ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 12 gru 2009, o 22:51

Nie uruchomisz go w ten sposób bez Star Diagnosis.Należy z zespołu hydraulicznego zdemontować elektronikę.Wiąże się to z ryzykiem urwania uzwojeń cewek elektrozaworów.
Ukażą się wtedy złącza silnika pompy hydraulicznej.Jeżeli masz wątpliwości co do tego silnika,
to napiszę, że jest sprawdzany przy uruchamianiu silnika raz i drugi raz przy przekraczaniu 15km/h. za każdym razem.W razie jakiejkolwiek niesprawności nawet za dużych oporów na łożyskach wyświetla się kontrolka ABS, komunikat na wyświetlaczu i powiadomienie dźwiękowe.Po roku 2001 cały samochód przechodzi w stan awaryjny z ograniczeniem szybkości w wersji Japan i USA.Jak jest w EU nie wiem, ale możliwe, że tak samo.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 262
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego » 12 gru 2009, o 23:41

Właśnie mój przypadek ma opisane przez Ciebie objawy,czyli świecą się kontrolki ABS, ESP,BAS.Wczoraj pojechałem na SD i po analizie zostałem poinformowany że blokuje się silniczek pompy ABS.Widziałem,że elektryk uruchamiał silniczek na "krótko"i po każdym delikatnym opukaniu silniczek ruszał.Usterka nie została usunięta.Stąd było moje pytanie.
Jestem w posiadaniu drugiej pompy ABS bez elektroniki z myślą o podmianie samego silniczka.Niestety po zdemontowaniu z niego obudowy z magnesami nie jestem w stanie wyciągnąć wirnika.Dlatego chcę podjąc próbę reanimacji zacinającego się silniczka przez włączanie go "na krótko".Dziękuję kolego noc za zainteresowanie tematem.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 13 gru 2009, o 01:03

Nie uruchomisz.Szkoda czasu.Prawdopodobnie woda uszkodziła (rozpuściła szczotki) i zatkała przerwy między "lamelkami" komutatora.Kilka razy to naprawiałem.Tylko rozebranie oczyszczenie i ewentualna wymiana szczotek ma jakiś sens.Jeżeli tego nie jesteś w stanie zrobić, to tylko drugi sprawny zespół hydrauliczny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 262
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego » 13 gru 2009, o 08:55

Idąc dalej zapytam ,czy jestem w stanie podmienic silniczki,tzn. w obu przypadkach wyciągnąć wirniki?Po ewentualnej podmianie agregatu muszę odpowietrzyć układ.Stąd kolejne pytanie ,czy wystarczy tradycyjny sposób odpowietrzania układu hamulcowego?
Dodam,że problemy z ABS zaczęly się w momencie zalania komory silnika paliwem z uszkodzonego przewodu paliwowego podczas szybkiej jazdy. Ropa napewno rozpuściła szczotki.Dziękuję za wcześniejsze objaśnienia.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 13 gru 2009, o 11:44

Tak.Dysponując przeciętnie wyposażonym w narzędzia stołem z dużym imadłem powinno Ci się to udać.Kolejności czynności niestety już nie pamiętam, robią to u mnie pracownicy.
Najważniejsze w tym układzie jest umiejętne odsunięcie tłoczków od krzywki wirnika.Trzeba dorobić odpowiedni haczyk i uważać na uszczelnienia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grego
Posty: 262
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego » 14 gru 2009, o 01:23

Oczywiście sprzętem dysponuję.Bardziej rozsądnym jednak wyjściem będzie podmiana na używany ,sprawny agregat.O dziwo ceny tych agregatów są niskie.noc dziękuję.Pomógł.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 311
Rejestracja: 6 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: Radom

Post autor: maciekolo » 25 lis 2011, o 09:17

Panowie, mam podobny problem:
Błąd 1141 - czujnik ciśnienia w pompie ABS.
Zasilane na czujnik +5V jest, sygnał przy nie naciśniętym hamulcu ok 0.5V, przy naciskaniu wzrasta tak do 0.9V. Na starej i nowej pompie dzieję się to samo. Przewody przedzwonione do sterownika i są ok.
Co robić? Pozdrawiam
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
apsza
Posty: 5
Rejestracja: 6 gru 2011, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: apsza » 6 gru 2011, o 20:48

U mnie w W210 2.0E paliła się kontrolka BAS/ASR. Okazało się że to tylko włłacznik pod pedałem gazu. Naprawili niestety w serwisie MB za 200zł
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 7 gru 2011, o 20:35

apsza pisze:włłacznik pod pedałem gazu.
A nie przypadkiem czujnik stopu nad pedałem hamulca?
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 207
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: purgley » 5 sty 2017, o 12:30

Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
purgley
Posty: 207
Rejestracja: 30 cze 2015, o 01:25
Lokalizacja: ZGY

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: purgley » 5 sty 2017, o 12:30

Odświeżę kotleta mam problem z esp i abs. Miesiąc temu zaczynały wyskakiwac mi te kontrolki, pomagało gaszenie i odpalenie auta, teraz już nie pomaga, zapalają się po ruszeniu z miejsca i już świecą, chociaż bywa że 2 dni jest ok i potem znowu błąd i tydzień bez abs i esp. Pojawiają się 2 błędy po podłączeniu komputera c1141 usterka czujnika ciśnienia w układzie ESP, c1401 usterka pompy wysokociśnieniowej powrotnej a7/3m1.
mam całego identycznego dawcę więc przełożę całą pompę abs bo to pewnie o to chodzi w błędzie c1401, ale gdzie jest czujnik wysokiego ciśniena z błędu c1141? pojawia się też C1504 nastąpiło wyłączenie systemu, ale to pewnie przez te 2 pierwsze błędy.
Aktualnie: w210 e420 1996 Avantgarde

ex: w124 300E 91'
w124 220CE 93' Tęsknię za nią, włącz 720p
https://www.youtube.com/watch?v=akTa6hDgqpM
Awatar użytkownika
phan
Posty: 425
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: phan » 9 lis 2017, o 07:52

Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 1744
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: rr6 » 9 lis 2017, o 09:17

phan pisze:Witam
U mnie włącznik nad pedałem hamulca nowy i sprawny. Lamp defekt tez się nie pali ale po przekroczeniu 30km/h zapalają się abs, bas, esp i co ciekawe jeśli nie przekrocze tej prędkości jest ok. Bez kompa coś można sprawdzić?
Jest duża szansa, że to czujnik ABS (czyli prędkości koła, bo siedzi na tym przecież nie tylko ABS ale i inne systemy). Tego bez kompa łatwo nie potwierdzisz (zmiana czujników w ciemno to słaby pomysł).
A nie zmieniałeś ostatnio opon? Bo podobny efekt daje założenie opon o różnym obwodzie (różnica większa niż 3%).
smalec75
Posty: 2
Rejestracja: 1 kwie 2018, o 08:21

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: smalec75 » 3 kwie 2018, o 11:17

Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś? :)
Pozdrawiam
MB W210 E200 Kompressor 1998. :)
Silnik M 111 947
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 515
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

Post autor: lipa6 » 3 kwie 2018, o 11:46

smalec75 pisze:Witam.
E200 Kompressor W210 1998 produkcja.
silnik M 111 947
Mam problem jak w temacie, ale wykonałem już wszystkie podstawowe zawarte na forum porady i nie pomogło.
Mianowicie.
Przed jedną z jazd chciałem sprawdzić tryb ASR OFF.
Wyłączyłem ASR i pojechałem. W trakcie jazdy zapaliły się obie kontrolki "BAS ASR" oraz "ABS".
Od tej pory świecą stale od momentu przekręcenia stacyjki.
Nie gasną po uruchomieniu, ani w trakcie jazdy, ani po resecie napięcia z akumulatora.
Sprawdzałem czujnik hamulca, bezpieczniki i masę ABS/ASR, kręciłem kierownicą do oporu.
Może ktoś coś? :)
Pozdrawiam
W skrzynce ze sterownikami jest moduł ABSu. Czasem robią się w nim zimne luty. U mnie pomogło przelutowanie go przez kolegę Gracka
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość