Olej w zbiorniczku wyrownawczym...

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Płyn do naczyń mycia, 2 razy wymieniony i zalac normalnym płynem! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
wujaszek20
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, o 21:44
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: wujaszek20 »

dzisiaj odruchowo sprawdzilem stan oleju .... i co sie okazało sam budyń ... sprawdzilem plyn chłodniczy ale zbiornik jest czarny i nie widac oleju ale płynu jeszcze jest czy to uszczelka czy może coś innego i czy da sie z takim szlamem dojechać do mechanika?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Najprawdopodobniej uszczelka,a jechać nie radzę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

wujaszek20 pisze:dzisiaj odruchowo sprawdzilem stan oleju .... i co sie okazało sam budyń ... sprawdzilem plyn chłodniczy ale zbiornik jest czarny i nie widac oleju ale płynu jeszcze jest czy to uszczelka czy może coś innego i czy da sie z takim szlamem dojechać do mechanika?
Jeśli budyń jest tylko na korku oleju, to jest to całkiem normalne zjawisko po zimie, natomiast jeśli taki syf widzisz po wyciągnięciu bagnetu, to jak kolega wyżej zauważył, uszczelka pod głowicą.

Jak nie masz daleko to jedź, w przeciwnym razie laweta.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Jeśli budyń jest tylko na korku oleju, to jest to całkiem normalne zjawisko po zimie
Pierwsze słysze żeby to było normalne :dontgetit:

Budyń może zrobić sie jeszcze jak zmieszasz olej np. mineralny z półsyntetycznym. Może przez pomyłke dolewając oleju zrobiłeś mieszanke ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Vasco24 pisze:
Jeśli budyń jest tylko na korku oleju, to jest to całkiem normalne zjawisko po zimie
Pierwsze słysze żeby to było normalne :dontgetit:

Budyń może zrobić sie jeszcze jak zmieszasz olej np. mineralny z półsyntetycznym. Może przez pomyłke dolewając oleju zrobiłeś mieszanke ?
Z kolei ja pierwsze słysze żeby budyń robił się po zmieszaniu olejów o różnych parametrach..
Nie poleca się zabiegu - to fakt.
wujaszek20
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, o 21:44
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: wujaszek20 »

budyń jest po wyjęciu bagnetu dzisiaj auto sprawdzi mechanik to się okaże. sprawdzę tez zbiorniczek wyrównawczy czy tam jest olej .... Jak auto nie kopci to czy to też uszczelka czy olej może dostał się inną drogą?
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Nie wiem jaki silnik u Ciebie, ale słyszałem kiedyś o przypadku że chłodnica zrobiła psikusa. Połączyła się sekcja olejowa z chłodzącą. Nie wiem na 100% w jakim modelu mercedesa.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Vasco24, Ktoś pomylił chłodnice ASB z chłodnicą oleju z silnika.Ta od silnika jest osobno.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
wujaszek20
Posty: 7
Rejestracja: 16 gru 2011, o 21:44
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: wujaszek20 »

dzisiaj byłem u mechanika ...sprawdzil korek wlewu oleju i jest czysciutki...wody w zbiorniczku nie ubywa ....troszcze dymi .....może to tez być przyczyna krótkich dystansów do pracy mam dwa kilometry i silnik nie nagrzewa sie do 80 stopni nawet silnik 2.0 KOMPRESOR ....budyń jest tylko na bagnecie dzis polatam i zobacze co sie dalej bedzie dzialo...
adam465
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 2012, o 15:04
Lokalizacja: poznań

Post autor: adam465 »

Założyłem kiedyś wątek właśnie o oleju w płynie ale moderator go usuną nie wiadomo dlaczego, to był błąd Panie Moderatorze . Mam mercedesa E220 CDI Z 1998 roku. Objawem był jak pisałem olej w płynie. Wszyscy radzili mi że uszczelka , chodniczka itp. Okazuje się zupełnie coś innego a mianowicie zaczęła mi szarpać skrzynia biegów / automat/ i okazało się że tam nie ma oleju. Pytanie teraz dla szanownych forumowiczów , jakim cudem dostaje się olej ze skrzyni do płynu chłodniczego? Czy ktoś się już z tym spotkał? Drogą eksperymentu / po zapachu, barwie/ doszliśmy że w płynie jest właśnie ten olej.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

Ten sam temat założyłeś w dwóch miejscach.
viewtopic.php?p=203367#203367
Nie chcę mi się dwa razy odpisywać. ;)
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Koledzy, podpinam się i odświeżam, żeby nie zakładać nowego tematu.
Dzisiaj zauważyłem olej w zbiorniczku wyrównawczym, w sumie to płyn jest brązowy. Powiedzcie mi proszę, czy są jakieś przesłanki świadczące o tym, że to raczej jest chłodniczka oleju a nie uszczelka? Pierwsze co zrobię to sprawdzę u mechanika chłodniczkę, ale może jest coś jeszcze co wskazywałoby właśnie na jej usterkę a nie na uszczelkę - wiadomo, koszt naprawy nieporównywalnie mniejszy.

I następne pytanie dotyczące płukania układu. Wspominaliście o płynie do naczyń. Rozumiem, że mieszam z wodą i przelewam ze dwa razy, tak? Rozumiem, że włączam silnik, żeby płyn zrobił cały obieg?

Ps. Czym się różnią usterki, kiedy olej idzie do wody od tej, kiedy woda idzie do oleju? W obu przypadkach to może być uszczelka pod głowicą?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości