Strona 6 z 10

: 1 paź 2014, o 21:02
autor: michal.goclawsk
Może mi ktoś z łaski swojej podać nr. zaworów podciśnienia w moim aucie według EPC. Ktoś u mnie bardzo namieszał i chciałbym z tym dojść do ładu.
Dokąd prowadzi przewód ATM "a" na poniższym schemacie. Do przestrzeni podzespołów, ale u mnie nie ma tego wężyka. O co kaman?

: 1 paź 2014, o 22:39
autor: Nazir
Witam , poprosiłbym o podanie czy mam dwa różne , czy takie same modulatory .
Nr Vin : WDB2102161B072676

: 1 paź 2014, o 22:51
autor: ralfi89
michal.goclawsk, bym ci powiedział jak u mnie jest ale nie za bardzo wiem jak ci to powiedzieć i jak zacząć.
ATM dużego modulatora od spodu wyjście idzie do filtra powietrza. W tym małym ATM też od spodu idzie do niego czarny przewód i on idzie pod filtrem powietrza, zakręca za filtrem i stronę kabiny leci.

[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
na dużym modulatorze od góry OUT wyjście idzie na ten siłownik.
Vac łączy się z drugim modulatorem w trójniku z szarym/siwym platikowym przewodem który biegnie przy błotniku. OUT w tym małym modulatorze idzie na "zawór AFR"

[ Dodano: 2014-10-01, 22:54 ]
zrobił bym ci zdjęcie jak u mnie jest ale nie mam teraz czasu za dnia. dopiero w weekend.

: 2 paź 2014, o 10:17
autor: michal.goclawsk
Podziękował ralfi89. Najbardziej interesuje mnie ten przewód czarny, który jak wspomniałeś idzie w stronę kabiny "a". Do czego on jest podpięty. Zakupiłem taki przewodzik w ASO ok 1m nie wiem czy nie za krótki będzie, bo u mnie w ogóle go nie ma. Te inne przewody mam prawidłowo podłączone zgodnie z Twoim opisem i schematem z rys. powyżej.

: 2 paź 2014, o 11:40
autor: ralfi89
powiem ci, że sam szukałem gdzie on idzie ale niewiem.

: 2 paź 2014, o 12:07
autor: fabek
Czarny to odpowietrzenie i leci gdzieś sobie koło skrzynki z komputerem, tam się kończy filtrem.

: 2 paź 2014, o 16:20
autor: michal.goclawsk
Ok, dzieki fabek. Właśnie znalazłem ten przewód, myślałem , że jest od świateł ale był tylko wciśnięty w stronę lampy. Teraz mam cały układ elegancko podłączony. Jest tylko mały mankament, a mianowicie nie mam podciśnienia na tym białym (szarym) wężu idącym od servo do modulatora. Przy servie jest podciśnienie ale już przy modulatorze (zaworze) nie mam. Czy to może być powód niedziałającego całego ukłądu? Jak duże jest u was to podciśnienie od serwa, u mnie wyraźnie wyczuwam je palcem, ale może powinno być większe. Czy ten układ działa w ten sposób, że te zawory elektrycznie zwiększają to podciśnienie, które idzie od serva i dzięki temu otwierają klapę ARF (egr)?

[ Dodano: 2014-10-02, 20:37 ]
Problem rozwiązany. Tzn. zawór ARF działa. Nie tak, zostały podłaczone kable fioletowe od podciśnienia w do lampy. Teraz działa to na takiej zasadzie, że jak dodam gazu i puszczę to ten siłownik zaczyna pracować i potem znowu wraca do poprzedniej pozycji. Działa on tylko w momencie puszczenia gazu i wówczas miesza te spaliny z powietrzem. Roboty przy tym jak sie nie wie jest cała masa, ale satysfakcja rekompensuje wszystko.
Chciałbym, tym samym podziękować wielu kolegom na tym forum, którzy mi pomogli tj: fabek, noc, ralfi89, merlin, ayreon, kakadu dla was wszystkich wciskam pomógł.
Pozostał mi jeszcze tylko jeden a właściwie to trzy problemy :niepewny:
ATM, rdza oraz ta nieszczęsna pompa LUCAS, jak mogli zrobić taki błąd inżynierowie a może bardziej księgowi ze Stuttgartu.

: 19 sty 2015, o 22:43
autor: Łukaszenko
Czy ja również mógłbym prosić o podanie nr zaworków do turbo i egr? VIN: WDB2102171A647518 Z góry dzięki za pomoc. :)

: 22 sty 2015, o 12:33
autor: ralfi89
Czy na przewody podciśnienia zakładać opaski mocujące np przy EGR i przy zaworach?
Jesli tak to czy muszę zakładać cybanty metalowe czy może wystarczą plastikowe opaski?

: 22 sty 2015, o 12:36
autor: Rusty_Cherry
ralfi89 pisze:Czy na przewody podciśnienia zakładać opaski mocujące np przy EGR i przy zaworach?
Jesli tak to czy muszę zakładać cybanty metalowe czy może wystarczą plastikowe opaski?
Nie trzeba.

: 23 sty 2015, o 00:10
autor: ralfi89
ja dla pewności chyba założę tam chyba opaski plastikowe. zobaczę rożnicę ;)

: 23 sty 2015, o 00:15
autor: Rusty_Cherry
Nie będzie żadnej :P Lepiej będzie jak powymieniasz wężyki.

: 23 sty 2015, o 00:18
autor: ralfi89
mam zmienione trzymają się mocno i nie spadają.

: 1 lut 2015, o 17:17
autor: didusio
Mógłbym też prosić o sprawdzenie jakie modulatory powinienem mieć założone. Obecnie są A 000 545 04 27. VIN w podpisie

[ Dodano: 2015-02-02, 10:13 ]
Koledzy nie ma chętnych do pomocy?

: 2 lut 2015, o 10:55
autor: Aloiz
didusio,

Po obu stronach masz mieć zawory o numerach :A0005450427 :)