Jak sprawdzić czy w aucie zastosowano Chiptuning?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jak sprawdzić czy w aucie zastosowano Chiptuning?
Witam. Przyprowadziłem z Niemiec Mercedesa E320 CDI Avantgarde z 2001 roku, człowiek od którego kupowałem auto upierał sie że rok temu chipował go w Brabusie i teraźniejsza jego moc jest jakoś około 250 koni, jak sprawdzić czy to prawda? Czy wogole jest to możliwe jeżeli w Briefie nie ma żadnych wzmianek o wzmocnieniu, lecz tylko standardowe 197KM? Dodam że auto jest obniżone i wrzucono mu 18 calowe oryginalne felgi brabusa...
Re: Jak sprawdzić czy w aucie zastosowano Chiptuning?
Na pewno to efektownie wygląda ale na nasze dziurawe drogi to szkoda tych felg a do tego zawieszenie będzie lecieć dużo szybciej niż na standardowych felgach 16" :-|chalwa pisze: wrzucono mu 18 calowe oryginalne felgi brabusa...
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Istnieje jeszcze jakis inny sposób?Mały v8 pisze:Najrozsądnej pojechać na hamownie, wylicza Ci ładnie wszystko co do jednostki i potwierdzą wydrukiem.
ertee pisze:Na pewno to efektownie wygląda ale na nasze dziurawe drogi to szkoda tych felg a do tego zawieszenie będzie lecieć dużo szybciej niż na standardowych felgach 16"
Samochód podobnie jak kobieta, jak ładny to i drogi w utrzymaniu
pokaż mi hamownie która faktycznie hamuje automaty...Mały v8 pisze:Najrozsądnej pojechać na hamownie, wylicza Ci ładnie wszystko co do jednostki i potwierdzą wydrukiem.
kiedyś chciałem sprawdzić moc na hamowni MAHA (taki Mercedes wśród hamowni ) gdzie chwalili się że są w stanie hamować automaty... niestety nie podjęli się
[ Dodano: 2008-03-24, 10:20 ]
jeżeli masz symbiana w komórce i gps na BT to mogę udostępnić Ci programik do sprawdzania przyspieszenia i czasu na dowolnym odcinku. Na podstawie porównania np. z moim "seryjnym" wynikiem można stwierdzić czy masz chipa czy nie... różnica powinna być wyraźna.
Przy okazji chip Brabusa nie daje 250KM :lol: trochę koleś bajerował :roll:
No jak to jak sprawdzić, bardzo prosto, bierzesz kolesia w seryjnym E320CDI i dogadujesz się że do 2 pak pedał w podłodze i jak widzisz że go objeżdżasz znacznie to znaczy że coś tam było dłubane, ja swoim E290TD po chipie tak robiłem z seryjnym kolegi na autobanie, różnica kolosalna, do 2 pak on nawet nie doszedł, a od startu byłem cały czas spoooro z przodu :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Assassin pisze:pokaż mi hamownie która faktycznie hamuje automaty...Mały v8 pisze:Najrozsądnej pojechać na hamownie, wylicza Ci ładnie wszystko co do jednostki i potwierdzą wydrukiem.
kiedyś chciałem sprawdzić moc na hamowni MAHA (taki Mercedes wśród hamowni ) gdzie chwalili się że są w stanie hamować automaty... niestety nie podjęli się
[ Dodano: 2008-03-24, 10:20 ]
jeżeli masz symbiana w komórce i gps na BT to mogę udostępnić Ci programik do sprawdzania przyspieszenia i czasu na dowolnym odcinku. Na podstawie porównania np. z moim "seryjnym" wynikiem można stwierdzić czy masz chipa czy nie... różnica powinna być wyraźna.
Przy okazji chip Brabusa nie daje 250KM :lol: trochę koleś bajerował :roll:
A cóż to za bzdury??? Co ma skrzynia do hamownia auta??? Może masz 4 matic wtedy to się zgodze że mało jest hamowni 4x4. A co do próbowania się tak na oko to chyba nic nie da się określić odnośnie mocy itd. Zresztą przeciwnik równie dobrze może być zamulony osłabiony wyjeżdzony albo podrasowany.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
Maly to nie bzdury, ciezko na hamowni shamowac automat.
Wyobraz sobie rozpedzone rolki hamowni i automat, ktory w pewnym momencie sam probuje zmienic bieg, mimo, ze auto powinno byc przypiete do podlogi itp. to nieciekawe rzeczy moga sie stac :roll:
Assassin, mozesz udostepnic ten program?
predkosc pokazuje mi TomTom, ale jesli ma byc tez czas to chetnie go przetestuje
Wyobraz sobie rozpedzone rolki hamowni i automat, ktory w pewnym momencie sam probuje zmienic bieg, mimo, ze auto powinno byc przypiete do podlogi itp. to nieciekawe rzeczy moga sie stac :roll:
Assassin, mozesz udostepnic ten program?
predkosc pokazuje mi TomTom, ale jesli ma byc tez czas to chetnie go przetestuje
E 220 CDI '01 Elegance
:lol:Mały v8 pisze:A cóż to za bzdury??? Co ma skrzynia do hamownia auta??? Może masz 4 matic wtedy to się zgodze że mało jest hamowni 4x4. A co do próbowania się tak na oko to chyba nic nie da się określić odnośnie mocy itd. Zresztą przeciwnik równie dobrze może być zamulony osłabiony wyjeżdzony albo podrasowany.
uśmiałem się...
Nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś w to uwierzy i weźmie na serio :mrgreen:
PS. 4x4 to nie problem bo akurat mam taką hamownie w mieście :-D
Programik wrzucę wieczorkiem
- Załączniki
-
- bin-4346.rar
- Trzeba zarejestrować zgodnie z instrukcją... tj. 10 dowolnych cyfr :)
- (152.92 KiB) Pobrany 345 razy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 sty 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Lublin
To przy autach gdzie moc bedzie DUZA a 200 to jeszcze nic takiego co powala na kolana. Dodatkowo 320CDI ma Touch-shifta ktory pozwala ci na pozostanie na biegu wiec to nie problem. Jesli ktos nie chce zhamowac automata to pewnie sie boi albo nie zna. Poza tym to nie jest problemem. Zobacz na te wszystkie super auta z selektywna skrzynia? Czy to oznacza ze nie mozna ich zhamowac - bzdura.kichcio pisze:Maly to nie bzdury, ciezko na hamowni shamowac automat.
Wyobraz sobie rozpedzone rolki hamowni i automat, ktory w pewnym momencie sam probuje zmienic bieg, mimo, ze auto powinno byc przypiete do podlogi itp. to nieciekawe rzeczy moga sie stac :roll:
A co do chipa to hamownia najlepsza bo daje pelny obraz mocy a z drugiej strony zalezy jaki tuning zrobiony bo mozesz dorwac kogos kumatego ze SD i sprawdzic wersje oprogramowania.
Sprawdzanie na drodze to wiecej zabawa niz wiarygodne sprawdzenie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Shamować automata da radę, ale zawsze będzie dużo większy błąd pomiarowy niż w manualnej skrzyni. Poza tym jak skrzynia jest zmęczona życiem, na hamowni może je zakończyć, mimo że przy umiarkowanej jeździe by jeszcze kręciła kilometry. Aha jeszcze jedno, zależy jaka hamownia (inercyjna czy obciążeniowa).Wg mnie hamowanie automatu ma tylko sens żeby sprawdzić auto po chipie lub innych przeróbkach - wtedy mamy porównanie czy i ile zyskaliśmy. Pzdr
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
-Nie synku.... to Diesel.....
możesz coś więcej napisać?allias pisze:Dodatkowo 320CDI ma Touch-shifta
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości