Strona 1 z 1

Wymiana świec żarowych w 2,2 CDI po lifcie

: 6 mar 2011, o 21:07
autor: martex
Witam serdecznie. Tyle się naczytałem o urwanych świecach żarowych w 2,2 cdi, że boję sie podchodzić do wymiany. W 214 wymieniałem ze sto razy i było bez kłopotu, a tu. W związku z powyższym mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy ktoś mógłby napisać gdzie w Olsztynie (warm.-maz.) wykręcają urwane świece żarowe z tych silników bez zdejmowania głowicy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

: 6 mar 2011, o 22:20
autor: DirtyHarry
Świece najlepiej wykręcać delikatnie(widziałem jak robił to mój mechanik).Jeśli któraś jest zapieczona,a jest sprawna-nie ruszać.Gadałem z nim jak sobie radzi z tym fantem,mówił że spryskuje dokładnie świecę jakimś środkiem i zostawia na noc,rano znowu próba sił itd. aż do skutku.Najlepiej znaleźć kogoś kto to robił wielokrotnie i ma doświadczenie,bo wymiana ukręconej świeczki to 350-500zł,a jak się nie uda(przeważnie się udaje,ale nie zawsze) to dopiero bajzel i koszta. :-/

: 6 mar 2011, o 23:04
autor: bartpol1
Juz tu na tym forum było napisane jak wykrecac swiece zarowe . Przypomne wiec jeszcze raz :
siwece "podlewamy" :mrgreen: srodkiem penetrujacym , zostawiamy na noc , ja rano daje sobie jeszcze spokój i znowu wieczorem podlewam srodkiem penetrujacym i tak z 3 dni . Po tym czasie JA podkreslam ...Ja wykrecam swiece zawsze na zimnym silniku , ALE RÓZNE SA W TEJ KWESTI ZDANIA !! Jak swieca pusci - to juz potem idzie lekko , praktycznie mozna ją by bez klucza juz wykrecic . Jak pusci , a idzie ciezko stosuje procedure jak przy gwintowaniu , czyli bardzo delikatnie odkrecam i zpowrotem dokrecam , znowu ciut wiecej odkrecam z wyczuciem i ponownie dokrecam , i tak w koło az zaczyna isc lekko .
JAK ROBIĄ INNI ? pewnie rózne są sposoby :mrgreen:

: 7 mar 2011, o 06:11
autor: czlenio
W lublinie wykręcenie ukręconej świeczki to koszt 390PLN-koszt łączny z nową świecą.
A ze świeczką tak jak koledzy piszą.Polewaj i próbój - do skutku.
Powodzenia

: 7 mar 2011, o 09:38
autor: kmtaxi
Ja robię tak jak bartpol1 tylko zamiast podlewania stosuję wydmuchiwanie sprężonym powietrzem pyłu po popuszczeniu i dokręcanie itd..

: 7 mar 2011, o 20:22
autor: martex
Witam ponownie. Dziękuję za radę właśnie spryskałem świece i zostawie na noc. Przed spryskaniem nawet nie drgnęły. Po spryskaniu będę próbował dalej.

: 6 kwie 2011, o 01:53
autor: pxj
I co? Wykręciłeś te świece? Bo czeka mnie to samo.

: 6 kwie 2011, o 09:56
autor: mesio14
Chyba ukręcił że tak długo się nie odzywa

: 11 lip 2012, o 21:11
autor: Pawloosw
Witam,
Pozwolę podpiąć się pod temat - bo mój problem dotyczy wymiany świec żarowych.
Problem błachy, ale wolę zapytać zanim coś popsuję.
Mam problem ze zdjęciem wtyczki z świecy żarowej - wystarczy ją mocno pociągnąć do góry czy jest jakiś knyf na to?
Można gdzieś w tej wtyczce podpiąć miernik - by nie trzeba było jej ściągać do sprawdzania która ze świec jest przepalona?
U dołu tej wtyczki zauważyłem 4 otworki a w nich jakiś metalowy pierścionek chyba. Czy on ma styk z + na świecy?
Czy może styka się z masą?
Czy jest możliwość wymiany świec żarowych bez odkręcania listwy CommonRaila i rurek łączących listwę z wtryskami?
Jeśli nie to ciężko później odpowietrzyć silnik po takiej rozbiórce?

Z góry dziękuje za odp. w temacie.

: 11 lip 2012, o 22:16
autor: ZGi
Wtyczkę ciągniesz do góry, miernik możesz podpiąć przy sterowniku/przekaźniku od świec żarowych. Możesz wymienić samą świecę bez kombinowania.

: 11 lip 2012, o 22:53
autor: bartpol1
Pawloosw pisze: Czy jest możliwość wymiany świec żarowych bez odkręcania listwy CommonRaila i rurek łączących listwę z wtryskami?
Jeśli nie to ciężko później odpowietrzyć silnik po takiej rozbiórce?

Z góry dziękuje za odp. w temacie.
co ma jedno do drugiego ? wymiana swiecy zakładajac , z e idzie łatwo to dziecinna robota , trudniej wymienic klocki hamulcowe