Strona 1 z 4

Zakup w211 kilka pytań

: 25 lis 2010, o 16:35
autor: CmK
Witam serdecznie. Do tej pory jeździłem Audi A6 C5 2,5TDI, niestety słynna pompa wytryskowa dała się we znaki. Chciałbym kupić Merca w211 z silnikiem cdi. I teraz nasuwa się pytanie, jaki silnik wybrać? 2,2? 2,7? Chciałbym wiedzieć czy któryś z tych silników jest wadliwy? Któryś ciężko sprzedać?

Chciałbym by był w miarę dynamiczny gdy trzeba wyprzedzić, by było czym znowuż nie chciałbym zbyt wielkiego spalania. Moim 2,5 spokojnie mieściłem się w 7L/100

Prosiłbym o radę, pozdrawiam

: 25 lis 2010, o 16:43
autor: stanleym210
Z tego co ja wiem z różnych opowieści to ci co mają silnik 2,2 CDI twierdzą że jest trochę za słaby.Z kolei silnik 2,7 CDI uchodzi za awaryjny i jest niepolecany.Najlepszym rozwiązaniem byłby silnik 3,2 CDI bowiem ma duży moment obrotowy, nie będzie wysilony, a zatem i nie będzie paliwożerny.
ps. CMK -obok nicku widnieje symbol kobiety, a piszesz jak mężczyzna :roll:

: 25 lis 2010, o 17:00
autor: tonidriver
Jeździłem 2,2cdi w210 143km i jeździ całkiem żwawo więc 211 2,2cdi 150km też jeździć będzie. Nie wiem gdzie kolega stanleym210 wyczytał o awaryjności 2,7cdi.

: 25 lis 2010, o 17:32
autor: EBO
Jak chcesz mieć czym wyprzedzić i mieścić się w spalaniu 7l to nawet sie nie zastanawiaj tylko szukaj 2.7 CDI. Najlepiej się przejedz i porównaj.
stanleym210 pisze:Z kolei silnik 2,7 CDI uchodzi za awaryjny i jest niepolecany
:?: :?: :?: :roll:

: 25 lis 2010, o 17:33
autor: CmK
No właśnie, co jest awarią w 2,7? Ten typ najczęściej spotykam jako "do sprzedania", i wogóle jakie wady mają merce? Czy skrzynie automatyczne są wadliwe?

: 25 lis 2010, o 17:42
autor: stanleym210
tonidriver pisze: Nie wiem gdzie kolega stanleym210 wyczytał o awaryjności 2,7cdi.
Trzeba nastawiać uszy, a stanie się jasność.
2.2 D tez jest polecany i rozrywany, prawda, są społeczne komitety kolejkowe po auto z tym motorem.Coś podobnie jest z 2,7 CDI. :mrgreen:

: 25 lis 2010, o 18:46
autor: kowal755
Ja bym brał 2,7 CDI.
Jednak jeśli chcesz samochód po lifcie to wtedy brałbym 2,2 CDI.

: 25 lis 2010, o 19:31
autor: siatek
Jeśli nie potrzebujesz auta do wyścigów to 2,2 CDI 143-150ps wystarczy , jest bardzo ekonomiczny i mało awaryjny - oczywiście z przebiegiem w granicach zdrowego rozsądku. Jeśli natomiast lubisz orkiestrę na 6 cylindrów ,szukaj większych pojemności, będziesz zadowolony ;-) . Zresztą z każdego będziesz zadowolony , jeśli znajdziesz auto zadbane. Wrzuć tylko vin i zdjęcia, a koledzy z forum potrafią co nieco doradzić!
Tylko gwiazda :-D

: 25 lis 2010, o 20:25
autor: noc
No cóż, to nie "fama", silnik 2,7CDI to jednostka bardzo, bardzo awaryjna w W210.
Co do 270CDI w W211 nie mam żadnych zastrzeżeń.Polecam.

Dla informacji, w 270CDI pękają tłoki i głowice.

: 25 lis 2010, o 21:02
autor: CmK
Dzięki wielkie za odpowiedzi. A co dzieje się z 3,2cdi?

: 25 lis 2010, o 21:06
autor: noc
Nic.

: 25 lis 2010, o 21:06
autor: jaremy
o bardzo cenna uwaga "kolego noc"

[ Dodano: 2010-11-25, 21:08 ]
no ja powoli powoli ale bardzo powoli zmierzam do kupna.

: 25 lis 2010, o 21:21
autor: noc
Może to "nic" jest przesadzone, ale ten silnik - OM613 nie ma typowych, powtarzających się awarii. Urywające się świece żarowe, "popuszczające" wtryski, urywane poduszki to normalka przy wszystkich silnikach klasy 61x.Ze względu na dużą moc i ilość cylindrów w 613, te usterki są bardziej odczuwalne w portfelu w stosunku do mniejszych silników, ale coś za coś.Prawie 200 kucyków i prawie 500 Nm. chce jeść i wymaga "wspomagania".

: 25 lis 2010, o 22:12
autor: remigiusz
Kolegonoc, tzn. c o jakiś czas trzeba te wtryski dokkręcać ?

: 26 lis 2010, o 09:34
autor: CmK
a jak się ma spalanie co do pojemności 2,2 ; 2,7 ; 3,2?