kontrolka świeć żarowych
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
kontrolka świeć żarowych
Witam Kolegów!
Opiszę problem: pewnego dnia po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.
Świeciła się przez ok. minutę po czym zgasła, silnik pracował równo i bez wstrząsów.
Pomyślałem - padła któraś świeca, na razie jest lato, jesienią wymienię i po problemie.
Kontrolka ta zapalała się w czasie jazdy na ok. minutę co pól godziny.
Stan taki trwał tydzień.
Któregoś dnia po odpaleniu oprócz w/w kontrolki zapaliła się kontrolka EPC, silnik stracił moc, czasami ją dostawał, ogólnie rzecz ujmując auto jechało 'żabką' (szarpało).
Odpaliłem je jeszcze 2x bez zmian, obie kontrolki się palą, auto nie ma mocy.
Po powtórnym odpaleniu nie zapaliła się kontrolka EPC, ani świec żarowych i auto zaczęło jeżdzić normalnie. W tej chwili od 2 tygodni problem nie występuje, kontrolka świec zapaliła się 1 raz, po powtórnym odpaleniu zgasła.
Od czego zacząć poszukiwania problemu, bo przecież samo się nie naprawiło i trzeba usterkę usunąc. Auto ma rzeczywisty przebieg 350 kkm. Przejeżdza dziennie ok 150 km.
Pozdrawiam wszystkich.
Opiszę problem: pewnego dnia po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.
Świeciła się przez ok. minutę po czym zgasła, silnik pracował równo i bez wstrząsów.
Pomyślałem - padła któraś świeca, na razie jest lato, jesienią wymienię i po problemie.
Kontrolka ta zapalała się w czasie jazdy na ok. minutę co pól godziny.
Stan taki trwał tydzień.
Któregoś dnia po odpaleniu oprócz w/w kontrolki zapaliła się kontrolka EPC, silnik stracił moc, czasami ją dostawał, ogólnie rzecz ujmując auto jechało 'żabką' (szarpało).
Odpaliłem je jeszcze 2x bez zmian, obie kontrolki się palą, auto nie ma mocy.
Po powtórnym odpaleniu nie zapaliła się kontrolka EPC, ani świec żarowych i auto zaczęło jeżdzić normalnie. W tej chwili od 2 tygodni problem nie występuje, kontrolka świec zapaliła się 1 raz, po powtórnym odpaleniu zgasła.
Od czego zacząć poszukiwania problemu, bo przecież samo się nie naprawiło i trzeba usterkę usunąc. Auto ma rzeczywisty przebieg 350 kkm. Przejeżdza dziennie ok 150 km.
Pozdrawiam wszystkich.
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
W210, 220D, automat, 97 rok.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
W niektórych wersjach W210 kontrolka świec żarowych jest równocześnie kontrolką błędów silnika.
Tak jak wspomniał Moderator w poprzednim poście na Star Diagnosis, awaria silnika.
Nie lekceważ.
Tak jak wspomniał Moderator w poprzednim poście na Star Diagnosis, awaria silnika.
Nie lekceważ.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dziękuję za odpowiedzi.
Oczywiscie pojadę na SD.
Czy mozna czegoś się domyślać, czy tylko SD zdiagnozuje problem?
Gdzie we Wrocławiu najlepiej podjechać na SD?
[ Dodano: 2012-10-09, 19:59 ]
Przepraszam, że nie napisałem wcześniej.
Powodem zapalania kontrolki była uszkodzona świeca żarowa.
Oczywiscie pojadę na SD.
Czy mozna czegoś się domyślać, czy tylko SD zdiagnozuje problem?
Gdzie we Wrocławiu najlepiej podjechać na SD?
[ Dodano: 2012-10-09, 19:59 ]
Przepraszam, że nie napisałem wcześniej.
Powodem zapalania kontrolki była uszkodzona świeca żarowa.
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
W210, 220D, automat, 97 rok.
Też mam ten sam problem z kontrolką świec żarowych co kolega ligotek
Mierzyłem wszystkie świece miernikiem i wszystkie mają tak ok. 0.4 - 0.6
I nie wiem co mam teraz zrobić
Świece niby dobre a kontrolka się zapala na minutę i gaśnie, no i nie równo zapala jak by jednak na jednej nie palił
Kto mi pomoże ??
Mierzyłem wszystkie świece miernikiem i wszystkie mają tak ok. 0.4 - 0.6
I nie wiem co mam teraz zrobić
Świece niby dobre a kontrolka się zapala na minutę i gaśnie, no i nie równo zapala jak by jednak na jednej nie palił
Kto mi pomoże ??
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
WDB2100101A431671
Poczytałem viewtopic.php?t=1111&postdays=0&postord ... &start=360 jutro będę walczył z tym
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
WDB2100101A431671
A sprawdziłeś stare?Jarcyn pisze:Kupiłem 5 świec Beru i wymienię wszystkie
Miedź niby dobra, ale taka pasta jest ekstra. Ja miałem smarowane taką jasną mazią z ASO. Bardzo małe opakowanie kosztuje 80zł.Jarcyn pisze:Pasta montażowa do świec BERU kosztuje 40zł za małą tubeczkę (szkoda kasy???) ale miedź w spreju chyba da ten sam efekt ??
Jeżeli nie planujesz już wymiany świec, to możesz zaryzykować i posmarować miedzią
od 0,4 do 0,6 przyczym nowa BERU ma 0,4
[ Dodano: 2012-11-04, 18:37 ]
Bo mam różne różniste wkręcone z tego co zauważyłem.
[ Dodano: 2012-11-05, 17:19 ]
http://www.youtube.com/watch?v=fk6zyoc_ ... re=related
[ Dodano: 2012-11-04, 18:37 ]
Bo mam różne różniste wkręcone z tego co zauważyłem.
[ Dodano: 2012-11-05, 17:19 ]
http://www.youtube.com/watch?v=fk6zyoc_ ... re=related
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
WDB2100101A431671
A więc opiszę co od czasu założenia posta się działo. Auto było u pompiarza w celu uszczelnienia pompy wtryskowej. Nie cieknie już, ale nadal pali się kontrolka świec żarowych (świece sprawne, przekaznik też).
Podczas jazdy na stałych obrotach czuć, że szarpie silnikiem, a wydechem puszcza lekkie bąki. Przy dodaniu gazu problem ustępuje. Zapala bez problemu. Podczas postoju i przegazowaniu silnika potrafi mocno zadymić na niebiesko, za chwilę problem znika.
SD błędy wykryte:
1. P1470 przetwornik ciśnienia/przepustnica zakłocenie działania
2. P1227 czujnik położenia w pompie wtryskowej zakłocenia działania
3. P1351 regulacja początku wtrysku zakłocenie działania
4. P1482 usterka nieznana
5. P1520 regulacja prędkości jazdy -część obsługi, zakłócenie działania
6. P1618 sterownik, zakłócenie działania
7. P0703 wyłącznik świateł hamowania, zakłócenie działania
8. P1630 elektroniczna blokada odjazdu, aktywna
9. P1688 usterka nieznana
Co radzicie? Jaką najkrótszą i najlepszą drogą pójść aby naprawić auto? Z powrotem do pompiarza? (straciłem do niego zaufanie).
Podczas jazdy na stałych obrotach czuć, że szarpie silnikiem, a wydechem puszcza lekkie bąki. Przy dodaniu gazu problem ustępuje. Zapala bez problemu. Podczas postoju i przegazowaniu silnika potrafi mocno zadymić na niebiesko, za chwilę problem znika.
SD błędy wykryte:
1. P1470 przetwornik ciśnienia/przepustnica zakłocenie działania
2. P1227 czujnik położenia w pompie wtryskowej zakłocenia działania
3. P1351 regulacja początku wtrysku zakłocenie działania
4. P1482 usterka nieznana
5. P1520 regulacja prędkości jazdy -część obsługi, zakłócenie działania
6. P1618 sterownik, zakłócenie działania
7. P0703 wyłącznik świateł hamowania, zakłócenie działania
8. P1630 elektroniczna blokada odjazdu, aktywna
9. P1688 usterka nieznana
Co radzicie? Jaką najkrótszą i najlepszą drogą pójść aby naprawić auto? Z powrotem do pompiarza? (straciłem do niego zaufanie).
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
W210, 220D, automat, 97 rok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości