ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Nie uruchomisz go w ten sposób bez Star Diagnosis.Należy z zespołu hydraulicznego zdemontować elektronikę.Wiąże się to z ryzykiem urwania uzwojeń cewek elektrozaworów.
Ukażą się wtedy złącza silnika pompy hydraulicznej.Jeżeli masz wątpliwości co do tego silnika,
to napiszę, że jest sprawdzany przy uruchamianiu silnika raz i drugi raz przy przekraczaniu 15km/h. za każdym razem.W razie jakiejkolwiek niesprawności nawet za dużych oporów na łożyskach wyświetla się kontrolka ABS, komunikat na wyświetlaczu i powiadomienie dźwiękowe.Po roku 2001 cały samochód przechodzi w stan awaryjny z ograniczeniem szybkości w wersji Japan i USA.Jak jest w EU nie wiem, ale możliwe, że tak samo.
Ukażą się wtedy złącza silnika pompy hydraulicznej.Jeżeli masz wątpliwości co do tego silnika,
to napiszę, że jest sprawdzany przy uruchamianiu silnika raz i drugi raz przy przekraczaniu 15km/h. za każdym razem.W razie jakiejkolwiek niesprawności nawet za dużych oporów na łożyskach wyświetla się kontrolka ABS, komunikat na wyświetlaczu i powiadomienie dźwiękowe.Po roku 2001 cały samochód przechodzi w stan awaryjny z ograniczeniem szybkości w wersji Japan i USA.Jak jest w EU nie wiem, ale możliwe, że tak samo.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Właśnie mój przypadek ma opisane przez Ciebie objawy,czyli świecą się kontrolki ABS, ESP,BAS.Wczoraj pojechałem na SD i po analizie zostałem poinformowany że blokuje się silniczek pompy ABS.Widziałem,że elektryk uruchamiał silniczek na "krótko"i po każdym delikatnym opukaniu silniczek ruszał.Usterka nie została usunięta.Stąd było moje pytanie.
Jestem w posiadaniu drugiej pompy ABS bez elektroniki z myślą o podmianie samego silniczka.Niestety po zdemontowaniu z niego obudowy z magnesami nie jestem w stanie wyciągnąć wirnika.Dlatego chcę podjąc próbę reanimacji zacinającego się silniczka przez włączanie go "na krótko".Dziękuję kolego noc za zainteresowanie tematem.
Jestem w posiadaniu drugiej pompy ABS bez elektroniki z myślą o podmianie samego silniczka.Niestety po zdemontowaniu z niego obudowy z magnesami nie jestem w stanie wyciągnąć wirnika.Dlatego chcę podjąc próbę reanimacji zacinającego się silniczka przez włączanie go "na krótko".Dziękuję kolego noc za zainteresowanie tematem.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Nie uruchomisz.Szkoda czasu.Prawdopodobnie woda uszkodziła (rozpuściła szczotki) i zatkała przerwy między "lamelkami" komutatora.Kilka razy to naprawiałem.Tylko rozebranie oczyszczenie i ewentualna wymiana szczotek ma jakiś sens.Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrobić, to tylko drugi sprawny zespół hydrauliczny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Idąc dalej zapytam ,czy jestem w stanie podmienic silniczki,tzn. w obu przypadkach wyciągnąć wirniki?Po ewentualnej podmianie agregatu muszę odpowietrzyć układ.Stąd kolejne pytanie ,czy wystarczy tradycyjny sposób odpowietrzania układu hamulcowego?
Dodam,że problemy z ABS zaczęly się w momencie zalania komory silnika paliwem z uszkodzonego przewodu paliwowego podczas szybkiej jazdy. Ropa napewno rozpuściła szczotki.Dziękuję za wcześniejsze objaśnienia.
Dodam,że problemy z ABS zaczęly się w momencie zalania komory silnika paliwem z uszkodzonego przewodu paliwowego podczas szybkiej jazdy. Ropa napewno rozpuściła szczotki.Dziękuję za wcześniejsze objaśnienia.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Tak.Dysponując przeciętnie wyposażonym w narzędzia stołem z dużym imadłem powinno Ci się to udać.Kolejności czynności niestety już nie pamiętam, robią to u mnie pracownicy.
Najważniejsze w tym układzie jest umiejętne odsunięcie tłoczków od krzywki wirnika.Trzeba dorobić odpowiedni haczyk i uważać na uszczelnienia.
Najważniejsze w tym układzie jest umiejętne odsunięcie tłoczków od krzywki wirnika.Trzeba dorobić odpowiedni haczyk i uważać na uszczelnienia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Panowie, mam podobny problem:
Błąd 1141 - czujnik ciśnienia w pompie ABS.
Zasilane na czujnik +5V jest, sygnał przy nie naciśniętym hamulcu ok 0.5V, przy naciskaniu wzrasta tak do 0.9V. Na starej i nowej pompie dzieję się to samo. Przewody przedzwonione do sterownika i są ok.
Co robić? Pozdrawiam
Błąd 1141 - czujnik ciśnienia w pompie ABS.
Zasilane na czujnik +5V jest, sygnał przy nie naciśniętym hamulcu ok 0.5V, przy naciskaniu wzrasta tak do 0.9V. Na starej i nowej pompie dzieję się to samo. Przewody przedzwonione do sterownika i są ok.
Co robić? Pozdrawiam
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
-Nie synku.... to Diesel.....
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde
ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde
ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Jest duża szansa, że to czujnik ABS (czyli prędkości koła, bo siedzi na tym przecież nie tylko ABS ale i inne systemy). Tego bez kompa łatwo nie potwierdzisz (zmiana czujników w ciemno to słaby pomysł).phan pisze:Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
A nie zmieniałeś ostatnio opon? Bo podobny efekt daje założenie opon o różnym obwodzie (różnica większa niż 3%).
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś?
Pozdrawiam
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś?
Pozdrawiam
MB W210 E200 Kompressor 1998.
Silnik M 111 947
Silnik M 111 947
Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka
W skrzynce ze sterownikami jest moduł ABSu. Czasem robią się w nim zimne luty. U mnie pomogło przelutowanie go przez kolegę Grackasmalec75 pisze:Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś?
Pozdrawiam
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6
Zawsze pali mi 6 litrów
Zależy tylko, na ile kilometrów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości