Strona 1 z 1

kapie olej z zawóru EGR na turbinę

: 25 lut 2011, o 21:32
autor: macies
Witam,

Przeprowadziłem małe dochodzenie i wychodzi mi na to że kapie mi olej (niewielkie ilości ale zawsze coś) z zaworu EGR na turbinę.

1) Czy jest sens wymieniać podkładkę/uszczelkę pod zaworem EGR.
2) Jakim w ogóle cudem w zaworze EGR znajduje się olej, przecież tam ma być powietrze ? Co o tym może świadczyć ?

: 25 lut 2011, o 22:29
autor: allias
Jedyne co mu przychodzi do glowy to ze masz problem z olejem z dolocie - odma, turbina, moze cos innego. Wymiana samej uszczelki nic nie pomoze. Musisz zbadac i wyeliminowac powod nadmiaru oleju (bo zawsze troche bedzie chyba ze masz nowy samochod). Sprawdz kilka prostych rzeczy jak:
1. ubywa ci olej?
2. stan odmy i zapchane przewody?
3. jak wyglada turbina po "zimnej@ stronie? Czy masz tam duzo oleju?

Potem mozna powiasc dalsze kroki.

: 25 lut 2011, o 23:34
autor: macies
1. Nie ubywa oleju
2. Odma jest drożna i nie wygląda na zabrudzoną
3. Nie bardzo się znam o co chodzi ci z tą "stroną zimną", ale od góry turbina jest teraz sucha, jedynie to co kapie na nią z EGR, Od spodu jest troche sie poci, mechanik mowił mi tez że coś dziwnie się poci na "dolocie"

P.S. Czy czyszczenie zaworu EGR coś może pomóc ?

: 26 lut 2011, o 15:24
autor: allias
Zimna strona to wlasnie dolot, goraca strona to wydech. Pisze o tym bo warto zebys sciagnal rure z turbiny i zobaczyl jak wyglada wnetrze turbiny i ten przewod. Jesli jest zaolejony to masz przyczyne oleju na EGR - wtedy moe sie okazac ze uszczelki na turbine szlak trafia.

: 26 lut 2011, o 16:52
autor: seburaj
poprawnie mówiąc to "sekcja kompresora" i sekcja turbiny" :mrgreen:

nieco zuzyte uszczelnienia sekcji kompresora daja wlasnie olej do dolotu - pozwole sobie zaryzykować teze, ze przy naszych przebiegach to sprawa normalna... praktycznie w każdym doładowanym silniku bedzie olej w dolocie pochodzący z tego zrodla - to raczej normalne

uszczelnienia sekcji turbiny daja wyrazny siwy dym - i to często imponujący - przez wydech, po prostu olej trafia tam na gorace spaliny i efektownie sie spala ;-)

koledze Autorowi watku chodzi raczej o to - o ile zrozumiałem - ze ten "normalny" olej w dolocie przecieka mu pod zaworem EGR i kapie na turbosprężarkę,wydaje mi sie, ze nalezy uszczelnić osadzenie zaworu w tym odlewie z duralu :roll:

: 26 lut 2011, o 21:01
autor: macies
Dobra EGR wyczyszczony, uszczelka aluminiowa pod EGR wymieniona. W zaworze było troche oleju, Czy to troche można uznać za "normane" ? W tej rurze metalowej co idzie do silnika nie bylo już "płynnego" oleju a tylko osad/ szadź. Troche oleju było też w odmie i tej rurze co jest za odmą a przed EGR

@Seburaj o którą uszczelkę Ci chodziło ? Czy o tą co wymieniłem aluminiową miedzy EGR a blokiem silnika ?

@Alias o jakich uszczelkach mowa w turbinie, rozumiem ze chodziloby o regenracje turbiny ? Przy najblizszej okazji sprawdze dolot do turbo

: 28 lut 2011, o 14:31
autor: seburaj
o żadną "uszczelkę" mi nie chodziło, pisałem o "uszczelnieniu" - a to czasownik, oznacza czynność :lol:

btw przyjrzalem sie dzis u mnie - tez kapie z zaworu egr na turbine, ale nie w miejscu przykręcenia korpusu zaworu do tego odlewu z duraluminium - tylko jakby "spod" zaworu, tak jakby z membrany :-/

: 28 lut 2011, o 14:35
autor: macies
dokładnie u mnie też z membrany, czyli uszczelkę niepotrzebnie wymieniłem :mrgreen:

: 28 lut 2011, o 14:38
autor: seburaj
ja na razie mam tylko jeden pomysl co c tym zrobic... odkręciczawór i zaślepić :mrgreen:
egr i tak mam odłączony...

: 28 lut 2011, o 14:41
autor: macies
No było gdzieś na forum, wyciąć na wzór uszczelki podkładkę z puszki po piwie :mrgreen: :mrgreen:

: 28 lut 2011, o 15:52
autor: seburaj
pod membranę :?: :roll:

: 28 lut 2011, o 16:44
autor: macies
nie zamiast tej uszczelki co jest egr przykręcony do silnika

: 28 lut 2011, o 16:48
autor: seburaj
przecież już uzgodniliśmy, ze kapie spod membrany - to Co Ty znowu o tej uszczelce pod zaworem... ? :roll:

ktoś sie może orientuje czy takie podciekanie spod membrany jest naprawialne ?

: 28 lut 2011, o 16:51
autor: macies
ale jak zatkasz źródło zasilania zaworu EGR, czyli ta podkładka o której Ci mowie to nie będzie dostawało się powietrze z olejem do zaworu - czyli membrany

: 28 lut 2011, o 19:36
autor: seburaj
aaaaano faktycznie :-D
w tym szaleństwie jest metoda