[W124] Wyciek spod głowicy

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

marcin900

[W124] Wyciek spod głowicy

Post autor: marcin900 »

W124 1995 rok 2800 benzyna. Od niedawna zauważyłem, że w przedniej części silnika jest wyciek, na moją ocenę jest to wyciek punktowy spod głowicy.(od strony rozrusznika na górze) Czy jest możliwość czymś uszczelnić owy wyciek? Czy tylko wymiana uszczelki pod głowice załatwia sprawę? Jaki jest przypuszczalny koszt wymiany głowicy w W124 E2800 6 cyl silnik rzędowy benzyna?
dziękuję
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, o 13:26 przez marcin900, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Nie da rady uszczelnic. Jesli sciagniesz to tylko wymiana. Jesli jest maly wyciek to sprawdz czy mozesz z nim jezdzic jesli ostro cieknie to zajmij sietym jak najszybciej.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
marcin900

Post autor: marcin900 »

Ostro nie cieknie, generalnie oleju na bagnecie wogole nie ubywa, pod spodem jak powycieram to po przejechaniu np 100km widać, że coś pociekło i jest kropla oleju ale nie ma tragedii. Myślałem aby czymś uszczelnić na zewnątrz bloku? Jakiś klej wysokotemperaturowy?
Awatar użytkownika
EEDVIKING
Posty: 633
Rejestracja: 28 sie 2010, o 20:45
Lokalizacja: z Valhalli ;)

Post autor: EEDVIKING »

marcin900 pisze:Ostro nie cieknie, generalnie oleju na bagnecie wogole nie ubywa, pod spodem jak powycieram to po przejechaniu np 100km widać, że coś pociekło i jest kropla oleju ale nie ma tragedii. Myślałem aby czymś uszczelnić na zewnątrz bloku? Jakiś klej wysokotemperaturowy?
Ale skąd ta pewność, że spod głowicy? Zawirowania powietrza rozrzucają po całości płyny i wcale nie musi być tak jak piszesz, może gdzieś przewód się "poci"? ;-)
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
marcin900

Post autor: marcin900 »

Definitywnie na styku głowicy i bloku w jednym miejscu. Potwierdzam, że podczas jazdy wyciek pod wpływem pędu rozrzuca się po całym silniku aż po skrzynie biegów ale umyłem całość i wychodzi na to, że spod głowicy w jednym miejscu. Nie zauważyłem na bagnecie aby ubywał olej wiec może da się z tym żyć....
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

niestety nie ma możliwości zatamowania wycieku, ciśnienie zawsze wypchnie olej.

czy na pewno to cieknie spod głowicy, a nie spod pokrywy zaworów?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
marcin900

Post autor: marcin900 »

100% głowica. Jaki jest przewidywalny koszt wymiany uszczelki w takim silniku?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sama uszczelka będzie kosztować 140-200zł zależy od firmy, polecam Erling.

głowicę trzeba splanować przed założeniem, to też koszt max. 200zł, zależy czy trzeba będzie zawory demontować i dawać nowe uszczelniacze (tylko oryginał jak coś).

no i reszta mechanik. czyli całość 600-800zł.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
misza
Posty: 522
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 18:42
Lokalizacja: PL

Post autor: misza »

standartowa przypadlosc M104 2.8

jesli sie poci to bez stresiku ;-) ale moze niedlugo zaczac lać :-P

do czesci dolicz sobie:
6x uszczelka kolektora dolotowego
2 lub 3x uszczelka wydechowego
uszczelka pokrywy zaworow ale UWAZAJ bo nie wszyscy daja w komplecie uszczelki w "dziury" swiec :-P

i moze sie okazac ze tam pocieknie do srodka na swiece a w aso tylko komplet z uszczelka pokrywy chyba :roll:

aha i jeszcze od razu uszczelka obudowy rozrządu taki gumowy kawalek pod glowicą zaraz z przodu silnika ;-)

a mając na wierzchu glowice... troszke szkoda nie wymienic uszczelniaczy zaworowych 8-)

i pamietaj zeby zajął sie tym ktos madry... bo: lubią pękac wałki od "nieudolnego" przykrecania i do tego ten nieszczesny napinacz łancucha ktorego nie wkreca sie z powrotem tak "just like that" :-P ale o tym juz bylo na forum napewno ;-)
W202 C280
W201 2.0 D
Łamaga 2.5 TD
Awatar użytkownika
Milosh
Posty: 352
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 14:04
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Milosh »

Potwierdzam

M104 2.8/3.2 przy przebiegu ok. 200tkm zaczyna puszczac pod czapka i te czynnos nalezy wkalkulowac w eksploatacje ww.motoru.

Wiele cennych informacji na ten temat znajdziesz na forum MB/8 Club Poland
BMW E39 520i 1997
W123 240D 1981
W210 E290 Manual
WDB2100171A264474
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości