Zawór/czujnik na rurze odmy OM613 320cdi
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Zawór/czujnik na rurze odmy OM613 320cdi
Na rurce prowadzącej z odmy do kanału dolotowego przed turbosprężarką znajduje się jakiś czujnik/zawór.
Proszę pokrótce wyjaśnić co to robi ?
Proszę pokrótce wyjaśnić co to robi ?
w tym temacie noc chyba wspomina o tym zaworze, natomiast nie pisze jaką rolę spełnia on w układzie
viewtopic.php?t=15390
na zdjęciu jest rurka zaznaczona na czerwono, idąc w dół jest zawór lub czujnik idą do niego przewody elekryczne, brak sterowania ciśnieniowego
viewtopic.php?t=15390
na zdjęciu jest rurka zaznaczona na czerwono, idąc w dół jest zawór lub czujnik idą do niego przewody elekryczne, brak sterowania ciśnieniowego
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Faktycznie nie wspomniałem.Ma duże znaczenie dla zużycia oleju i mocy silnika.Pełni też dużą rolę w czystości silnika (wysięki oleju).Niestety powoduje też nagar na kolektorze ssącym.
Najpierw króciutko teoria.
Nic nie jest szczelne.Część spalin dostaje się pod tłoki przez pierścienie i ich luzy zamkowe.
Gdyby komora korbowa i miska olejowa były szczelne po kilkunastu obrotach wału silnik by zwolnił i prawdopodobnie się zatrzymał.
Dlatego komora korbowa jest przewietrzana, ale w szczególny sposób.W prymitywnych silnikach połączona jest bezpośrednio z filtrem powietrza i gazy wraz z pyłem olejowym spalane są powtórnie.Prowadzi to do utraty części oleju.Wymyślono system odmy (separator gazów od oleju) olej wraca do miski olejowej, a jedynie gazy są odsysane i dopalane.
Skomplikowano to do tego stopnia poprzez system kanałów i siatek, że obniżono spalanie oleju o 85 %.
Zaworek o którym mowa jest sterowany przez sterownik silnika i na wolnych obrotach ma tylko częściowe przejście. W miarę wzrostu obrotów jego przepustowość rośnie.
Mało tego program do niego uwzględnia całkowite zamknięcie w momencie hamowania silnikiem, a więc również wspomaga hamowanie.
Podejrzewam, że mój wywód nie uwzględnia jeszcze wielu aspektów jego pracy.
Olej w systemie turbo to efekt jego pracy.Ale gdyby nie on, to oleju byłyby tam litry.
Co wiedziałem napisałem.Jak coś przekręciłem, to nie ze złej woli.
Do zaworka idą dwa przewody, często przecierają się o siebie.Wtedy bezpiecznik w kasecie sterowników i po jeździe.
Najpierw króciutko teoria.
Nic nie jest szczelne.Część spalin dostaje się pod tłoki przez pierścienie i ich luzy zamkowe.
Gdyby komora korbowa i miska olejowa były szczelne po kilkunastu obrotach wału silnik by zwolnił i prawdopodobnie się zatrzymał.
Dlatego komora korbowa jest przewietrzana, ale w szczególny sposób.W prymitywnych silnikach połączona jest bezpośrednio z filtrem powietrza i gazy wraz z pyłem olejowym spalane są powtórnie.Prowadzi to do utraty części oleju.Wymyślono system odmy (separator gazów od oleju) olej wraca do miski olejowej, a jedynie gazy są odsysane i dopalane.
Skomplikowano to do tego stopnia poprzez system kanałów i siatek, że obniżono spalanie oleju o 85 %.
Zaworek o którym mowa jest sterowany przez sterownik silnika i na wolnych obrotach ma tylko częściowe przejście. W miarę wzrostu obrotów jego przepustowość rośnie.
Mało tego program do niego uwzględnia całkowite zamknięcie w momencie hamowania silnikiem, a więc również wspomaga hamowanie.
Podejrzewam, że mój wywód nie uwzględnia jeszcze wielu aspektów jego pracy.
Olej w systemie turbo to efekt jego pracy.Ale gdyby nie on, to oleju byłyby tam litry.
Co wiedziałem napisałem.Jak coś przekręciłem, to nie ze złej woli.
Do zaworka idą dwa przewody, często przecierają się o siebie.Wtedy bezpiecznik w kasecie sterowników i po jeździe.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
i szczerze mówiąc takiej zasady działania się spodziewałem
wybaczcie porównanie, ale swoją zabawę z poważniejszą motoryzacją rozpoczynałem ze sławnym w pewnych kręgach 1Z Audi. Jednym ze sposobów na zwiększenie osiągów była wolna odma ze zbiornikiem zbierającym pary olejowe. Główną wadą tego rozwiązania był smrodek na postoju (wyjście do atmosfery), zaletą natomiast obniżenie temperatury powietrza zasysanego i czystość w dolocie.
Moim patentem było połączenie obu rozwiązań(powyższego i fabrycznego), mianowicie w układ montowałem odpowiednio przerobioną chłodniczkę co pozwalało na obniżenie temperatury powietrza dolotowego oraz wyłapanie i zebranie w jej dolnej części par oleju- korek spustowy był dolutowany w jej dolnej części.
I coś takiego chciałem zamontować u siebie, ale obecność czujnika/zaworu w tej rurce szczerze mówiąc nieźle mnie zaskoczyła
Wiem, że ten post pewnie wielu ostro wpieni, ale zapewniam, że nie chcę szkalować marki itp. po prostu mam własne podejście do auta i tyle.
NOC, szacunek
wybaczcie porównanie, ale swoją zabawę z poważniejszą motoryzacją rozpoczynałem ze sławnym w pewnych kręgach 1Z Audi. Jednym ze sposobów na zwiększenie osiągów była wolna odma ze zbiornikiem zbierającym pary olejowe. Główną wadą tego rozwiązania był smrodek na postoju (wyjście do atmosfery), zaletą natomiast obniżenie temperatury powietrza zasysanego i czystość w dolocie.
Moim patentem było połączenie obu rozwiązań(powyższego i fabrycznego), mianowicie w układ montowałem odpowiednio przerobioną chłodniczkę co pozwalało na obniżenie temperatury powietrza dolotowego oraz wyłapanie i zebranie w jej dolnej części par oleju- korek spustowy był dolutowany w jej dolnej części.
I coś takiego chciałem zamontować u siebie, ale obecność czujnika/zaworu w tej rurce szczerze mówiąc nieźle mnie zaskoczyła
Wiem, że ten post pewnie wielu ostro wpieni, ale zapewniam, że nie chcę szkalować marki itp. po prostu mam własne podejście do auta i tyle.
NOC, szacunek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości