatacyjne i plyny...to chyba tyle ode mnie...
arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: arektoja »

VIN najpierw muszę zdobyć, masz rację to podstawa, ale nie spodziewałem się takich konkretów :)
jeśli chodzi o przód, to atrapa nad tablicą jest uderzona, ale pewnie masz na mysli nierówną szparę przy reflektorze?
Na pewno miał wypadek, pozostaje tylko kwestia zniszczeń.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ho ho ho juz dawno takiego szajsu tutaj nie bylo. juz nie wnikajac w szczegoly auto jest przekombinowane. wyglada jakby ktos zrobil przekladke z anglika i w srodek wsadzil wyposazenie z wersji przed liftem. przebieg oczywiscie to nastepna bajka.

najbardziej to rozlozyl mnie przod auta, zanim nie powiekszylo sie zdjecia, bylem pewien ze maska jest nie domknieta haha :-D ladnie walony byl przodem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

prosta sprawa :) jak mial wypadek to wez go na stacje diagnostyczna...sprawdz pod katem tego czy prosto jezdzi i tak dalej...potem podlacz pod komputer i zobacz czy sterowniki nie zglaszaja zadnych bledow...jesli nie przekoszony, uklad napedowy sprawny i dobrze poskladany to mysle ze mozna rozpatrywac zakup...choc cena troche spora...zwlaszcza ze koledzy tutaj sugeruja ze niezly to szczepan jest :-P
arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: arektoja »

Temat Mercedes jest dla mnie obcy i chcę zdobyć dużo informacji od użytkowników, dziękuję za info!
Właśnie tego sie boję, że w razie niezbyt trafionego zakupu zjedzą mnie koszty nietypowych, oryginalnych części i chcę rozwiać swoje obawy. Czy te, które się najczęściej psują (eksploatacyjne) nie odbiegają zbytnio ceną od części do popularnych modeli.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

przykladowo tarcze i klocki sa takie same...u mnie tylko jak swiece zmienialem to sie okazalo ze sa po dwie na cylinder...ale to sie robi raz na 90 000 km :) wiadomo...duzy silnik to troche oleju wchodzi...ale ogolnie to nie ma na co narzekac...z MB to jest tak ze jak jest wszystko zrobione to odwdzieczaja sie bezawaryjna praca...

tak jak pisalem wyzej...szczegolna uwaga na naped 4matic bo jego naprawa moze sporo kosztowac...no i na ASB...reszta jak nie jest zajezdzona to powinna chodzic i nie marudzic :mrgreen:
arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: arektoja »

fabek pisze:ho ho ho juz dawno takiego szajsu tutaj nie bylo. juz nie wnikajac w szczegoly auto jest przekombinowane. wyglada jakby ktos zrobil przekladke z anglika i w srodek wsadzil wyposazenie z wersji przed liftem. przebieg oczywiscie to nastepna bajka.

najbardziej to rozlozyl mnie przod auta, zanim nie powiekszylo sie zdjecia, bylem pewien ze maska jest nie domknieta haha :-D ladnie walony byl przodem.
czyli fabek nie warto wnikać w szczegóły i zapomnieć o aucie? Czy tym co piszesz można zbić cenę i jeśli komputer nie wyrzuci usterek, po prostu go kupić?

[ Dodano: 2009-01-11, 01:20 ]
Odnośnie ceny, sprawdzałem w róznych miejscach i cena tego modelu waha sie od 22 tys. do powyżej 30 tys. Macie jakiś pomysł na cenę, o którą warto powalczyć za to autko? Człowiek chce wziąć mojego passata w rozliczeniu (podobno będzie mógł go łatwiej zamienić na auto, które sobie upatrzył) i to daje mi szanse stać się właścicielem dobrego auta za stosunkowo niewielkie pieniądze.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

osobiscie bym nie kupil tego auta. jest fatalnie poskladany. dla mnie dyskkwalifikuje juz go na starcie, bo auto ma cieszyc tez oczy. wsiadz do "normalnego" mercedesa, a zobaczysz i poczujesz roznice.

zobaczysz, kupisz i za pol roku na innym forum napiszesz post podobnie jak u nas o passacie :-)

[ Dodano: 2009-01-11, 01:31 ]
hehe na passata chce sie zamienic, nie nie moge :lol: no widzisz kolego Twoj passat jest duzo ciekawszy niz ten skladak. teraz duze samochody z duzymi silnikami nie sa chodliwe i gosc dobrze kombinuje, bo paska z gazem szybciej pusci, bo z ta padlina bedzie sie jeszcze dlugo bujal.

jak chcesz cos wiecej sie dowiedziec podaj VIN tego merca.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: arektoja »

To prawda :mrgreen: ale pochodzę jeszcze wokół tego auta, tym bardziej, że mam je na miejscu. Dziękuję wszystkim za dobre i złe wieści, ale czekam na więcej, szczególnie na opinie tych co jeżdżą podobnymi.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2009-01-11, 01:37 ]
Jak tylko bedę miał VIN to się nim podzielę. Dziękuję!
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Kolego nie pomyśl że jesteśmy złośliwi czy coś, ale ja również myśle że te auto jest 1000 razy gorsze od Twojego paska. 26 tysięcy to jest troche pieniążków - nie warto. Dziś po Twoich postach widać że jesteś dość "nagrzany" ale to minie, a problemy zostaną... Przepraszam za bezpośredniość ale NIE PAKUJ SIĘ W TEN ZŁOM! Dla pocieszenia moge Ci napisać że ja szukałem auta 7 miesięcy i dziś nie żałuje. Zycze Ci żebyś Ty też był zadowolony z Twojego nowego autka - a nie tej padaczki...
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

W autach z 99 roku lift prawie zawsze byl nie pelny tzn kierownica i zegary. Z tym zeby dal sobie spokój moge sie zgodzic :lol:
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

tonidriver pisze:W autach z 99 roku lift prawie zawsze byl nie pelny tzn kierownica i zegary. Z tym zeby dal sobie spokój moge sie zgodzic :lol:
Nigdy o czyms takim nie slyszalem, ani nie widzialem.
Byl lift, albo nie bylo, proste.
E 220 CDI '01 Elegance
arektoja
Posty: 6
Rejestracja: 10 sty 2009, o 23:23
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: arektoja »

Dziękuję kolego Chudy za radę.
Pewnie, że jestem napalony na nową zabawkę :) ale już na tyle ostrożny, że pytam się Was co o tym sądzicie.
A sam model bardzo mi odpowiada: rodzinny - 7 osobowy, niski na tyle, że z żoną spokojnie wrzucimu na dach nasze canoe (vany są za wysokie), a wiosła, wózek i cały sprzęt biwakowy wejdą spokojnie do bagażnika.
Nie wiedziałem nawet o istnieniu takich modeli, a skoro są, to chętnie się o nich więcej dowiem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości