Dlawienie silnika

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

monkey8 pisze:....u u mnie to samo jade delikatnie jest spoko ale trzeba wyprzedzac redukcja i co sciana szarpanie duszenie auto bez sily nie jedzie :-(
1. gasgeber
2.przepływomierz
3.przepustnica
4.zapchany kat
5.świece,przewody,cewki
6.filtr paliwa
7.pompa paliwa

jak widzisz przyczyn może być wiele

zacznij od prostej diagnostyki, jeśli w pamięci nie ma zapisanych żadnych błędów sprawdź ciśnienie na pompie paliwa,filtr paliwa,świece,przewody,cewki

na kompie sprawdź jakie przebiegi/sygnał podaje gasgeber jesli jest ok to przeplywke sprawdź, jeśli będzie ok to przepustnice-jak chcesz mam sprawna na podmianę
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
monkey8
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2008, o 06:53
Lokalizacja: wałcz

Post autor: monkey8 »

kompressor ...
dzieki za odpowiedz ale mam jeden problem za bardzo nie skozystam z propozycji podmiany choc sprawdzil bym to napewno. przebywam na wyspie w norwegii a tu mam za daleko do mechanika znaczy sie normalnego mechanika. obecnie zbieram wiadomosci na temat tej usterki i jak bede w polsce na swieta dopiero bede dzialal

jeszcze raz dzieki kompressor

[ Dodano: 2008-10-19, 17:16 ]
i co to jest gasgeber :mrgreen:
nowy zółtodziób :)

kompressor w210 99' po lifcie

wystrczy pod noga :)
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

potencjometr przepustnicy-gasgeber
lokalizacja okolica serwa hamulcowego
zamienia ruch cięgna pedału przyspieszenia na "jezyk" zrozumiały dla przepustnicy i jak każdy potencjometr najzwyczajniej się zużywa

przewody możesz sprawdzić sam w nocy odpal auto i podnieś maskę a następnie rozpylaczem psiknij mgiełkę wody na silnik po uprzednim zdjęciu metalowej czerwonej osłony świec i kabli wn
z Wałcza do Szczecina daleko nie jest
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

przepustnice tez mozna łatwo zmierzyc miernikiem
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
monkey8
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2008, o 06:53
Lokalizacja: wałcz

Post autor: monkey8 »

no kompressor ja wiem ze to nie daleko szkoda ze nie jade przez swinoujscie bo juz bym sie pisal do ciebie ale nie wykluczone ze sie bede chcial do ciebie zawinac moze znajde troszku czasu w polsce to dam znac :)

a windykatorek pisz ja wszystko notuje :)
nowy zółtodziób :)

kompressor w210 99' po lifcie

wystrczy pod noga :)
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

Widze ze pomyslow brakuje...
a byl ktos moze kiedys z takim problemem pod komputerem?
wskazal jakies bledy, jakies niedomagania?
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

Widzisz komp nie zawsze pokazuje padnięta przeplywke-u mnie nie pokazywał.
Po podmianie na podróbę efekt dławienia na wysokich obrotach zniknął ale pojawił się błąd adaptacji mieszanki co nie wskazuje na przepływomierz a np. na nieszczelność w układzie dolotowym.
Trzeba trafić do na prawdę dobrego diagnosty z praktyka aby trafnie zdiagnozować problem.
Tam gdzie to możliwe można zrobić podgląd na żywo i sprawdzić czy wszystko mieści się w normie ale to również nie gwarantuje sukcesu. Tak miałem z potencjometrem przepustnicy który był uszkodzony a podawał wartości mieszczące się w normie, po podmianie na nowy problem zniknął.
Samo podpięcie pod komputer problemu nie załatwia.
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

kompressor pisze:Widzisz komp nie zawsze pokazuje padnięta przeplywke-u mnie nie pokazywał.
Po podmianie na podróbę efekt dławienia na wysokich obrotach zniknął ale pojawił się błąd adaptacji mieszanki co nie wskazuje na przepływomierz a np. na nieszczelność w układzie dolotowym.
Trzeba trafić do na prawdę dobrego diagnosty z praktyka aby trafnie zdiagnozować problem.
Tam gdzie to możliwe można zrobić podgląd na żywo i sprawdzić czy wszystko mieści się w normie ale to również nie gwarantuje sukcesu. Tak miałem z potencjometrem przepustnicy który był uszkodzony a podawał wartości mieszczące się w normie, po podmianie na nowy problem zniknął.
Samo podpięcie pod komputer problemu nie załatwia.
zgadzam sie.
ale prawie wszystko co mozliwe juz wymienilem (lacznie z przeplywka o ktorej wspominasz).

Szukajcie az znajdziecie :evil:
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

masz pewnie taka sama przepustnice
podaj vin , mam na podmianę to możesz sprawdzić
S280 4 Matik
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

Witam Zaczolem chyba od najdroszej czesci a wiec wymienilem dzisiaj katalizator (189 funtow) jest lepiej niz bylo, jazda po miescie: mozna szybko ruszyc ze skrzyzowania , w sobote robie mala trase to sie okaze czy trafilem, napisze o wrazeniach.
E200 2000r
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

darek0473 pisze:Witam Zaczolem chyba od najdroszej czesci a wiec wymienilem dzisiaj katalizator (189 funtow) jest lepiej niz bylo, jazda po miescie: mozna szybko ruszyc ze skrzyzowania , w sobote robie mala trase to sie okaze czy trafilem, napisze o wrazeniach.

czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz.
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

Witam wrocilem 160km w jedna strone super rozpedza sie bez szarpania :-D , 160km spowrotem masakra :evil: jadac 120km/h nagle cofka predkosc spadla do 80km/h max 2tys obrotow dusilem gaz puszczalem i tak w kolko przyspieszal i dusil gasilem silnik chyba trzy razy po odpaleniu ok przez chwile i znow dychawica. Wjechalem do miasta przy ruszaniu ze skrzyzowania krecilem do 5tys obrotow i bylo ok, cos go boli przy stalej predkosci i zauwazylem jak wjezdzam pod wzniesienia, gore to zaczyna wariowac i jeszcze jedno jak wracalem bardzo padalo moze jakies przebicie tylko jak to mozliwe wszystko zabudowane jest, jeszcze mnie martwi mam mokry drugi wtrysk moze to tez ma jakies znaczenie. W grudniu jade do PL nie wiem czy dojade!!!
Po wymianie katalizatora jest roznica, nie gotuje sie pod podloga i przyspiesza normalnie gozej trasa, teraz zimny BROWAR :-P , mam dosyc RATUNKU!!! :shock:
Najchetniej bym cos napisal ale CHUDY to wylapie i bedzie CZERWONO :lol:
pozdrawiam
E200 2000r
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

darek0473, a sprawdziłes cisnienie na listwie paliwa??? sprawdz tez kable idace do wtrysków czy nie sa gdziesz przytarte , sprawdz kable idace do sterowania silnika tzn tam gdzie wchodza do skrzynek , jak wygladał stary katalizator??? zabrałes go chociaz ?
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
darek0473
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 22 maja 2008, o 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: darek0473 »

windykatorek pisze:darek0473, a sprawdziłes cisnienie na listwie paliwa??? sprawdz tez kable idace do wtrysków czy nie sa gdziesz przytarte , sprawdz kable idace do sterowania silnika tzn tam gdzie wchodza do skrzynek , jak wygladał stary katalizator??? zabrałes go chociaz ?
To co piszesz do dla mnie troche czarna magia katalizatora nie wziolem bo nawet u tych tumanow na warsztat nie mozna wejsc, a dzisiaj wrucilem do warsztatu bo przy zapalaniu mi drzy jak zimny, dali druga obejme cos posmarowali i ma byc ok, a dalej nie jest to tumany zobaczyli w ksiazce i tak wymieniaja zadnych pomyslow, w PL to zrobie. Nie wiem jak sie dostac do swiec sa trzy sruby dwie odkrecalem a do trzeciej nie ma dojscia bo gora idzie chyba plastikowa obudowa od filtra pow. (jak dobrze pamietam) a nie chce na sile bo mam sklnosci do zrywania gwintow w W123 zerwalem od napinacza i wiem jakie ida koszta za tym wiec jak nie idzie to nie ruszam
co do katalizatora to mysle ze bylo trafne, bo przy dlawieniu silnika byly odglosy w okolicy kat kociol i male bum no i problemy w rozpedzaniu do 3tys i duchota cofka a teraz idzie do konca obrotomierza na kazdym biegu.
Dzieki Win..... (tez taki dlugi login masz) cos bede myslal POzdrawiam
ps: takiej piany dostalem ze tych browarow wiecej dzis weszlo i juz liter niewidze NARA
E200 2000r
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

szkoda bo katalizator mozna opchnac , za okolo 100 zł zawsze to cos , i bys widział w jakim był stanie , ten plastyk co zasłania ci srube -odkrec obejmke na przepustnicy odepnij przepływomierz i wysun cały plastyk , powiem ci szczerze ze wg mnie wymiana kata przy tejusterce to srednio dobry i oplacalny pomysł , w ciemno nie ma co wymieiac za duze koszta
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości