Połączenie silnika z komputerem.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 paź 2008, o 21:55
- Lokalizacja: bobolice
Połączenie silnika z komputerem.
Witam serdecznie,
czy ktos moze sie orientuje gdzie znajduje sie zacisk nr 87 ktory zekomo ma laczyc silnik z komputerem.
Z gory dziekuje za pomoc
czy ktos moze sie orientuje gdzie znajduje sie zacisk nr 87 ktory zekomo ma laczyc silnik z komputerem.
Z gory dziekuje za pomoc
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 paź 2008, o 21:55
- Lokalizacja: bobolice
Przepraszam za niedopatrzenie. Chodzi mi o diesla CDI 2,2 z '99 roku. Chodzi o to ze komputer wykazal jakis blad na tym zacisku, dokad idzie ten przewod i co tak naprawde jest niesprawne. Nieukrywac ze najbardziej przydatny bylby schemat calej elektryki silnika, ale z tego co sie orientowalem to dosc nieosiagalna rzecz. Jesli ktos ma jakakolwiek wiedze na ten temat to z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
podłącze się do tematu...
potrzebuje sprawdzić połączenie między przepływomierzem a komputerem bo chcę wyeliminować uszkodzenie przewodu, z programu e-Tech mam schemat instalacji elektrycznej z której wynika że następujące piny z przeypływomierze trafiają na takie piny w komputerze:
2 - D11
3 - D34
4 - D1
5 - D24
I tu pojawia się mój problem, odkręciłem pokrywe komputera pod maską z prawej strony koło szyby, znalazłem tam komputer składający się z 4 modułów - można by powiedzieć że to 4 osobne komputery (przynajmniej tak to wygląda) niestety nie mogę dojść który jest od czego i na których pinach sprawdzać połączenie z przepływomierzem, obstawiłem największą wtyczkę która miała coś około pięćdziesięciu pinów. Z pomiarów wyszło, że dwa piny z przepłwyki mają połączenie z komputerem wg. schematu z e-Techa, natomiast kolejne dwa piny też mają połączenie ale z zupełnie innymi pinami a nawet z kilkoma na raz, zgłupiałem i już nic z tego nie rozumiem. Silnik to 320cdi.
potrzebuje sprawdzić połączenie między przepływomierzem a komputerem bo chcę wyeliminować uszkodzenie przewodu, z programu e-Tech mam schemat instalacji elektrycznej z której wynika że następujące piny z przeypływomierze trafiają na takie piny w komputerze:
2 - D11
3 - D34
4 - D1
5 - D24
I tu pojawia się mój problem, odkręciłem pokrywe komputera pod maską z prawej strony koło szyby, znalazłem tam komputer składający się z 4 modułów - można by powiedzieć że to 4 osobne komputery (przynajmniej tak to wygląda) niestety nie mogę dojść który jest od czego i na których pinach sprawdzać połączenie z przepływomierzem, obstawiłem największą wtyczkę która miała coś około pięćdziesięciu pinów. Z pomiarów wyszło, że dwa piny z przepłwyki mają połączenie z komputerem wg. schematu z e-Techa, natomiast kolejne dwa piny też mają połączenie ale z zupełnie innymi pinami a nawet z kilkoma na raz, zgłupiałem i już nic z tego nie rozumiem. Silnik to 320cdi.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
sa dwie wtyczki a i b takie zapinane jakby na zatrzaski tyłami do siebie w szeregu , to w tych wtyczkach szukasz jak bede miał chwile to ci wieczorem podam rozpiske , bo w dwoch kablach idzie napiecie we we wtyczce a w dwóch chyba sygnał
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2009, o 08:00 przez windykatorek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
W Twojej Mercedes moduł silnika N3/9 ma 5 wtyczek.ertee pisze:no przynajmniej w dwóch modułach są po dwie wtyczki, w jednym te wtyczki są równej wielkości a w drugim jedna z wtyczek jest wyraźnie większa, bedę wdzieczny za rozpiske
Przepływomierz B2/5 łączy się z wtyczką nr.4 około 40 pinów.
Przepływomierz ----- ------- --------- Moduł silnika
Pin 2 przewód czerwono/niebieski łączy się z pinem 11 we wtyczce 4 (zasilanie + )
Pin 3 przewód brązowy łączy się z pinem 34 we wtyczce 4 (zasilanie - )
Pin 4 przewód brązowo/żółty łączy się z pinem 1 we wtyczce 4 (odbiór -)
Pin 5 przewód żółto/biały łączy się z pinem 24 we wtyczce 4 ( sygnał )
Schemat ustalony dla początku roku 2000 Vin 2102261B135700 więc powinien pasować 100%.
Cały zestaw schematów i opisów na 320cdi to niezła książka nie do przesłania.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wszystko się zgadza moduł silnika jest ostatni z pięcioma wtyczkami.Teraz w rękę omomierz
i do doboty.
i do doboty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 13 gości