ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Siemka!
Podłączę się też pod temat, mam A160 wczoraj jak jechałam zapaliły mi się kontrolki BAS/ESP i ABS i palą się cały czas próbowałam tej opcji z włączeniem samochodu i przekręceniem kierownicą w lewo i prawo na maxa i nie działą to (Dalej się świecą) dodam że mam półautomat i dziwnie chodzi teraz tzn jak na jedynkę wrzuce to powinien sam jechać tak jak w automacie jak jest na "D", a on stoi i jak dodam gwałtownie gazu dużo to ma duże obroty, a jak pomału, spokojnie to jest ok ale i tak potrafi szarpać (jak by skakać tzw "zabą"). I to stało się też po zapaleniu tych kontrolek. Ktoś może mi powiecieć co się mogło stać :-( , a nie sprawdziłam jeszcze bezpiecznika od stopu.
Jak cosik to proszę na gg odp
Pozdrówka!
A właśnie i jeszcze tam gdzie wyświetla Ci się który jest bieg obecnie mam kod/literke "F" ...
Podłączę się też pod temat, mam A160 wczoraj jak jechałam zapaliły mi się kontrolki BAS/ESP i ABS i palą się cały czas próbowałam tej opcji z włączeniem samochodu i przekręceniem kierownicą w lewo i prawo na maxa i nie działą to (Dalej się świecą) dodam że mam półautomat i dziwnie chodzi teraz tzn jak na jedynkę wrzuce to powinien sam jechać tak jak w automacie jak jest na "D", a on stoi i jak dodam gwałtownie gazu dużo to ma duże obroty, a jak pomału, spokojnie to jest ok ale i tak potrafi szarpać (jak by skakać tzw "zabą"). I to stało się też po zapaleniu tych kontrolek. Ktoś może mi powiecieć co się mogło stać :-( , a nie sprawdziłam jeszcze bezpiecznika od stopu.
Jak cosik to proszę na gg odp
Pozdrówka!
A właśnie i jeszcze tam gdzie wyświetla Ci się który jest bieg obecnie mam kod/literke "F" ...
Panowie a co powiecie na mój objaw a mianowicie zapala mi się ABS i ESP tylko na ostatnim biegu i powyżej 25tyś obrotów w czasie jazdy jak tylko sie zapali ginie ABS i nie chodzi tempomat, stało się tak od czasu wymiany opon w tyle mam szersze i wysoki profil z przodu węższe i niższy profil czy może komputer to odczytać i zasygnalizować że jest coś nie tak? po zatrzymaniu auta wyłączeniu znikają kontrolki i wszystko chodzi do czasu aż znowu osiągnie prędkość i jak zawsze ginie mi tempomat który nie reaguje.
W210 E 2,2 CDI 2000r
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
W210 E 2,2 D 1999r
W210 E 2,2 D 1996r
W202 C 1,8 1995r
W202 C 2,8 1996r
i inne nie MB
BAS ESP ABS
Moj problem jest podobny po wyciagnieciu akumulatora pala mi sie kontrolki od ABS oraz ESP/BAS Prubowalem sposobu ponizej opisanego. Co prawda dziala zgodnie z prawda wszystko oprucz najwazniejszego abs esp i bas nie gasnie. Jesli ma ktos jakis pomysl jak ustawic komputer spowrotem blagam ratunku. za okolo 2 tygodni bede mial MERCEDES W208 W209 W210 W211 W202 SERVICE REPAIR MANUAL po ang jesli ktos potrzebuje prosze pisac na gg 3930029. Prubowalem "tego" *** I highly recommend you take your ECU to a dealer to clear any faults. ****
The difererence between having the dealer "reset your ECU and you doing it is that the dealer only clears the faults the ECU has on memory, when you reset your ECU, it must basically re-calibarte itself and learn about all your car's systems from scratch.
Preparation Steps:
1. Make sure your stering wheel is not turned to either side.
2. Make sure your windows are all the way up
3. Make sure your sun roof is completely closed
4. make sure your parking brake is released
6. Turn off your stereo.
7. Make sure you have your stereo's Anti-theft code
8. Turn off your heat/AC blower
9. Turn off your lights
10. Make sure your door are UNLOCKED.
11. READ THE WHOLE PROCEDURE BEFORE GETTING STARTED
Reset Steps:
Open your trunk and diconect the negative side of your batery, wait 30 seconds and re-connect it back.
Post-Reste Steps
Turn the key to position 2 (DO NOT START YOUR ENGINE)
1. Reseting your windows: You only have ONE shot at this so you must not screw up. Bring down both windows at the same time by holding the switches just before the click that brings them down automatically. Once both windwos are all the way down make both swithches click by pressing them all the way down. This lets the ECU learn that that is the end of the window track and it records it in memeory. Do the same closing the windows by holding both switches and making them click once the windows are all the way up.
2. Turn on your blower and make both sides go to 72 deg. by pressing both up and down buttons at the same time. This will calibrate the ECU
3. Turn on your stereo and enter you stero code. ify oud dont have it. you can forget about listening to the radio.
4. pull the sun roof all the way back and all the way forward then up and then donw
6. Turn all you lights on and off, including your fog lights
7. Turn the key back to position 0.
8. Turn on your engine. You will get 2 malfunctions, your ABS and ESP systems must be calibrated.
9. Calibrate your ABS and ESP systems by turning the steering wheel all the way to your RIGHT and then all the way to your LEFT. then bring it back to the midle. Notice the two yellow lights desapear from you dashboard.
10. Let your car run in idle for about 5 minutes and then take it for a spin. Remember your ECU is still getting all the readings from all the sensors on your car so drive slowly first then faster... and so on.. you are basically teaching your ECU how to handle your car.
Hope this helps, and remember, do this at your own risk. PLEASE FEEL FREE TO ADD ANY THING I MAY HAVE OMMITTED. ANY THOUGTHS AND CRITICS ARE WELCOME. Also if you go ahead with this procedure. Post how everything went on this thread.
The difererence between having the dealer "reset your ECU and you doing it is that the dealer only clears the faults the ECU has on memory, when you reset your ECU, it must basically re-calibarte itself and learn about all your car's systems from scratch.
Preparation Steps:
1. Make sure your stering wheel is not turned to either side.
2. Make sure your windows are all the way up
3. Make sure your sun roof is completely closed
4. make sure your parking brake is released
6. Turn off your stereo.
7. Make sure you have your stereo's Anti-theft code
8. Turn off your heat/AC blower
9. Turn off your lights
10. Make sure your door are UNLOCKED.
11. READ THE WHOLE PROCEDURE BEFORE GETTING STARTED
Reset Steps:
Open your trunk and diconect the negative side of your batery, wait 30 seconds and re-connect it back.
Post-Reste Steps
Turn the key to position 2 (DO NOT START YOUR ENGINE)
1. Reseting your windows: You only have ONE shot at this so you must not screw up. Bring down both windows at the same time by holding the switches just before the click that brings them down automatically. Once both windwos are all the way down make both swithches click by pressing them all the way down. This lets the ECU learn that that is the end of the window track and it records it in memeory. Do the same closing the windows by holding both switches and making them click once the windows are all the way up.
2. Turn on your blower and make both sides go to 72 deg. by pressing both up and down buttons at the same time. This will calibrate the ECU
3. Turn on your stereo and enter you stero code. ify oud dont have it. you can forget about listening to the radio.
4. pull the sun roof all the way back and all the way forward then up and then donw
6. Turn all you lights on and off, including your fog lights
7. Turn the key back to position 0.
8. Turn on your engine. You will get 2 malfunctions, your ABS and ESP systems must be calibrated.
9. Calibrate your ABS and ESP systems by turning the steering wheel all the way to your RIGHT and then all the way to your LEFT. then bring it back to the midle. Notice the two yellow lights desapear from you dashboard.
10. Let your car run in idle for about 5 minutes and then take it for a spin. Remember your ECU is still getting all the readings from all the sensors on your car so drive slowly first then faster... and so on.. you are basically teaching your ECU how to handle your car.
Hope this helps, and remember, do this at your own risk. PLEASE FEEL FREE TO ADD ANY THING I MAY HAVE OMMITTED. ANY THOUGTHS AND CRITICS ARE WELCOME. Also if you go ahead with this procedure. Post how everything went on this thread.
2000 Mercedes E320 3.2 V6
U mnie problem ostatecznie rozwiązany.
Za pojawianie się kontrolek a co za tym idzie wyłączanie systemów ABS/ESP/BAS odpowiedzialne były spadki napięcia w układzie elektrycznym.
Z kolej za spadki napięcia odpowiedzialny był alternator.
Jak się okazało po wymontowaniu i rozebraniu alternatora nieszczelne były jego uszczelki między przestrzenią przez którą przepływa płyn chłodniczy a wnętrzem alternatora. Płyn chłodniczy mógł się przedostawać w niewielkich ilościach do środka alternatora i wskutek tego momentami alternator przestawał ładować. Po zwiększeniu obrotów silnika alternator ładował ponownie ale systemy zdążyły się w tym czasie zawsze wysypać i trzeba było ponownie uruchamiać silnik aby doraźnie zlikwidować problem.
Przy okazji rozebrania alternatora sprawdzone zostały diody (wszystkie są dobre), niestety nie ma możliwości sprawdzenia regulatora. Koszt nowego regulatora w firmie zajmującej się naprawą alternatorów to 235 zł. Z góry uprzedzam, że nie ma co pytać o regulator w ASO bo tam wymieniają jedynie całe alternatory. Byłem też w serwisie Bosha to się okazało, że jest problem ze ściągnięcem regulatora do tegoż alternatora.
Po złożeniu wszystkiego z nowymi uszczelkami i zamontowaniu w samochodzie problem z kontrolkami ABS/ESP/BAS już się nie pojawił, zniknęły też spadki napięcia w układzie elektrycznym, a ładowanie w zależności od obciążenia waha się w granicach 13,5-13,9V czyli jest w porządku :-)
Za pojawianie się kontrolek a co za tym idzie wyłączanie systemów ABS/ESP/BAS odpowiedzialne były spadki napięcia w układzie elektrycznym.
Z kolej za spadki napięcia odpowiedzialny był alternator.
Jak się okazało po wymontowaniu i rozebraniu alternatora nieszczelne były jego uszczelki między przestrzenią przez którą przepływa płyn chłodniczy a wnętrzem alternatora. Płyn chłodniczy mógł się przedostawać w niewielkich ilościach do środka alternatora i wskutek tego momentami alternator przestawał ładować. Po zwiększeniu obrotów silnika alternator ładował ponownie ale systemy zdążyły się w tym czasie zawsze wysypać i trzeba było ponownie uruchamiać silnik aby doraźnie zlikwidować problem.
Przy okazji rozebrania alternatora sprawdzone zostały diody (wszystkie są dobre), niestety nie ma możliwości sprawdzenia regulatora. Koszt nowego regulatora w firmie zajmującej się naprawą alternatorów to 235 zł. Z góry uprzedzam, że nie ma co pytać o regulator w ASO bo tam wymieniają jedynie całe alternatory. Byłem też w serwisie Bosha to się okazało, że jest problem ze ściągnięcem regulatora do tegoż alternatora.
Po złożeniu wszystkiego z nowymi uszczelkami i zamontowaniu w samochodzie problem z kontrolkami ABS/ESP/BAS już się nie pojawił, zniknęły też spadki napięcia w układzie elektrycznym, a ładowanie w zależności od obciążenia waha się w granicach 13,5-13,9V czyli jest w porządku :-)
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Koledzy moze ktos mi pomoze bo mi sie pomysly wyczerpały a mianowicie mercedes cl140 420 96 rok po odapleniu zapala sie kontrolka esp i wtedy dziala abs przycisk esp reaguje gdyz zapala sie trojkat, natomiast czasami w deszczowe dni po odpaleniu auta wszystko gasnie i jak rozpedze samochod do ok 15 kmh zapala sie kontrolka esp i abs (wtedy abs nie dziala).Probowalem na patęcie kiedy po odpaleniu wszystko zgasło wcisnełem gaz i hamulec na wstecznym kola zaczely mielic kontrolka trakcji mruga czyli tak jak powinno byc ale po rozpedzeniu do przodu kontrolki znow sie zapalaja i znow nic nie dziala. Pompe Abs juz wymienilem i nic nie pomogło .Na KTS wyszły takie błedy c 1501 zawóe PML,c 1141 czujnik ciśnienia,C1400 pompa wstepna.Moze ktos ma jakis pomysł z gory dzieki pozdro
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 16:47 przez bananr, łącznie zmieniany 1 raz.
CL 140
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dla mnie bardzo prawdopodobna jest usterka któregoś czujnika ABS w kole. Inna możliwa przyczyna , to różne rozmiary opon i średnice kół na osiach, ale zwykle różnice są tak małe, że dają o sobie znać dopiero przy wyższych prędkościach, dlatego stawiam na ten pierwszy powód. W każdym razie usterka raczej wychodzi od ABSu...bananr pisze:jak rozpedze samochod do ok 15 kmh zapala sie kontrolka esp i abs (wtedy abs nie dziala).
Czujniki w kołach, jako jedyny element ABSu, sprawdzane są po ruszeniu. Pisał o tym nawet nie raz i na różnych forach kol. Gerri.
Z kolei ESP, na podstawie info od ABSu o usterce, również zgłasza błąd, bo działanie jednego zależy od drugiego (ESP od ABS - za to odwrotnie nie)...
Trzeba zatem posprawdzać czujniki ABS w kołach. Zaś sam KTS to poza silnikiem, gdzie osprzęt Boscha jest, średnio się do Mercedesów nadaje lepiej już zainwestować takie same chyba pieniądze w sprawdzenie na Star Diagnosis... może nie trzeba byłoby wymieniać pompy ABS/ESP. Mam nadzieję, że została założona właściwa...
Poza tym diagnostykę komputerową przeprowadza się przynajmniej dwukrotnie, czyli z kasowaniem usterek i jazdą próbną - dopiero potem kolejny odczyt usterek, które powróciły po kasowaniu. Po tym dopiero stawia się diagnozę. Wielu "mechaników" jednak tak nie robi i zmusza klienta do decyzji o naprawie tego czy owego (zależy czasem od fantazji mechanika) po jednym odczycie i kasowaniu błędów...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości