Silnik się dławi przy ok. 2000 obr/min

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

PiterCab
Posty: 45
Rejestracja: 5 lut 2011, o 14:14
Lokalizacja: Toruń

Silnik się dławi przy ok. 2000 obr/min

Post autor: PiterCab »

Witam .Przeszukałem forum i nie mogłem znaleźć jakieś recepty na mój problem. Przy ok 2 tys obr/ min auto się dławi tak jakby nie dostawało paliwa.Gdy delikatnie zdejmę nogę z gazu i znowu przycisnę wszystko jest ok.Dzieje się to tylko w czasie jazdy .Myślałem że problem tkwi w pompie a że miałem mały wyciek pompa poszła do Szubina. Niestety po uszczelnieniu i ustawieniu problem nadal występuje i to niezależnie od temperatury otoczenia , jakości paliwa i etc.Podłączenie pod komputer też niczego nie wykazało.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, o 11:00 przez PiterCab, łącznie zmieniany 1 raz.
MB 202 1,8B WDB2020181a527729 - obecnie
MB 211 E200 WDB2110071b401584 - obecnie
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270 - był
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441 - był
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

obejrzyj przewody paliwowe i zobacz czy nie ma w nich powietrza mo0ze zasysa powietrze oringi na wtryskach sprawdz czy nie puszczaja
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
PiterCab
Posty: 45
Rejestracja: 5 lut 2011, o 14:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: PiterCab »

Wymieniłem oringi razem z przewodami paliwowymi ale nie jestem pewny czy mechanik wymienił gumki przy wtryskach.No ale dlaczego przy tych obrotach takie dławienie?
MB 202 1,8B WDB2020181a527729 - obecnie
MB 211 E200 WDB2110071b401584 - obecnie
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270 - był
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441 - był
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

zla dawka paliwa a wtryski sprawne odpowietrzal uklad sprawdz filtr paliwa
E 220 W210 Avantgarde 2.2 CDI 143 KM 2002 R.-sprzedany
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

PiterCab, występuje to na wszystkich biegach, czy tylko na 4 :-P :?: :?: :?:
PiterCab
Posty: 45
Rejestracja: 5 lut 2011, o 14:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: PiterCab »

Występuje na wyższych biegach 3,4 i 5. Chyba na niższych jest to po prostu nieodczuwalne.Skoki prędkościomierza w niższych biegach są znaczne i nie zdąży mi się chyba zadławić
Generalnie mam problem z powietrzem w układzie zasilającym już nie wiem gdzie szukać.Wymieniłem filtr paliwa , przewody paliwowe , oringi a i tak po odpaleniu między filtrem a pompą mam bąble powietrza i obroty skaczą aż auto się nagrzeje.Może dlatego te dławienia przy 2 tys obrotów?
MB 202 1,8B WDB2020181a527729 - obecnie
MB 211 E200 WDB2110071b401584 - obecnie
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270 - był
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441 - był
Awatar użytkownika
klejk1
Posty: 23
Rejestracja: 5 sty 2009, o 20:09
Lokalizacja: Zach-Pom Gryfice

Post autor: klejk1 »

Witam, u mnie były podobne objawy, auto przygasało podczas zatrzzymywania się a przy prędkościach 80 - 110 traciło obroty. Jeżeli chodzi o usterki, które wykryłem: nieszczelna pompa wtryskowa i pęcherzyki powietrza zarówno pomiędzy pompa paliwa a filtrem jak i filtrem a pompą wtryskową. Zacząłem naprawę od wymiany filtra paliwa i co mnie mile zaskoczyło, wymiana pomogła. Auto przestało się dławić. Ostatnio wymieniłem także uszczelki na pompie wtryskowej jednak pęcherzyków powietrza nie udało mi się pozbyć do dzisiaj. Silnik chodzi jak żyleta mimo tych bąbli w układzie paliwowy, zarówno zimny jak i ciepły. Sprawdzałeś jak wygląda kolektor i układ dolotowy, może zapchany jest.
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
PiterCab
Posty: 45
Rejestracja: 5 lut 2011, o 14:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: PiterCab »

Wiem że temat stary ale może komuś się przyda jak będzie miał podobny problem. Kupiłem auto z drugiej ręki w Polsce. Gość który go sprowadził (znajomy) generalnie nie miał z nim większych problemów ale e 210 był wtedy dość rzadkim autem i mechanicy dopiero tego auta się uczyli. Pojawiły się pęcherzyki w układzie paliwowym, auto ciężko paliło i zamiast zmienić po bożemu oringi (gumki) na przewodach mechanik założył mu na głównym przewodzie dolotowym i przelewowym zaworki zwrotne. Efekt był połowiczny ale auto paliło dużo lepiej niż poprzednio. I z takim stanem przed zimą kupiłem auto. W skrócie - pod wpływem ujemnej temperatury zaworki zatykały się w tą i z powrotem. Paliwo przechodziło ale z bąbelkami ale chyba nie powietrza tylko chyba z próżnią. Jak do tego doszła jakaś spalona świeca to auto odpalałem 30 min tzn odpalałem -kontrolka EPC i gasł. Dopóki nie odmroziły się zaworki nie chciał chodzić . Nie dość że zniknął problem szarpania przy 2tys obrotów to nie ma żadnego bąbla w układzie paliwowym.
MB 202 1,8B WDB2020181a527729 - obecnie
MB 211 E200 WDB2110071b401584 - obecnie
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270 - był
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441 - był
radeczek_94
Posty: 90
Rejestracja: 1 sty 2010, o 10:46
Lokalizacja: międzyrzec podl

Post autor: radeczek_94 »

polecam zajrzeć jeszcze do ssaka w zbiorniku paliwa miałem podobne objawy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości