UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum




Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P1470 - przetwornik ciśnienia doładowania
Autor Wiadomość
czupryn89 

Auto: E290 1997r
Wiek: 25
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2011-06-30, 22:29   Błąd P1470 - przetwornik ciśnienia doładowania

Witam wszystkich
To jest mój pierwszy temat na tym forum, więc jeśli będzie coś nie tak proszę o wyrozumiałość :) .
Od niedawna jestem posiadaczem E290 Classic 97r Automat.

Usterka mojego auta polega na tym iż przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu (skrzynia automat) przy wciśnięciu gazu do końca skrzynia zrzuca z 5 biegu o dwa biegi do dołu i przy przyspieszaniu nie wchodzi już wyżej... wygląda na tryb serwisowy skrzyni.

Przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma, przy gwałtownym jest zawsze.
Wtedy gaszę auto , odpalam i jest ok.

Na diagnostyce komputerowej wykryto błąd silnika - P1470 - Przetwornik ciśnienia, regulacja ciśnienia doładowania, odchyłka tej regulacji.

Czy ten błąd może powodować przechodzenie skrzyni biegów w tryb serwisowy?
Dodam że w skrzyni żadnych błędów nie znaleziono...

Panowie pomocy .
 
 
     
avandgarde 
Moderator


Auto: Mb
Pomógł: 319 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 4472
Skąd: ZGL
Wysłany: 2011-06-30, 22:31   

Nie poprostu skrzynia a raczej ty wymusiłes błąd silnika.Błąd wskazuje na problemy z doładowaniem.
_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE
 
     
czupryn89 

Auto: E290 1997r
Wiek: 25
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2011-06-30, 22:33   

A więc za każdym razem kiedy będę gwałtowniej przyspieszał to skrzynia będzie tak reagowała ?

Rozmawiałem na temat turbiny z fachowcami od regeneracji i odradzili mi tego zabiegu, zalecili najpierw sprawdzenie czujnika doładowania...
 
 
     
avandgarde 
Moderator


Auto: Mb
Pomógł: 319 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 4472
Skąd: ZGL
Wysłany: 2011-06-30, 22:38   

Skrzynia jest ograniczona przez silnik podejrzewam że turbo przeładowywuje i stąd ten błąd.Ale mogę się mylic, dobry komputer i fachman obsługujacy go powinien ci pomóc.
_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE
 
     
czupryn89 

Auto: E290 1997r
Wiek: 25
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2011-06-30, 22:45   

W mojej okolicy niestety o takich trudno...
Turbina u mnie jest raczej ok, ciągnie aż miło :) ale być może przeładowywuje....
_________________
__________________________
E290 Classic Automat 1997r
 
 
     
allias 
Doradca


Auto: W210 320CDI
Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 1441
Skąd: Szczecin/Leeds
Wysłany: 2011-06-30, 23:31   

Mozliwe ze masz padniety konwerter podcisnienia. W tym aucie masz dwa. Jedno do EGR i drugie do turbo. Zamien je miejscami ale tylko tymczasowo zeby sie upewnic czy bedzie roznica.

To sa te elemenety z 3ema wezykami podcisnienia i malym filtrem doczepionym od dolu.
_________________
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
 
     
Vasco24 

Auto: W210 E300 TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 19:41   

allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?
_________________
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 487 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8886
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-07-07, 20:01   

Vasco24 napisał/a:
allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?


P1470 oznacza podnięty modulator podciśnienia.

mniej więcej wygląda to tak jak ten mój na zdjęciu. być może masz identyczny, nie chce mi się sprawdzać :P

zamiana w zasadzie pomoże tylko zdiagnozować, ale na dłuższą metę nie pasuje, gdyż modulatory EGR i turbiny "produkują" inne podciśnienia, ten od EGR koło -700 mbar.

IMG_0626.jpg
Plik ściągnięto 204 raz(y) 90,7 KB

_________________
BMW E23 3.5 '84
MERCEDES W210 3.0d '96
VW PASSAT B6 2.0d '07

MB24.TK - NOWY, PIĘKNY, CENNIK 2014
 
     
noc 
Doradca VIP


Auto: MB
Pomógł: 767 razy
Wiek: 102
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 7810
Skąd: Sypialnia stolicy
Wysłany: 2011-07-08, 20:31   

Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. Rzeczywiście dla pobieżnej diagnozy (w cyklu do 3000obr.) można je zamienić i ewentualnie na kompie pojawi się inny błąd.Z doświadczenia wiem, że gro kłopotów jest ze względu na brak lub zbyt małe
podciśnienie zasilające modulatory.Bardzo ważne dla modulatora turbo, bo ma już na wstępie uruchomić pełne doładowanie.
1. Regulacja reflektorów o ile jest.
2. System siłowników klimatyzacji.
3. Pompa podciśnienia i jej "gówniane" przepraszam złącze.
4,5,6 szukaj dalej, SRU system doładowania podciśnienia silnika - sięga do pompy centralnego zamykania pod tylną kanapą (jeżeli ktoś się zdziwi, to ja gratuluję wiedzy o aucie.)
Reszta to już skomplikowane pomiary zależne od wersji i daty.
Jakieś 60% przypadłości silników jest w podciśnieniach nie silnika tylko urządzeń pomocniczych. :mrgreen:
_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
 
     
psycho-pablo2 

Auto: S210 2.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2011-07-09, 14:27   

Podłączając się pod temat mam ten sam problem, błąd 1470, oraz słabo pompuje turbo. Kolego NOC, z tego co piszesz, te modulatory nie powinny być zamienne. Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27. To oznacza, że ktoś mógł coś kopać? VIN WDB2102171A798979. Z góry dzięki za odpowiedź
_________________
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 487 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8886
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-07-09, 15:16   

psycho-pablo2 napisał/a:
Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27.


nie jestem Noc, ale odpowiem. akurat u Ciebie są dwa takie same modulatory.
_________________
BMW E23 3.5 '84
MERCEDES W210 3.0d '96
VW PASSAT B6 2.0d '07

MB24.TK - NOWY, PIĘKNY, CENNIK 2014
 
     
psycho-pablo2 

Auto: S210 2.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 57
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2011-07-09, 16:17   

noc napisał/a:
Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. . :mrgreen:
Ok,dzięki,
fabek napisał/a:
Nie jestem NOC. :mrgreen:

nie pomyliłem Kolegów:), miałem na myśli cytat "Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy." post wyżej od mojego
_________________
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"
 
     
turek843 

Auto: E300, E320
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 26
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-07-29, 21:11   

witam włąsnie dzisiaj zamieniłem zaworki E 300 TD avangarde zaworki takie same sprawdziłem numery zaworek uszkodzony przed zamianą błąd P1470 po zamianie zaworków błąd P 1403 zaworek juz zamówiłem mam nadzieje ze bedzie oki :)
_________________
Tylko Ja i Mój Mercedes BenZ
W 210 E300 TDT
w210 E320 CDI
W201 1,8 E
W126 2,6 E
 
 
     
phan 


Auto: turbo klekot
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Kwi 2011
Posty: 410
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-05, 18:48   

Panowie gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w 300td ? i za co on odpowiada ?
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


części mercedes





naprawa turbosprężarek warszawa

Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa