nierowne wolne obroty

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

lysy1981
Posty: 75
Rejestracja: 23 paź 2008, o 18:19
Lokalizacja: Dublin

nierowne wolne obroty

Post autor: lysy1981 »

falujace wolne obroty, czasem wystepujace czesciej, czasem rzadziej, co za objaw, zaznaczam, ze wymienione swiece i filtry
co to moze byc? kable, uszczelka pod glowica, ta cholernie glosna pompa paliwowa?
W210 E200 1996 Automatic niestety bez kompresora :(
W201 190E 1984 niezawodny, sprzedany:)
Marzenia do spelnienia: SEC
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Gdy silnik cieply czy rano?
E 220 CDI '01 Elegance
Yaro
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2008, o 23:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Yaro »

Ja dołączę się do tematu. Borykam się z tym samym problemem. Jak jest zimny, to skacze często na obrotach wolnych, podczas jazdy na zimnym również. Ale to nie wszystko, czasem na rozgrzanym motorze też potrafi szarpnąc od czasu do czasu, gdy np. stoje na światłach etc. Denerwujące.. i to strasznie.
W124 2,3E SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541346
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833

Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

lysy1981, przepływomierz , regulator cisnienie , moze cos z czujkami temp ale raczej nie
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
mlodya
Posty: 100
Rejestracja: 19 lut 2008, o 14:19
Lokalizacja: Konin

Post autor: mlodya »

podlaczam sie pod temat

mam problem z falujacymi obrotami na postoju i od czsu do czasu swiatla przygasaja :(
Mercedes-Benz W163 320 1998r
WDC1631541A052526
Mercedes-Benz W210 220 cdi 2002r
WDB2100061B482998
Mercedes-Benz W140 600 SEL 1995
WDB1400571A017661
Awatar użytkownika
chrustu1
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2008, o 11:24
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: chrustu1 »

Witam ja mam ten sam problem tylko zauważyłem że dzieje się tak gdy jest poniżej 6 stopni a gdy wyłącze dogrzewanie silnika problem znika gdy załącze z powrotem znów faluje
Aktualnie E220 T CDI AVANGARDE ASB 2002r
Poprzednio OKO E240 V6 1998.
a także świeży nabytek mojej małżonki
A 170 CDI 2001r ELEGANCE biała perła
Oraz TATY 190D 1988r nadal z nami i E270 CDI
AVANGARDE 2003r
drajan
Posty: 20
Rejestracja: 7 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: Tczew

Post autor: drajan »

Mam ten sam problem byłem u znajomego mechanika i kazał mi kupić oringi do czujnika ciśnienia który znajduje się na listwie zasilającej wtryski. Prawdopodobnie jest nieszczelny lub trzeba go wyczyścić. A jeżeli chodzi o ten dogrzewacz to też myślałem że przy jego wyłączeniu wahania obrotów silnika ustają, ale po dłuższych testach stwierdziłem że nadal są ale mniej intensywne. Po prostu po włączeniu dogrzewacza silnik jest bardziej obciążony i może mieć to wpływ na intensywność tych falujących obrotów.
Awatar użytkownika
chrustu1
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2008, o 11:24
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: chrustu1 »

Kolego drajan jak byś u siebie wymienił te oringi to napisz jakie są efekty pozdr.
Aktualnie E220 T CDI AVANGARDE ASB 2002r
Poprzednio OKO E240 V6 1998.
a także świeży nabytek mojej małżonki
A 170 CDI 2001r ELEGANCE biała perła
Oraz TATY 190D 1988r nadal z nami i E270 CDI
AVANGARDE 2003r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

w benzynce zbyt wielu powodow nierownej pracy to nie ma. sprawdzic swiece zaplonowe, kable wysokiego napiecia, szczelnosc przewodow paliwowych. potem mozna szukac dalej.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
sebastian951
Posty: 5
Rejestracja: 26 mar 2008, o 12:31
Lokalizacja: lublin

Post autor: sebastian951 »

Witam. Pisałem wcześniej na forum o nie równej pracy silnika na wolnych obrotach?? zmieniłem czujnik wyysokiego ciśnienia na listwie jak inni doradzali i nie pomogło> :lol: ale raz siedziałem w samochodzie i chciałem sprawdzić przycisk w popielniczce i okazało się że był cały czas włonczony, wyłonczyłem go i zauważyłem że samochód chodzi jak powinien nie faluje równiutko dodam że sprawdzałem to wielokrotnie 'włonczam" nierówno 'wyłąnczam" równo?? :mrgreen: poprostu kamień z serca. teraz PYTANIE CO TO MOŻE BYC ZA PRZYCZYNA Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA PODPOWIEDZI.
pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

moze obciazenie alternatora zbyt duze, dogrzewania masz elektryczne, tak? sprawdz pasek alternatora czy sie nie slizga.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

zamały akumulator , za małe ładowanie spawdz ładowanie po włączeniu grzałki
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
chrustu1
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2008, o 11:24
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: chrustu1 »

windykatorek pisze:zamały akumulator , za małe ładowanie spawdz ładowanie po włączeniu grzałki
tu kolega ma chyba rację też słyszałem że winny jest akumulator (za mała pojemność ) lub słabo ładujący alternator . Akumulator mam nowy 100am/h więc pozostaje alternator pojadę go sprawdzić
Aktualnie E220 T CDI AVANGARDE ASB 2002r
Poprzednio OKO E240 V6 1998.
a także świeży nabytek mojej małżonki
A 170 CDI 2001r ELEGANCE biała perła
Oraz TATY 190D 1988r nadal z nami i E270 CDI
AVANGARDE 2003r
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

A jest w mercedesie coś takiego jak silniczek krokowy?? W większości aut to krokowiec odpowiada za 90% problemów z wolnymi obrotami.

chrustu1, Współczuję ci że musiałeś się poruszać czymś takim jak 318TDS. To auto nie powinno nigdy powstać.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

w mercu reguluje to przepustnica , ona ma w sobie silniczek krokowy który otwiera lub zamyka przepustnice

[ Dodano: 2009-01-07, 19:35 ]
ładowanie sprawdzisz zwykłym miernikiem 14-14,2v
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości