EPC & Engine fan jednocześnie

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

EPC & Engine fan jednocześnie

Post autor: Masioe »

Jak wtemacie rano wsiadłem do autka i przy zapaleniu wyskoczyły te 2 błędy :| wentylator chodzi na max obrotach a silnik w trybie awaryjnym :/ zapala normalnie i nic pozatym sie nie dzieje. dodam że dzień wcześniej przy gwałtownym ruszaniu seskoczył mi wąż intercooler-kolektor. Czy tylko SD mnie poratuje czy da się jakoś wyeliminować te usterki ?

[ Dodano: 2011-11-19, 10:14 ]
Dzisiaj odlączyłem czujnik temperatury z myślą że był przyczyną załączonego wentylatora ale jednak to nie w nim tkwi problem. co do EPC .... jak sprawdzić czujnik ciśnienia na listwie CR ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
12michal
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2012, o 17:51
Lokalizacja: Kuźnica

Post autor: 12michal »

Witam,

podpinam się do tematu, u mnie jest dokładnie ten sam problem z tym że dzieje się to podczas jazdy (autko gaśnie po czym nie zawsze chce odpalić od razu, nie dźwiga się temp silnika i nie zapala się kontrolka świec żarowych, gdy się ruszą autko zapala i jedzie dalej), czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego. Jakiś czas temu byłem na podpięciu pod kompa to tylko błąd EGR wyskoczył, pomimo że czasem te błedy też wyskakiwały. Z pompy nie widać jakiś wycieków itp. Gdzie szukać przyczyny bądź rozgarniętego kogoś z kompem w okolicy Będzina.
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
w123 300D '81
s210 290TD '96
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Wyswietlone EPC ma blad zakodowany na komputerze. Musisz to odczytac.
Takiego wyswietlenia bladu wentylatora nie widzialem, ale ikonka chlodnicy wskazywalaby ze mozesz miec przegrzanie i byc moze dlatego komputer wylacza silnik dopoki nie przestygnie
Moze to tez byc wadliwy czujnik Masioe. Te silniki maja kilka czujnikow temperatury, wiec dojscie ktory idzie do komputera jest troche trudniejsze.
Ja cisnac auto na pustyni obserwowalem temperature silnika na klimatroniku dochodzaca do 110C, podczas gdy wskaznik na desce nigdy nie przekroczyl 95.
Wykonkludowalem ze czujnik komputera musi byc blizej komory spalania niz ten na deske, ale gdzie to juz nie dochodzilem.
Tak czy inaczej jak macie klimatroniki to uzywajcie je do odczytania temperatur, co bardzo pomoze przy identyfikacji problemow.
Awatar użytkownika
Roberto070707
Posty: 197
Rejestracja: 6 mar 2010, o 21:08
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Roberto070707 »

Miałem indentyczny problem. Gdzies nawet był o tym temat. Pewnego dnia odpalam auto... wentylator na maxa silnik dziwnie zawarczał i zgasł. Od tego czasu zaplacilem 100 zł za skasowanie bledow na komputerze a auto co jakis czas podczas jazdy gaslo i wywalalo te bledy. Dałem do znajomego elektryka specmajstra. Zapłaciłem 20 zł. Usłyszałem tylko ze przeczyscił jakies styki na głownym bezpieczniku i problem znikł.
viewtopic.php?t=19880
http://www.youtube.com/watch?v=KmSGyI4yYJ8
Obrazek
W210 2,9 TD 1996r. Sedan/limuzyna
WDB2100171A211040
12michal
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2012, o 17:51
Lokalizacja: Kuźnica

Post autor: 12michal »

W sobotę myślę że uda się go podpiąć pod komputer, a powiem szczerze co do temp silnika to jedynie na klimie i to w upalne dni przekraczała 90 stopni a tak zawsze poniżej. Jedyne co zaobserwowałem to mały ubytek płynu chłodniczego ale w sumie od roku nie był on uzupełniany.

Wizja przeczyszczenia styków była by piękna, jutro postaram się je przeglądnąć.

Pozdrawiam
w123 300D '81
s210 290TD '96
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Sprawdzenie bezpiecznikow to jeden z najlatwiejszych startow.
Jesli bezpiecznik ma zly kontakt, to bedzie sie nagrzewal - rzecz latwa do zawezenia jak sprawdzisz gdy problem znowu zaistnieje.
Awatar użytkownika
Roberto070707
Posty: 197
Rejestracja: 6 mar 2010, o 21:08
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Roberto070707 »

U mnie to była przyczyna... teori było tyle ile uzytkowników na forum ;) od rozwalonego komputera po jakies czujniki... zaplacilem 100 zł baranowi ktory podłaczył pod kompa... skasował wyskakujace bledy a problem nadal nie znikł. Co jakis czas silnik gasł podczas jazdy... kilo komunikatów w tym epc. Chwile odczekałem... zapalałem i jechałem dalej. Znajomy elektryk wzial na warsztat. Skasował 20 zł i powiedział ze zaoksydował głowny bezpiecznik... przeczyscil i kazał zobaczyc jak bedzie. Do dzisiaj nie mam problemu.
viewtopic.php?t=19880
http://www.youtube.com/watch?v=KmSGyI4yYJ8
Obrazek
W210 2,9 TD 1996r. Sedan/limuzyna
WDB2100171A211040
12michal
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2012, o 17:51
Lokalizacja: Kuźnica

Post autor: 12michal »

Komputer w sumie za dużo nie wyjaśnił, ale chyba mamy trop którym może być dołożony alarm którego osobiście nie używałem, ale odcina on zapłon i chyba coś zaczyna świrować i nagle odcina zapłon podczas jazdy :( jak narazie to tylko przypuszczenia ale zobaczymy co czas pokaże...
w123 300D '81
s210 290TD '96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość