obniżyć spalanie 2.9 turbodiesel automat

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

jarecki500, bylem u niego na diagnostyce a raczej wygladalo to tak ze podpial kompa i powiedzial ze dawki paliwa sa trzy razy za duze i stad kopci i duzo pali.powiedzial ze musi wywalic pompe.ustawic ja i wyregulowac na przyzadzie.cala robocizna z uszczelnieniem to koszt 800 zl i caly dzien roboty.cos mi tu nie pasuje
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

coś zmienia mocno kąt wtrysku, że go tak zalewa. sprawdziłbym najpierw odczyt ze wszystkich czujników. jeżeli nikt nie grzebał przy pompie to po co ją wyjmować??
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

podlaczalem pod kompa i nie ma bledow ale podobno poprzedni wlasciciel ja uszczelnial.ale skad takie dawki i to spalanie.zaden tyle nie pali bo nie powinien jak jest wszystko oki
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

nie chodzi o błędy tylko odczyt z czujników na SD.

jeżeli było grzebanie w pompie to jest szansa, że nie została wyregulowana.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Podejrzeć trzeba:początek tłoczenia czyli kąt wyprzedzenia wtrysku statyczny 12 stopni przed OT. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer.
Wartość dawki na nastawniku,można to zrobić w Warszawie na ul.Boryny.Regulację dokonuje się na pracującym silniku,nie trzeba pompy wtryskowej wyjmować.Po poluzowaniu 4 wkrętów przestawia się nastawnik a na komputerze podgląda wartość dawki,powinno być
6 mg/skok.
Troszkę wiedzy z innych postów na forum:

viewtopic.php?t=5214

viewtopic.php?t=7930&postdays=0&postord ... ej&start=0
E 290 td,96r,classic
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Ja bym sceptycznie podchodził do spalania.
Jeden ma sedana drugi ma kombi, jeden ma manuala drugi ma automat, jeden ma klime drugi nie. Więc wyniki moga byc różne tak naprawde.
Może to nie 2,9TD bo nie mam danych fabrycznych do niego dla kombi i sedana ale zawsze jakiś odnośnik.
[center]
KOMBI:[/center]
Obrazek
[center]SEDAN:[/center]
Obrazek
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

cdi to zupelnie inne niz TD ale dzieki.takie spalanie maja.2.9 powinno palic kolo 9

[ Dodano: 2011-09-10, 02:24 ]
papuga99, a ty ustawiasz?to ten co mi chcial pompe wyciagac poprostu chcial biednego taksowkarza naciagnac

[ Dodano: 2011-09-18, 03:44 ]
fabek, poprzedni wlasciciel cos babral a raczej jemu babrali.cos mowil o uszczelnianiu i widze ze dekiel byl ruszany.a co jeszcze moze byc?ostatnio przeplywke wymienilem.Czy mixolem nie zrobilem mu krzywdy?a moze cos z egr?

I dawki ustawione.byly na wolnych obrotach okolo 1 a sa ustawione teraz na okolo 3,8 ale wydaje mi sie ze spalanie nie spadlo a chyba powinno?I juz nie dymi tylko ze startu jak ostro mu daje to zakopci

[ Dodano: 2011-09-25, 03:29 ]
czy to dobra dawka paliwa jak jest ustawiona na 3.8?Mi teraz pali 8,84 w przyblizeniu ale jazda bez korkow.noc i weekend
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Dużo roboty i niestety brakuje czasu żeby siedzieć na forum - nie wiem czemu ale im większą dawkę komputer pokazuje to w rzeczywistości spalanie maleje - sprawdzałem to już na dwóch różnych testerach i w obu przypadkach było tak samo. Z własnych doświadczeń powiem ci, że w Boschu ustawili mi 3,2 i było ok. poza spalaniem, samemu ustawiłem na 6,2 i spalanie zjechało z 9 na 7 - 7,5 litra. Graniczna wartość na kompie to 7 (kłopoty z odpaleniem zimnego silnika) - sam nigdy nie miałem więcej (mniej?) jak 6,5. W obecnym okularze mam ustawione 4,7 - furka bez problemu śmiga 200 km/h, spalanie teraz nie przekracza 7,3, zimą 8 litrów, skrzynia manual, przy 200 km/h jechał za mną kolega i auto nie kopciło nic.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

wlasnie.wiec chyba jeszcze za bogato mam???A jak dynamika?taka sama jak przy 3.2?A jak sam dawki przestawiales?Czyli 3.8 to zdecydowanie za wiele???Odpowiedzcie prosze
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
sebaduch
Posty: 6
Rejestracja: 22 wrz 2010, o 20:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sebaduch »

A wiecie może gdzie w Łodzi dobrze mi ustawią pompę?
Ostatnio była uszczelniana i warsztat w którym była robiona niby ustawił dawki w/g komputera i fabrycznych ustawień ale jakoś dużo pali

Nie mam pojęcia jak niektórzy z was jeżdżą skoro schodzicie do ok 8 litrów w mieście
Wcześniej palił mi ok 11 a teraz ok 12 po pierwszym tankowaniu
staram się jeździć powoli i oszczędnie ale się ku!@#a nie da ;-)

Może ten ostatni mój pomiar spalanie nie był wiarygodny bo wydaje mi się że wskazówka opadła o 1/8 po przejechaniu ok30-40 km może coś było zapowietrzone ??
nie mam pojęcia teraz sprawdzam drugi raz, efekty za kilkanaście dni :-)
W201 1.8 LPG 1990r
W210 2.9 TD
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

stary!!! takie tesy na wskazówke to sobie odpuśc... zmierz dystrybutorem po przejechaniu jak najwiecej kilemtorów... wtedy bedziesz miał realne spalanie... a nie na wskazówkę... ktora ma dokładnośc +- 10 litrów
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

jarecki500, teraz to przesadziles.+- 10 litrow.teraz to poleciales

sebaduch, te motory jak wszystko jest oki i dobrze ustawione to nie maja prawa wziasc powyzej 10.Kopci ci?Jaka dawke masz ustawiona?silnik rowno pracuje?
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
auto
Posty: 758
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 20:04
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: auto »

ja mojego merca sprowadzilem z niemiec od pierwszego wlasciciela,mam 2.9TD,przebieg,224000,pali tyle co kot naplakal,automat,z chojnic do zakopanegonw cztery osoby,zaladowani w dzien gdzie ruch sory srednie salanie 6,75,wyprzedzania troche bylo,80 tez nie jechalem,a spowrotem wracalismy noca do 130kmh,srednia 5,8 ltra....
Daimler_WAWA
Posty: 424
Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Daimler_WAWA »

auto, a dalbys rade sprawdzic jakie masz dawki na pompie ustawione? :->

I ogarniete.Dawki ustawione na okolo 6,4 a ustawia sie w tym silniku miedzy 5 a 9 ;)
WDB2102171A677897 S210'98 2.9 TD ELEGANCE.Grzane fotele przod , klimatronik.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Nie żebym się wymądrzał - między 5 a 9 to są zalecenia fabryki - w Boschu na Sępiej serwisant mówił mi, że i tak mimo takich zaleceń ustawiają między 3 a 5, ale na 6,4 jesteś na granicy między dobrym odpalaniem a oszczędnością - jak będziesz ustawiał bardziej oszczędnie to mogą pojawić się problemy ze startem zimnego silnika, ja miałem 6,5 jak już wspominałem i było ok, pozdrawiam.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości