kontrolka świeć żarowych

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

ligotek
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 19:28
Lokalizacja: Trzebnica

kontrolka świeć żarowych

Post autor: ligotek »

Witam Kolegów!
Opiszę problem: pewnego dnia po odpaleniu auta zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.
Świeciła się przez ok. minutę po czym zgasła, silnik pracował równo i bez wstrząsów.
Pomyślałem - padła któraś świeca, na razie jest lato, jesienią wymienię i po problemie.
Kontrolka ta zapalała się w czasie jazdy na ok. minutę co pól godziny.
Stan taki trwał tydzień.
Któregoś dnia po odpaleniu oprócz w/w kontrolki zapaliła się kontrolka EPC, silnik stracił moc, czasami ją dostawał, ogólnie rzecz ujmując auto jechało 'żabką' (szarpało).
Odpaliłem je jeszcze 2x bez zmian, obie kontrolki się palą, auto nie ma mocy.
Po powtórnym odpaleniu nie zapaliła się kontrolka EPC, ani świec żarowych i auto zaczęło jeżdzić normalnie. W tej chwili od 2 tygodni problem nie występuje, kontrolka świec zapaliła się 1 raz, po powtórnym odpaleniu zgasła.
Od czego zacząć poszukiwania problemu, bo przecież samo się nie naprawiło i trzeba usterkę usunąc. Auto ma rzeczywisty przebieg 350 kkm. Przejeżdza dziennie ok 150 km.
Pozdrawiam wszystkich.
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

SD
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W niektórych wersjach W210 kontrolka świec żarowych jest równocześnie kontrolką błędów silnika.
Tak jak wspomniał Moderator w poprzednim poście na Star Diagnosis, awaria silnika.
Nie lekceważ.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ligotek
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 19:28
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: ligotek »

Dziękuję za odpowiedzi.
Oczywiscie pojadę na SD.
Czy mozna czegoś się domyślać, czy tylko SD zdiagnozuje problem?
Gdzie we Wrocławiu najlepiej podjechać na SD?

[ Dodano: 2012-10-09, 19:59 ]
Przepraszam, że nie napisałem wcześniej.
Powodem zapalania kontrolki była uszkodzona świeca żarowa.
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

Też mam ten sam problem z kontrolką świec żarowych co kolega ligotek
Mierzyłem wszystkie świece miernikiem i wszystkie mają tak ok. 0.4 - 0.6
I nie wiem co mam teraz zrobić :(
Świece niby dobre a kontrolka się zapala na minutę i gaśnie, no i nie równo zapala jak by jednak na jednej nie palił :(

Kto mi pomoże ?? :zawstydzony:
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Jarcyn, a przekaźnik od świec?
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

Poczytałem viewtopic.php?t=1111&postdays=0&postord ... &start=360 jutro będę walczył z tym :D
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

jeżeli przekaźnik będzie sprawny to proponuje wykręcić świece bo widocznie któraś słabo grzeje. U mnie żarnik grzał na środku a powinna grzać końcówka przez to auto wariowało
WDB2021211A601521
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

Przekaźnik jest OK. Kupiłem 5 świec Beru i wymienię wszystkie tak jak radzicie.
Mam już oringi do kolektora ssącego.

Pasta montażowa do świec BERU kosztuje 40zł za małą tubeczkę (szkoda kasy???) :/ ale miedź w spreju chyba da ten sam efekt ??
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Jarcyn pisze:Kupiłem 5 świec Beru i wymienię wszystkie
A sprawdziłeś stare?
Jarcyn pisze:Pasta montażowa do świec BERU kosztuje 40zł za małą tubeczkę (szkoda kasy???) ale miedź w spreju chyba da ten sam efekt ??
Miedź niby dobra, ale taka pasta jest ekstra. Ja miałem smarowane taką jasną mazią z ASO. Bardzo małe opakowanie kosztuje 80zł.
Jeżeli nie planujesz już wymiany świec, to możesz zaryzykować i posmarować miedzią :P
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

qoompel pisze: Jarcyn napisał/a:
Kupiłem 5 świec Beru i wymienię wszystkie
A sprawdziłeś stare?
Mierzyłem tylko miernikiem i wszystkie mają podobnie...
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Jarcyn pisze:Mierzyłem tylko miernikiem i wszystkie mają podobnie...
A konkretnie? :)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
Jarcyn
Posty: 30
Rejestracja: 17 sie 2012, o 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarcyn »

od 0,4 do 0,6 przyczym nowa BERU ma 0,4

[ Dodano: 2012-11-04, 18:37 ]
Bo mam różne różniste wkręcone z tego co zauważyłem.

[ Dodano: 2012-11-05, 17:19 ]
http://www.youtube.com/watch?v=fk6zyoc_ ... re=related
E250 2,5d AVANTGARDE
WDB2100101A431671
ligotek
Posty: 34
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 19:28
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: ligotek »

A więc opiszę co od czasu założenia posta się działo. Auto było u pompiarza w celu uszczelnienia pompy wtryskowej. Nie cieknie już, ale nadal pali się kontrolka świec żarowych (świece sprawne, przekaznik też).
Podczas jazdy na stałych obrotach czuć, że szarpie silnikiem, a wydechem puszcza lekkie bąki. Przy dodaniu gazu problem ustępuje. Zapala bez problemu. Podczas postoju i przegazowaniu silnika potrafi mocno zadymić na niebiesko, za chwilę problem znika.
SD błędy wykryte:
1. P1470 przetwornik ciśnienia/przepustnica zakłocenie działania
2. P1227 czujnik położenia w pompie wtryskowej zakłocenia działania
3. P1351 regulacja początku wtrysku zakłocenie działania
4. P1482 usterka nieznana
5. P1520 regulacja prędkości jazdy -część obsługi, zakłócenie działania
6. P1618 sterownik, zakłócenie działania
7. P0703 wyłącznik świateł hamowania, zakłócenie działania
8. P1630 elektroniczna blokada odjazdu, aktywna
9. P1688 usterka nieznana
Co radzicie? Jaką najkrótszą i najlepszą drogą pójść aby naprawić auto? Z powrotem do pompiarza? (straciłem do niego zaufanie).
VIN WDB2100041A424236
W210, 220D, automat, 97 rok.
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

czy to są błędy f czy F ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości