Blokada automatycznego lewarka w pozycji P, S210 3.2Cdi 00r.

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wersja piękna, arab miał kasę.Zrobiłem to może za szybko, ale są najważniejsze rzeczy przede wszystkim EWM.
Załączniki
EGS EWM.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
merccentrum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: merccentrum »

Piszę w imieniu brata. Auto rzeczywiście bogato wyposażone. Koszt 5e, 320tkm do lekkich poprawek lakierniczych (3 elementy), nie działa jedynie grzanie i wentylacja siedzeń, przyciski w ogole nie reagują, lekki offtopic, ale może bedziesz się orientował gdzie szukać tego problemu? Użyć przy tym SD?
Co do schematu to skonsultuję go jutro na warsztacie choć nie bardzo się w nim orientuje, mam nadzieję że bratu on pomoże. Pozdrawiam
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie wiem czy tak powinienem pisać, ale czy nick jest na wyrost, czy to "podpucha".
Po postach nie widać znajomości tematu MB.Większość moich pracowników na ten temat wie wystarczająco by obsłużyć modele 1956-2010.Sam mógłbym się pochwalić znajomością niemal wszystkich modeli.Oczywiście to efekt pracy i współpracy (w i z) serwisami MB.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
merccentrum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: merccentrum »

Sprawa zakończona,

Sprawdzenie jeszcze raz wszystkich możliwych powodów, sprawdzeniu połączeń, modułów, lewarka, skrzyni nie przyniosło pożądanych rezultatów więc trzeba było zacząć wszystko od nowa. Na pierwsze "ogień" poszedł czujnik pod pedałem. Wymiany na kolejny z jeżdżącego auta wprawił mnie w niemałe zaskoczenie, lewarek zaczął pracować normalnie!!
Po chwili problem wrócił lecz postanowiłem zbadać czujnik dokładnie. Rozebranie go i przebadanie budowy wewnętrznej ujawniło problem. Była to temperatura auta ponieważ sprężyna plastikowego trzpienia w czujniku nie wysuwała go wystarczająco aby zewrzeć połączenie do elektromagnesu w lewarku i tym samym go odblokować, nie pomogła nawet regulacja owego trzpienia. Po ogrzaniu go i nasmarowaniu czujnik działa bezproblemowo.

Na przyszłość: Problem nie da się zdiagnozować komputerowo, wszystko działa przecież bezproblemowo, komunikacja CAN nie wykaże niczego, światła stopu będą działać (przez wewnętrzną konstrukcję owego czujnika, w którym inne styki odpowiadają za światła i ich sprawność wykazuje SD, a inne styki odpowiadają za blokadę lewarka, a milimetr decyduje o ich połączeniu) Przypomnę również że ów czujnik wymieniałem od razu po objawieniu się problemu lecz widocznie temperatura miała tu nadrzędny wpływ i ten właśnie milimetr trzpienia był powodem usterki, stary czujnik po takiej samej "terapii' oczywiście również działa.

A teraz sedno dość niefrasobliwego sformułowania
Nie wiem czy tak powinienem pisać, ale czy nick jest na wyrost, czy to "podpucha".
W tym przypadku zgadzam się w stu procentach z pierwszą częścią zdania!!!!
z całym szacunkiem dla pozycji na tym forum kolego NOC, dobrze że ująłeś tę sprawę w tak delikatny sposób, choć podważanie czyjegoś autorytetu i wiedzy znacznie wpływa na samopoczucie.
Jestem tu nowy więc powstrzymam język starając się po prostu kulturalnie zwiększyć zasób informacji o moim lokalnym świecie mercedesa.
Otóż Gorzów mimo iż to miasto wojewódzkie nie posiada autoryzowanego serwisu, lokalni forumowicze pewnie o tym wiedzą, już przed laty przez kłopoty natury prawno finansowej serwis i diler zostali "wymazani" przez Sztudgardzką Firmę z mapy polski.
Natomiast nazwa mojego warsztatu funkcjonuje od lat i została wymyślona w celach czysto marketingowych aby podwyższyć statut startującego mechanika i ukierunkować przyszłą klientelę na specjalizację czyli auta stricte marki Mercedes. Na dzień dzisiejszy mamy warsztat cieszący się bardzo dobrą opinią, czterostanowiskowy z pełną obsługą mechaniki i diagnostyki.
Przekonanie o moich kwalifikacjach jako mechanika wydaje się zbędne, już wiele lat temu bylem pionierem w pewnych rozwiązaniach przeróbek aut tej marki, wliczając w to wszelkie przeróbki skrzyń, mostów, silników, pomp lucasowskich.. część moich przeróbek była interpretowana nawet jako oryginalne wykonanie producenta. Mam klientów nie tylko z polski i ze względu na cenę jak i jednoczesną jakość napraw, auta ze stopki są zachowane w stanie o jakim lokalni użytkownicy mówią wprost: lepszy niż oryginał, a SEC500 86r odrestaurowany w 110 procentach będzie już w ten sezon perełką na ogólnopolskich zjazdach czy innych masowych imprezach motoryzacyjnych.

Nie mówię że wiem wszystko, choć przeglądając forum mógłbym poradzić sobie z większością problemów, każdy w końcu uczy się całe życie. I porównując nasz wiek łatwo wyliczyć że mam jeszcze przed sobą 24 lata pracy w zawodzie i myślę że wtedy na pewno nie pojawią się tego typu dość przykre insynuacje...

Podsumowując, plusa forumowiczu NOC wystawiłem za chęć pomocy, schematy i ogólne zainteresowanie sprawą, innym również dziękuję choć na końcu okazało się że problem i tak okazał się inny, ale człowiek się uczy na błędach więc warto zawczasu nabrać trochę dystansu.

W końcu robimy to wszystko dla naszych gwiazd:)

Z poważaniem Marek M.
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zgodzę się.Oba sygnały z czujnika stop czytelne są przez dowolny system trakcji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

A tak jezykiem bardziej dla laika ? to co to znaczy ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
merccentrum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: merccentrum »

W czujniku są trzy styki, nie dwa. SD wskazywało brak błędu i wyświetlało bezproblemową komunikację, co więcej, mimo uszkodzonego czujnika, SD odblokowywało mi lewar lecz nie permanentnie.
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Trzy stykowy jest ewenementem w W210 i istniał tylko przez krótki czas.Zwykle na USA i Japan.Zwracam honor, sprawdzić da się go "na stole", dwie sekcje muszą się w swoim działaniu - "częściowo pokrywać".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
merccentrum
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2011, o 21:01
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: merccentrum »

Nie ma problemu, najważniejsze że usterka została rozwiązana i będzie się można na tym opierać w przyszłości przy podobnych objawach.
Pozdrawiam wszystkich
Merc-Centrum Gorzów
Warsztat Specjalistyczny Mercedes Benz
Gorzów Wlkp. Myśliborska 21
Części, Naprawa, Diagnoza, Import
-----------------------------------------------------
W124 300D24v, W210 320Cdi, W126SEC 500
W123 280E, W115 200D
Awatar użytkownika
LORINSER
Posty: 656
Rejestracja: 22 maja 2008, o 20:29
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: LORINSER »

Koledzy jak sprawdzić działanie czujnika w warunkach domowych i gdzie on się znajduję?
E 55 AMG Lorinser 99'
415KM
vin: WDB2100741A714201

ex S 350 96' lift
BMW 740 03'
ex Mustang 4.0 05'
Navigator 5.4 03'
GTi-R 91'
ex Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi 05'
W211 5.5 AMG 05'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości