Strona 1 z 3

Brak regulacji położenia świateł

: 1 kwie 2008, o 20:14
autor: rajjan
Witam
Problem jak temacie - pneumatyczne sterowanie położenia świateł, (Merc W210, E220CDI, rok 98)
Czy ma ktoś może schemat pneumatyki do tego samochodu, oraz jak poprowadzone są rurki.
Jak sprawdzić ewentualne nieszczelności pneumatyki sterującej?

: 2 kwie 2008, o 21:37
autor: Budzy
rajjan napisz czy masz kombi? Jak tak to tam jest samopoziomowanie świateł przez układ zawieszenia NIVO, ukł. hydrauliczny a nie pneumatyczny. To link do stronki ze schematami viewtopic.php?t=17

: 3 kwie 2008, o 09:43
autor: mark
rajjan pisze:Witam
Problem jak temacie - pneumatyczne sterowanie położenia świateł, (Merc W210, E220CDI, rok 98)
Czy ma ktoś może schemat pneumatyki do tego samochodu, oraz jak poprowadzone są rurki.
Jak sprawdzić ewentualne nieszczelności pneumatyki sterującej?
Wersje przed liftem mają także regulację świateł pneumatyczną . Przede wszystkim sprawdż połączenia przewodów podciśnieniowych :
-przy prawej lampie są 2 gniazda , do jednego dochodzi podciśnienie z korektora poziomu w kabinie , przewód z drugiego gniazda biegnie do lewej lampy . Wewnątrz lamp sprawdż wężyki od siłowników do gniazd .

-na nadkolu w komorze silnika , obok skrzynki komputerów powinien być rozdzielacz podciśnienia , sprawdż czy wszystkie przewody są dobrze osadzone (fioletowy biegnie do korektora poziomu w kabinie, przynajmniej u mnie tak jest :-/ )

- zdejmij tapicerkę nad nogami kierowcy w kabinie i sprawdż czy 2 przewody podciśnienia są dołączone do korektora poziomu , jeżeli są dołączone a pomimo tego regulacja nie działa to zamień je miejscami

-Posiadasz wersję diesel , więc układ zasila pompa Vacum , która wytwarza podciśnienie, ale gdyby ona miała usterkę to wtedy byłyby też problemy ze wspomaganiem hamulca , sterowaniem klap wentylacji i klimy

Kończę ten długi opis, poniżej zamieszczam fotki z zaznaczonymi miejscami o których piszę 8-)

: 11 kwie 2008, o 00:05
autor: rajjan
Dzięki za tak obszerną odpowiedź i zdjęcia. Niestety im głębiej w las tym ciemniej :cry: Sprawdziłem podciśnienie w przewodach (na wejściach elektrozaworów sterujących EGR i turbosprężarką) i niestety prawie brak jest podciśnienia ok. -0,05bar. Po zaślepieniu w/w zaworów podciśnienie rośnie do ok -0,6bar. Wynikałoby z tego, że uszkodzone są elektrozawory, jednak jeden wymieniłem na nowy (drugi zaślepiłem) i jest to samo. Czy ktoś wie jak one działają ? Dodatkowo oczywiście silnik po krótkiej jeździe przechodzi w tryb awaryjny.

: 11 kwie 2008, o 09:18
autor: mark
Wygląda na to , że albo gdzieś w układzie podciśnienia któryś wężyk nie jest podłączony , jakiś inny elektrozawór przepuszcza i cały układ gubi podciśnienie lub sprawdż na początek czy pompa Vacum wytwarza podciśnienie . Dołączam CI schemat przewodów podciśnienia w panelu wentylacji i ogrzewania ( jest to wersja z klimatronikiem , tylko taką znalazłem i nie wiem jaką Ty posiadasz w swoim MB )

Pzdr.

: 11 kwie 2008, o 11:56
autor: rajjan
Ja mam wersję bez klimatronika. Wężyk podciśnienia z pompy vacum idzie do serwo hamulca a następnie rozdziela się na trzy elektrozawory (sterowanie turbosprężarką, EGR i jeszcze jakąś przepustnicą w kolektorze dolotowym), obok skrzynki z modułami sterowników rurki połączone są trójnikiem i jedna(biała) wchodzi do kabiny. Tym samym przepustem z kabiny wychodzi fioletowa do świateł. W kabinie biała rurka rozdziela się na zieloną podłączoną do jakiegoś elektrozaworu i białą do regulatora położenia świateł. Te wszystkie elementy są podłączone i raczej szczelne bo jak pisałem wcześniej po zaślepieniu przewodów wchodzących do zaworów sterowania EGR i turbo podciśnienie w układzie wzrasta.

[ Dodano: 2008-04-11, 15:00 ]
Sukces :-D Znalazłem przyczynę słabego podciśnienia. Jak to zwykle bywa banał, ale może komuś się przyda. Niedomagania spowodowane były przytkanym trójnikiem podciśnienia przy serwo hamulca (trójnik wciśnięty jest jedną końcówką do serwo, druga idzie do pompy Vacum a trzecie małe odejście idzie do sterowania pneumatyki). Trójnik zawiera w sobie zawór zwrotny do serwa. Był częściowo przytkany więc po zaślepieniu "odbiorów" podciśnienia manometr wskazywał podciśnienie w układzie, jednak przepływ powietrza był za mały aby uruchomić elektrozawory sterujące i pneumatykę lamp. Po przeczyszczeniu cienkim śrubokrętem wszystko wróciło do normy (podciśnienie ok -0,7bar)
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Temat uważam za zamknięty.

: 11 kwie 2008, o 21:05
autor: mark
Gratulacje za upór w poszukiwaniu usterki , satysfakcja z własnoręcznie wykonanej naprawy - bezcenna :mrgreen:

Pzdr.

: 27 kwie 2009, o 20:21
autor: Klosiak
Odgrzebuje temat :) Mam pytanie odnosnie prawej lampy...jak tam sa wpiete przewody od podcisnienia? Dokladnie to chodzi o to czy ma znaczenie jak podcisnienie jest podpiete do tych dwoch wejsc w prawej lampie? Mam podpiete tak ze przewod "z kabiny" (ten ktory idzie od okolic grzybkow od klimy) wchodzi do lewego wejscia a przewod idacy do drugiej lampy do prawego. Czy tak jest OK? Regulacja wysokosci dziala czyli mozna powiedziec ze nie ma sie nad czym glowic ale chcialbym wiedziec czy gdyby bylo podlaczone odwrotnie to tez by dzialalo, a moze by dzialalo lepiej albo wogole by przestalo dzialac?

: 7 maja 2009, o 11:38
autor: wojtas23-w1
Witam!!!

Mam następujący problem. W prawej lampie nie mam dwóch wyjść, (jedno aby podłączyć fioletowy przewód a drugie żeby podpiąc lewą lampę) jest tylko jedne. Czy jak do tego jednego wyjścia z prawej lampy podłącze trójnik do którego podepnę fioletowy przewód i przewód do lewego reflektora to będzie OK.

: 9 maja 2009, o 22:38
autor: bonifacq
:mrgreen:

: 17 sty 2010, o 20:55
autor: mietek 96
Witam,podepne sie pod temat.Patrzalem u mnie (w210 e220,1996 rok)i nie moge znalesc tego rozdzielacza podcisnienia.W tym, miejscu co jest na zdjeciu u mnie tego nie ma.Wie ktos moze gdzie to jest w moim modelu??? :roll:
Dzieki.

[ Dodano: 2010-01-17, 20:56 ]
Ta przelotke tez mam z drugiej strony i mam tylko dwa przewody a nie trzy jak na zdjeciu.

: 12 mar 2011, o 11:05
autor: orgy
Witajcie.

Apropos świateł i ich regulacji to się tu podłączę.
Potrzebuję Waszej pomocy, diagnozy oraz rady.
Dzisiejszego poranka, zapragnąłem `podciągnąć`, swoje światła do góry, bo świeciły niedaleko przed samochód.
Obie mijania i lewe drogowe, udało mi się bez problemu ustawić tak jak chciałem.
Jednak przy ustawianiu prawego światła drogowego, gdy `kręciłem` tym pokrętłem, poczułem lekki opór, ale kręciło się dalej, więc nie przerwałem. Nagle usłyszałem jakiś #trzask# i luz.
Sprawdziłem światła i okazało się, że tak jakby cały reflektor opadł na dół. Mijania opadło prawie o 10cm od mojego ustawienia, drogowe również. Regulacji w tej chwili zero.

Co się mogło stać?
Czy to coś poważnego?
Jak ewentualnie to naprawić?

Mam nadzieję, że nie połamałem jakichś mocowań i nie grozi to większymi kosztami... ;(

Dodam również, że regulacja świateł z kabiny również nie działa. Przy przekręcaniu pokrętłem nie słychać dźwięku pompy. Mój samochód to zwykły E220D (95KM) z 1995r., czy jest jakaś różnica w tych kabelkach i miejscach tych przewodów w porównaniu z CDI kolegi? Nie znam się na tym zupełnie, nie wiem o czym piszecie powyżej ani w co ręce włożyć, dlatego zadaję tyle `gupich` pytań, nie złośćcie się na mnie ;).


Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie mi jakichś kierunków działań. Oprócz typu - do elektryka. Chciałbym zrobić coś sam, jeżeli mnie to przerośnie, to na pewno polegał będę na fachowcach.

Dziękuję i pozdrawiam.

: 29 maja 2011, o 19:11
autor: phan
Witam,

Czy może ktoś mi wytłumaczyć taką sprawę:

Pompa VACUM (w moim silniku) taka KLIK wytwarza ciśnienie które leci do zaworu ciśnienia turbiny A 000 545 04 27 EGR i od zaworu białym wężykiem leci do kabiny od strony pasażera i biegnie do regulacji świateł i wraca ta sama droga w kolorze fioletowym do prawej lampy ?

Jest u mnie taka sprawa:

Syczy mi przy regulacji świateł (wyczytałem że to pokrętło do wymiany jest nieszczelne)
Auto wyszło z fabryki jako przed liftowe ale poprzedni właściciel zrobił lift.
I tu jest problem bo po lifcie jest to jakoś inaczej chyba rozwiązane ponieważ do prawej lampy przed fl leci powietrze i obok jest króciec który daje powietrze na lewa lampę. A po fl jest tylko jeden króciec w prawej lampie. Jest to u mnie nie podłączone i zatkane wężyki. Czy jak kupie rozdzielacz np. taki A 210 800 02 22 i do niego podłącze powietrze i z niego poleci do prawej jak i lewej lampy do będzie działać ?

Jak po fl jest to rozwiązane skąd lewa lampa ma powietrze ?

: 4 lip 2011, o 19:04
autor: stanleym210
Witam. Muszę pociągnąć instalację podciśnieniową do regulacji świateł. Byłbym wdzięczny za schemat podłączenia do źródła podciśnienia i na ręczny regulator. Podciśnienie będzie z kolektora ssącego, czy potrzebny jest zaworek zwrotny?.

: 7 sty 2013, o 22:44
autor: badmojo
rajjan pisze: Sukces :-D Znalazłem przyczynę słabego podciśnienia. Jak to zwykle bywa banał, ale może komuś się przyda. Niedomagania spowodowane były przytkanym trójnikiem podciśnienia przy serwo hamulca (trójnik wciśnięty jest jedną końcówką do serwo, druga idzie do pompy Vacum a trzecie małe odejście idzie do sterowania pneumatyki).
Jak wyjąć ten trójnik z serwa? Po prostu pociągnąć?
Nie chcę zepsuć i wolę dopytać.