Strona 1 z 2

dokręcanie głowicy i sprawdzenie silnika

: 16 cze 2012, o 18:11
autor: korszak
Witam. Pierwsze pytanie tyczy sie czy jest sens dwukrotnego dokręcania głowicy tzn. dokręcič ją jak książka pisze po czym przejechać ok 1000km i znowu dokręcić? Drugie pytanie to jaką uszczelkę kupić ? I jeszcze jedno pytanko. Czy warto coś wykręcić i sprawdzić lub wymienić ponieważ mam zdjętą głowicę i ogólnie całą górę.

: 16 cze 2012, o 18:25
autor: avandgarde
korszak, Głowice dokręca się tylko raz.Uszczelka tylko elring.A czy warto coś sprawdzić to nie wiem,bo nie wiemy dlaczego została ściągnięta. Ale napewno wykręć świece popraw gwinty i przylgnie ,nasmaruj świece ,potem nie będziesz miał problemu.Wymieniłbym uszczelniacze trzonków zaworowych i sprawdził prowadnice pod względem luzu.Poprawiłbym frezem płaszczyznę pod wtryskami. :)

: 16 cze 2012, o 18:36
autor: korszak
Głowica zrzucona przez świece. Co do prowadnic itd. to daje do speców niech sprawdzą czy szczelna itd. Na gladzi cylindra widać jeszcze ślady po honowaniu oraz nie wyczowam rantów więc chyba lepiej tam nic nie grzebać i nie wymieniać pierścieni?

: 16 cze 2012, o 18:39
autor: fabek
Śruby dokręca się raz naprzemiennie, zaczynając od środka głowicy z odpowiednim momentem dla danej głowicy. Warto wymienić uszczelniacze zaworów. Uszczelkę kup org lub jak avangarde napisał - elring.

: 16 cze 2012, o 18:52
autor: korszak
http://moto.allegro.pl/uszczelka-glowic ... 03654.html dla pewności zapytam czy będzie ta pasować? I inne uszczelki typu pod kolektory też tej firmy?

: 16 cze 2012, o 18:55
autor: avandgarde
Tak elring w mercedesie idzie na pierwszy montaż. :)
Jest to ta sama uszczelka co ori tylko bez znaczka mb i tańsza. :)

: 16 cze 2012, o 18:57
autor: korszak
A wiesz gdzie dostane zestaw tych uszczelek? Czy zamówić tą z linku a resztę osobno szukać?

: 16 cze 2012, o 18:59
autor: avandgarde
Potrzebne jeszce beda uszczelka pompy vacum i pompy paliwowej.W każdym wiekszym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz. :)

: 16 cze 2012, o 19:10
autor: korszak
Ok czyli uszczelka: glowicy, kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pompy paliwa, vacum, pompy wysokiego cisnienia i termostatu. Wiadomo nowe podkladki i sruby wtryskow. Cos jeszcze?

: 16 cze 2012, o 19:15
autor: avandgarde
Pokrywy zaworów, pasta ceramiczna do wtrysków :)

: 16 cze 2012, o 23:43
autor: kumbasy
korszak pisze:Cos jeszcze?
Śruby głowicy, bo zakładam, że nie mierzyłeś starych, Ile km jest na zegarze?

: 17 cze 2012, o 00:12
autor: korszak
Ok 310 tys.. A sruby jaka dlugosc max?

: 17 cze 2012, o 06:19
autor: pxj
Jak już masz to wszystko rozebrane i pewnie trochę będzie kosztować to nie oszczędzałbym na śrubach, tylko tak jak jest zalecane wymienił na nowe.

: 17 cze 2012, o 06:45
autor: tonidriver
korszak, jak masz jeszcze zdjętą głowice oddaj ją do czyszczenia gniazd zaworów i wymiany uszczelniaczy na nich,będziesz miał spokój na lata a i auto moc odzyska :)

: 17 cze 2012, o 07:51
autor: avandgarde
korszak pisze:Ok 310 tys.. A sruby jaka dlugosc max?
Max 104 mm. :)