Vredestein Ultrac Sessanta

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Vredestein Ultrac Sessanta

Post autor: niedduzy »

Problem i pytanie do użytkowników tych opon. Zmieniałem dzisiaj powyższe opony (235/45R17) na zimówki i zonk!! WSZYSTKIE mają pęknięcia na bokach, od strony wewnętrznej, powyżej napisów /fotki/. Przy pierwszej myślałem, ze może majster przy zdejmowaniu ją "popękał" ale w pozostałych pęknięcia uwidoczniły się po spuszczeniu powietrza. Opony kupione na wiosnę, produkcja 8 tydzień 2011, przejechane góra 20kkm, ciśnienie stale pod kontrolą. Majster był w szoku, a mnie lekko w dołku ścisnęło jak sobie pomyslałem o konsekwencjach....Jutro jadę reklamować - mam nadzieję, że nie bedą robić problemów, wygląda to na wadę konstrukcyjną albo produkcyjną. Spotkaliście się może z problemem??? Czy tylko ja jestem Jonasz :zly:
Fotki "telefoniczne", niestety
Załączniki
Zdjęcie0238a.jpg
Zdjęcie0232a.jpg
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, o 22:57 przez niedduzy, łącznie zmieniany 1 raz.
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zdjęcia niezbyt wyraźne,ale wygląda na ewidentną wadę fabryczną.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

albo nie ten indeks nośności
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Pamiętaj z reklamacjami nigdy nie jest łatwo :)
Ja miałem swoje Yokohama cDrive AC01 215/55R16 97W i opona po 25tys. do wyrzucenia a na bieżniku miał podobne pęknięcia jak u Ciebie. Troszkę mniejsze.
Teraz kupię na lato Continental, jak ta mi nie przypasuje to będę jeździl na gislaVed i i tak za rok wymienia i tak, ale dam za komplet 1400zł, a nie 2000zł
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

zareklamowałem. Pracownik serwisu powiedział, że wada fabryczna ewidentna ale... trzeba poczekac na opinię producenta. Więc poczekam i o efektach poinformuję. aha, index nośności 94Y, więc prawidłowo.
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

94? To w czym to jeździło?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

rozwulkanizowana guma, jeździło w czymś bardzo szybkim i mocno napompowane.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

"coś" rzeczywiście jest szybkie (vide podpis), ale jej możliwości wykorzystuję rzadko, żeby nie powiedzieć sporadycznie. Wystarczy świadomość :) . Ciśnienie było pod kontrolą (2,2 - max 2,4) - sugerowane przy pełnym obciążeniu 2,8. Zresztą wydaje mi się, że takie pęknięcia mogły by być raczej skutkiem zbyt niskiego ciśnienia. Moim zdaniem to wada konstrukcyjna - pęknięcia są tylko od strony wewnętrznej, przy górnej krawędzi napisów, we wszystkich oponach w tych samych miejscach. Od zewnątrz idealne, bez żadnego uszkodzenia.

28-11-11 No i w pierwszej instancji t.j. w polskim przedstawicielstwie Vredesteina odrzucili reklamację. Stwierdzili, że cisnienie było za niskie - ich zdaniem powinienem mieć 2,9 do 3,3 :szok:. Chyba lekko przegięli, przy takim ciśnieniu skakałbym po drodze jak piłeczka, zresztą z tabeli na klapce wynika to jasno. Sprzedawca wziął na siebie kwestię odwołania od decyzji, czekam więc nadal :zly: Swoją drogą wkurzające jest takie traktowanie gorszych (czytaj-polskich) klientów. Sprzedawca stwierdził, że w normalnym kraju reklamacja była by przyjęta od ręki, z przeprosinami i suwenirem, żeby przypadkiem sprawy nie nagłaśniać. Odwołał się zreszta bezpośrednio do producenta, a nie do przedstawicielstwa. No i z ich opinii wynika, że ciśnienie miałem za niskie TYLKO od strony wewnętrznej (tu są pęknięcia) - pewnie dlatego, że w moich felgach wentyle są wyłącznie na zewnątrz ;)
Załączniki
Zdjęcie0242.jpg
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
borsla
Posty: 71
Rejestracja: 9 maja 2010, o 14:36
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: borsla »

Jesteśmy gorzej traktowani przez zachodnich producentów bo taką mamy naturę, mimo, że "gówno", to kupujemy je bo nazwa firmowa. A to, że nawet renomowane firmy na nasz rynek wysyłają pod tą samą nazwą gorszy asortyment (np. proszki do prania, paliwo itp) to tylko dowód potwierdzający moją teorię.
Niedduzy proponuję nie poddawać się tylko konsekwentnie walczyć o swoje i to głośno.
W210 2,9 td 129 KM 1998 r. WDB2100171A693556
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

Sprawa reklamacji opon powoli zbiża się do finału. Vredestein nadal twierdzi, że uszkodzenia są wynikiem złego użytkowania (zbyt niskie ciśnienie) ale "łaskawie" proponuje mi zwrot 80% wartości opon - w końcu przecież je troszkę zużyłem. W całej sprawie jest pewien kruczek, na który wpadłem przeglądając stronę Vredestaina. Do mojego auta zalecają w tych oponach wyższe ciśnienia niż mercedes. Tylko skąd ja miałbym to, do licha, wiedzieć? Albo powinna być wyraźna informacja na oponie, albo zalecenie serwisu montującego opony. Z całą pewnością tego zabrakło. Tylko dlaczego ja mam ponosić konsekwencje finansowe? Nie bardzo chce mi się dalej walczyć - kupa korowodów dla ok. 300 zeta. I pewnie tak to sobie, cwaniaczki, skalkulowali.
Załączniki
xxx.JPG
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

Według mnie powinieneś dostać nowe opony. Jeżeli coś reklamujemy i np. jest ten przedmiot w takim stopniu wadliwy, że nie jest możliwa jego naprawa (w tym przypadku tak jest) to towar wymieniany jest na nowy a nie na sprawny ale używany. Ja postraszyłbym ich Rzecznikiem Praw Konsumenta i jak masz jakiegoś znajomego prawnika to pismo z pieczątka kancelarii prawniczej czasami działa najlepiej. Nie odpuszczaj, co z tego, że to tylko 300 zł, gdyby nie poczuwali się do winy to nie zaproponowaliby nic. Większość firm nie pozwoliłaby sobie na takie praktyki wobec swoich klientów, ale za pracę ich filii w Polsce odpowiedzialni są Polacy i stąd takie zagrania.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

tak! a ten ziomal który cie "załatwił" dostanie procent i awans że załatwił sprawę przegraną....
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

No i dotarliśmy do finału sprawy. Po wizycie w biurze rzecznika praw konsumentów i uzyskaniu pełnej wiedzy na temat przysługujących mi praw postanowiłem wziąć te 80% w gotówce i nigdy więcej nie korzystac z "wytworów" firmy Vredestein. Dlaczego tak? Otóż, zgodnie z ustawą, nawet gdyby reklamację uznali to i tak, w pierwszej kolejności, przysługuje mi wymiana towaru na wolny od wad, a nie zwrot gotówki. Uznałem, że nowe opony na sezon za 300PLN to i tak okazja. Oczywiście nadal uważam, że powinni uznać reklamację w pełni ale taka spychologia, jak się dowiedziałem u rzecznika, jest standardem. I, że nie warto kruszyć kopii i czasu marnować - no chyba, że jest się emerytem-pieniaczem i takie akcje są jakąś formą rozrywki.
Osobny aspekt sprawy to zalecane ciśnienie (3 bar). Próbował ktoś jeździć z tak napompowanymi kołami 235/45 R17?. Jakie wrażenia? Bo mi się wydaje, że oprócz podskakiwania na drodze jak piłeczka zamiatał bym tyłem na każdym szybciej pokonywanym zakręcie. "Zamiatał" umownie, bo ESP.....niestety. I to by było na tyle.
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

niedduzy, napisz do głównej siedziby firmy,opisz całą sytuacje z zaznaczeniem,że jesteś u nas na forum i trudno Ci w tej sytuacji polecać ich wyroby,po takim potraktowaniu przez przedstawiciela w Polsce.Możesz pisać po polsku.Mój kolega poskarżył się na LEE,mniejsza o co,miał rację.Dostał list z przeprosinami i portki.Prosto ze stanów.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

Siadłem więc i napisałem nieco przydługi elaborat na temat swego braku satysfakcji z użytkowania wyrobów firmy Vredestein jak i postawy ich polskiego przedstawiciela olewającego możliwość potencjalnego zagrożenia dla użytkowników wadliwych opon :hyhy: - w tzw. międzyczasie dowiedziałem się, ze przedstawicielsto odrzuciło reklamację NIE OGLĄDAJĄC opon - nadal leżą w serwisie. Pisemko sformułowałem grzecznie, rzeczowo ale stanowczo. I żadnych roszczeń. No i ....znowu czekam. Za dobrą radę dla hammond24 - pomagas
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości