Szum z wału przy prędkości 45<
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Szum z wału przy prędkości 45<
Witam panowie posiadam MB 210 2,9 td z roku '97 manualna skrzynia. Od pewnego czasu przy prędkości 45 km i w zwyż zaczyna mi coś z tyłu huczeć,również jadąc na luzie,początkowo myślałem że to wina którejś z opon więc dobrze się to zbiegło bo wymieniłem na zimowe z racji sezonu i problem dalej jest,sprawdziłem poziom oleju z moście no i dolałem jakieś 2 setki 100/90 ale problem dalej był i jest do tej pory,jak podniose tył na lewarkach i kręce dynamicznie kołem to słychać takie chrobotanie ale podejrzewam że to naturalna praca trybów w moście.Może olej za rzadki?? Prosze pomóżcie Panowie bo szlak mnie trafia jak to huczy.I prosze nie pisać o serwisach ani punktach naprawczych.Pozdrawiam
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Popieram diagnozę Smerfa.Przy przebiegu ponad 200tyś.potrafią szumieć łożyska piast kół tylnych.Osłuchaj odgłosy szumu wykonując skręt w lewo i prawo podczas jazdy.Odciążane przy skręcie łożysko będzie cichnąć. Polecam wymianę obu stron.
WDB12313010100492
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
MAKEDA pisze:Popieram diagnozę Smerfa.Przy przebiegu ponad 200tyś.potrafią szumieć łożyska piast kół tylnych.Osłuchaj odgłosy szumu wykonując skręt w lewo i prawo podczas jazdy.Odciążane przy skręcie łożysko będzie cichnąć. Polecam wymianę obu stron.
Witam ponownie,przy skręcie w lewo i prawo nic sie nie dzieje,gdyby to była wina łożysk to szumiałyby cały czas a nie tylko przy większych prędkościach,niepokoi mnie że gdy dynamicznie pokręce kołem tylnym to jest coś w stylu chrobotania słyszalna z mostu i niema znaczenia czy wykonuje ruchy prawym czy lewym kołem,chciałem podnieść tył samochodu i włączyć bieg by koła kręciły się z większą prędkością i słuchac skąd dochodzi ten szum ale ASR nie pozwala mi na to także pozostaje mi ręczne pokręcanie kołem,a może zmienić olej na gęstszy??
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
ASR można wyłączyć na czas próby...maxleon pisze:ale ASR nie pozwala mi na to
Przyjrzyj się łożysku podpory wału. Nie znajduje się co prawda z tyłu, ale ten dźwięk potrafi się przenosić i to może być tylko złudzenie, że chodzi o tył...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Łożyska słychać najgłośniej właśnie w tym przedziale szybkości o którym piszesz.Proponuję wypięcie półośki i wtedy pokręcenie kołem /odsunąć klocki od tarczy/.
WDB12313010100492
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 lis 2010, o 20:04
- Lokalizacja: Poznań
witam NIE SLUCHAJ GLUPOT W STYLU ŁOZYSKA:) mam chyba juz z 6 mercedesa i w zadnym nigdy nie bylo proboemu z lozyskami a juz w ogole z polosiami mozna smialo rzec ze w mercedesach sa one wieczne MOST ROWNIEZ ZOSTAW W SPOKOJU SPRAWDZILES OLEJ I NA TYM ZAKONCZ moja diagnoza w 99% bedzie trafna :-) LOZYSKO PODPORY WAŁU koniec kropka
S210 290TD
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
Nie wypowiadałbym się w powyższej kwestii,gdybym nie znał tego z autopsji.Mam najechane 204 tyś.i wymienione łożyska w obu tylnych kołach.Objawy jak wyżej.Kolega Maniak jest w błędzie,pomijając oczywiście fakt że nasze przypuszczenia nazywa głupotą
WDB12313010100492
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
WDB60236118167728
CHEVROLET VAN 2GCEG25H4B4147858/silnik,skrzynia,most-300D/
WDB2011221F286352
Obecnie E270cdi Avantgarde-2000r.
WDB2100161B268944
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Cokolwiek byśmy tu nie napisali, to i tak zainteresowany sam musi zejść do kanału i zajrzeć swojej Mercedes pod spódnicę... niektóre z wymienionych wyżej usterek można dostrzec gołym okiem po stanie wizualnym elementów
Inaczej będziemy gdybać jeszcze przez dwie strony postów i kto wie ile inwektyw w różne strony poleci...
maxleon - do roboty i tyle... :mrgreen:
Inaczej będziemy gdybać jeszcze przez dwie strony postów i kto wie ile inwektyw w różne strony poleci...
maxleon - do roboty i tyle... :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości