Strona 1 z 10

Witaminy do ropy, srodki czyszczące wtryskiwacze diesel

: 13 kwie 2009, o 11:13
autor: S.W.A.T
Witajcie,
co sądzicie o dodatkach do paliw typu STP - Formuła do diesla?
Warto tym zalać 300TD? Zapewne 1 buteleczka nic niepoprawi ale 2-3?
Motor nic nie kopci itp. Myslalem o profilaktycznym zalaniu

pzdr

: 13 kwie 2009, o 11:56
autor: kichcio
Powiedz po co Ci to?
Profilaktycznie?

Profilaktycznie to Ty tankuj na dobrych stacjach i wystarczy.

Myslisz, ze w czym ma Ci to pomoc?

: 13 kwie 2009, o 13:31
autor: S.W.A.T
tankujemy tylko ultimate,verva, Vpoweer

: 13 kwie 2009, o 15:55
autor: JarekW
kichcio pisze:Profilaktycznie to Ty tankuj na dobrych stacjach i wystarczy.
Bez paniki. Ten silnik przepali nawet rzepak z Biedronki i nic mu się nie stanie.

: 13 kwie 2009, o 16:41
autor: fabek
nic nie da. dodatki stp daja efekt placebo.

jezeli chcesz poprawy wymien filtry paliwa i powietrza oraz daj wtryski do przeczyszczenia w warsztacie gdzie potrafia to profesjonalnie zrobic, od razu warto zmierzyc cisnienie otwarcia wtrysku.

ostatnio wlalem 5 litrow benzyny na 25 ropy i wyjezdzilem do rezerwy. troche pomoglo i wyplukalo szlam, benzyna jest dobrym rozpuszczalnikiem. w silnikach cdi ten numer nie przejdzie.

: 13 kwie 2009, o 23:36
autor: kichcio
JarekW pisze:
kichcio pisze:Profilaktycznie to Ty tankuj na dobrych stacjach i wystarczy.
Bez paniki. Ten silnik przepali nawet rzepak z Biedronki i nic mu się nie stanie.

No to tym bardziej... po co wydawac kase na jakies "uszlachetniacze" :lol: :lol: :lol: skoro mozna normalnie po ludzku tankowac i nic sie nie dzieje.

: 14 kwie 2009, o 10:34
autor: sol9
czesc,

Pewien facio od pomp wtryskowych radził ,zeby zalac NOWY filtr w obudowie

WURTH(chyba) Diesel Spullung (nie mam umlautów) a reszte wlac do paliwa.
i to cala magia.

ale najlepiej to tankowac jakas sprawdzona wache..

: 9 lis 2009, o 19:45
autor: Robert2601
Popatrzcie na mój przypadek, kupiłem swoją gwiazdę w lipcu 2009 i lekko kopcił na czarno. Poprzednio autem jeździł kierowca tira więc na 100% mój CDI jeździł przez ponad 1,5 roku na resztkach z tira. Świadczy o tym zapchany filtr paliwa i wyłączanie się silnika przy ostrym przyspieszaniu. Wymieniłem wszystko co się dało ale nadal kopcił i kierownica drżała na wolnych obrotach więc prawdopodobnie niektóre wtryski lały. 2-3 razy wlewałem różne środki do czyszczenia wtrysków ale niewiele dawało. Za ostatnim razem wlałem kolejny, chyba STP i uwaga efekt: dopóki nie wyjeździłem całego zbiornika jeszcze więcej dymił a po ostrym przygazowaniu miałem czarną zasłonę dymną. Potem po zatankowaniu na czysty bak i przejechaniu długiej trasy (600km) problemy zniknęły. Praktycznie nie kopci, silnik jest dynamiczniejszy i na wolnych obrotach nie drży kierownica. Teraz jak ostro przyspieszam to tylko na chwilę pójdzie krótki czarny dymek przy redukcji i auto pędzi. Dziś kupiłem kilka butelek STP na zapas (tym razem do czyszczenia całego układu paliwowego) aby do końca oczyścić układ i zobaczymy jak to będzie wyglądać.
Wnioski: chyba można polecić te środki do nowo zakupionych, wymęczonych aut.

: 9 lis 2009, o 19:57
autor: merlin
w tych "lepszych" paliwach np v power diesel tez sa srodki czyszczace wiec nie trzeba juz nic dolewac...wystarczy tylko zatankować ;-)

: 11 lis 2009, o 23:50
autor: Robert2601
Problem w tym, że stacje, które mają to "lepsze" paliwo mówią mi "stój se teraz za fakturą" a mi się nie chce bo tankuję na kartę neste i fakturę mam przez internet. Swoją drogą muszę przyznać, że skrzynia automatyczna strasznie rozleniwia. Na razie zostanę przy STP a jak te "lepsze" stacje wprowadzą elektroniczne faktury i tankowanie w 2 minuty to wybiorę wygodniejszą stację ;)

: 12 lis 2009, o 01:10
autor: JarekW
Robert2601 pisze:..... tankowanie w 2 minuty .......
Hehe jak stanę na Neste to wybieram rączkę z napisem TIR. Tankowanie trwa 20 sekund :lol:

: 12 lis 2009, o 01:16
autor: Jordi
Robert2601 pisze:Problem w tym, że stacje, które mają to "lepsze" paliwo mówią mi "stój se teraz za fakturą" a mi się nie chce bo tankuję na kartę neste i fakturę mam przez internet. ...
Jestem pracownikiem pewnej stacji benzynowej i nie ma aż takiej tragedii jak mówisz...

: 12 lis 2009, o 02:43
autor: blackmilk
JarekW pisze:
Robert2601 pisze:..... tankowanie w 2 minuty .......
Hehe jak stanę na Neste to wybieram rączkę z napisem TIR. Tankowanie trwa 20 sekund :lol:
widze ze nie tylko ja sie wycwanilem ;-)

: 12 lis 2009, o 20:38
autor: jjankiello
JarekW pisze:wybieram rączkę z napisem TIR. Tankowanie trwa 20 sekund :lol:
A nie odbija Ci pistolet, bo za szybko leci :?:

p.s.
Swego czasu w stanach denerwowało mnie tankowanie, bo tam strasznie powoli cyferki przeskakują, normalnie jakby olej silnikowy leciał, a nie banzyna... Potem sobie człowiek uzmysławia, że jedna cyferka to prawie 4 litry (1 Galon) :lol:

: 15 lis 2009, o 15:21
autor: Mieteksietek
http://stanadyne.com.pl/photo/14.jpg ja uzywam tego srodka... Nie wiem czy to kwestia aluzji ale auto jest dynamiczniejsze, mniej pali i mniej kopci... tzn z tym kopceniem to nie jest tak odrazu trzeba troche zurzyc tego plynu...

[ Dodano: 2009-11-15, 15:24 ]
Co do tego srodka STP to wiele osob go odradza... Polecaja wlasnie ten srodek ktory pokazalem i http://sklepy.allegro.pl/item789904642_ ... lo_1l.html ... Podobno te srodki sa skuteczniejsze i bezpieczniejsze...

[ Dodano: 2009-11-15, 15:28 ]
A i jeszcze do osob ktore twierdza ze na stacjach paliwa juz maja srodki uszlachetniajace... Wezcie pod uwage ze tam sa minimalne ilosci tego srodka a dolewajac mozecie sami sobie dozowac np w zime gdy sa duze mrozu uzywajac wiecej tego srodakauto latwiej odpala.... pozatym uszlachetniacze sa rozne lepsze i gorsze... Moj mechanik mial auto w ktorym trwyski niby byly do wymiany, nie bede juz sie rozpisaywal do dokladnie bylo z tymi wtrtyskami, ale po przepedzeniu na uszlachetniaczu auta wtryski sie widocznie przeczyscily bo auto o wiele lepiej chodzilo...