Kontrolka świec żarowych - świeci po uruchomieniu silnika.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Z drutem miedzianym (jego grubością ) nie przesadzac.Bo nastempnym razem wiązka do wymiany,ewentualnie pożar silnika. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Lysy68, a masz te stare świece, które wymienił mechanik. Sprawdź je na akumulatorze. Jeżeli są ok to z reklamacją do mechaniora. Przekaźnik uszczelnij jakimś silikonem. Zapomniałem wcześniej napisać, że te blaszki padają w przekaźniku gdy jest lekko przypalony styk zwory elektromagnesu w przekaźniku. Należy na to zwrócić uwagę i trochę wyrównać powierzchnie przylegania papierem ściernym i odtłuścić.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Lysy68
Posty: 74
Rejestracja: 17 lut 2009, o 22:02
Lokalizacja: R-ce

Post autor: Lysy68 »

świec nie mam ale wiem ze jedna była spalona.dzięki za podpowiedź-musze właśnie uszczelnić to pudełeczko
Lysy68
MB E220 CDI (105 kw) Kombi Lift 2001-automat :)
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

kmtaxi pisze: te blaszki padają w przekaźniku gdy jest lekko przypalony styk zwory elektromagnesu w przekaźniku. Należy na to zwrócić uwagę i trochę wyrównać powierzchnie przylegania papierem ściernym i odtłuścić.
kmtaxi pisze:Świece też sprawdzisz po wypięciu tej kości (nie musisz tego robić na świecach). Sprawdzasz opór między pinem kostki, a masą i tak po kolei. Jeżeli walnięta świeca lub dojście do niej to wykaże przerwę.
Błąd Kolego. Te blaszki padają, bo dosyć popularnym uszkodzeniem świec jest obecnie wewnętrzne zwarcie w świecy. I niestety - ani omomierzem, ani kontrolką z żarówką tego uszkodzenia nie sprawdzisz.W obu przypadkach otrzymasz wynik, że świeca jest dobra.
Jej wadliwość można w warunkach "garażowych" sprawdzić tylko przez pomiar prądu pobieranego przez podejrzaną świecę.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Kolego Gerri wyraźnie napisałem, że sprawdza się opór. Nawet jak świeca ma wewnętrzne zwarcie to także opór mierzony jest inny. R=U:J Porównując z dobrą świecą na stole jest to do sprawdzenia.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

kmtaxi pisze: R=U:J
Prawo Ohma to ja znam (i parę innych też) - tylko jest ono raczej mało przydatne w tej sytuacji.
Proszę bardzo:
Świeca dobra, nowa ma ok. 0,9 oma oporności. Można uznać, że świeca ma zwarcie przy wartości ok. 0,45 oma (lub mniej). Rozdzielczość omomierza cyfrowego to zazwyczaj 0,1 oma, dokładność pomiaru to ok. 0,2 oma dla najmniejszego zakresu, rozrzut to ok. 0,1 oma. Do tego dochodzi kwestia kabli. Te dodawane do multimetru mają ok. 1-1,2 oma dla kompletu.Przeważnie są one robione z materiałów nieuszlachetnionych powierzchniowo. Czyli przy tak małych opornościach zależy jak przyłożysz - to otrzymasz inny wynik. To są parametry multimetru niższej-średniej klasy (za ok. 100 złotych) Weźmy jeszcze poprawkę, że w przeciętnym garażu używany jest multimetr za 10 złotych, który ma dokładność pomiaru rzędu 5%, a oporność jego kabli pomiarowych to średnio ok. 3 omy. Tak więc powiedz mi, co byś chciał zmierzyć i jak?
W zasadzie jest prosty sposób na stwierdzenie zwarcia świecy: jeżeli mamy podejrzenie, że świeca jest zwarta, to jej biegun we wtyczce (tej zdjętej z przekaźnika) za pomocą kawałka cienkiego, jednożyłowego przewodu łączymy z plusem ( w W 210 może to być plus "pod klapką") Jeżeli przewód po chwili będzie tylko ciepły - to świeca nie ma zwarcia (prawdopodobnie jest dobra). Jeżeli przewód nas poparzy :-o lub izolacja na nim zacznie się topić lub dymić - to świeca ewidentnie ma zwarcie. Przewód łączący najpierw dotykamy do konektora we wtyczce a dopiero potem do plusa - żeby wskutek iskrzenia nie uszkodzić konektora we wtyczce. Sposób jest amatorski, nieprofesjonalny - nazywajcie jak chcecie. Ale skuteczny, bo czasami trzeba sobie radzić. Do pomiaru prądu natomiast (przy podejrzeniu zwarcia świecy) nie zalecam amperomierza (multimetru), gdyż w większości z nich obwód prądowy (10 lub 20 A) jest niezabezpieczony i możemy przyrząd spalić.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Jej wadliwość można w warunkach "garażowych" sprawdzić tylko przez pomiar prądu pobieranego przez podejrzaną świecę.
Gerri pisze:Do pomiaru prądu natomiast (przy podejrzeniu zwarcia świecy) nie zalecam amperomierza (multimetru), gdyż w większości z nich obwód prądowy (10 lub 20 A) jest niezabezpieczony i możemy przyrząd spalić
I tu jest pies pogrzebany.Jak nie mamy dobrego przyrządu pomiarowego i sensownego podejścia do pomiaru, to w warunkach garażowych nic nie zrobimy :-P. Z tego wynika, że opisana wyżej metoda "amatorska" jest w warunkach garażowych jak najbardziej sensowna ;-)
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
tomek65
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2009, o 22:50
Lokalizacja: kolno

Post autor: tomek65 »

Witam,ja mam ten sam problem,gdzie znajde tą kostke.Najlepiej jak ktoś podrzuci fotke lub jasne tłumaczenie.Dzieki.
tomek65
E300 TD 98r.Awantgarde automat
WIN WDB2100251A611599
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

tomek65 pisze:gdzie znajde tą kostke.
Na przekaźniku świec...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
tomek65
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2009, o 22:50
Lokalizacja: kolno

Post autor: tomek65 »

Jeszcze żebym wiedzjał gdzie jest ten przekażnik to byłbym już bardzo uszczęśliwiony :lol:
tomek65
E300 TD 98r.Awantgarde automat
WIN WDB2100251A611599
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Po lewej stronie nadkola pod maską obok zacisku + w plastykowej obudowie.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
tomek65
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2009, o 22:50
Lokalizacja: kolno

Post autor: tomek65 »

Dzięki,a tak wogóle to w moim aucie świece żarowe znajdują sie pod kolektorem ssącym ?w sumie tam nie zaglądałem,a nigdzie ich nie widzę.?dzieki za podpowiedz,może jeszcze ktoś zna ceny tych świec nie chciałbym darmo przepłacać.serdeczne dzieki.
tomek65
E300 TD 98r.Awantgarde automat
WIN WDB2100251A611599
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tomek65 pisze:a tak wogóle to w moim aucie świece żarowe znajdują sie pod kolektorem ssącym
tak.
tomek65
Posty: 43
Rejestracja: 14 paź 2009, o 22:50
Lokalizacja: kolno

Post autor: tomek65 »

Dzięki Fabek,tak myślałem.Dzisiaj mechanik z VOLVO szukał ich przy wtryskach i na dodatek powiedział że jedna taka świeca kosztuje ze trzysta euro.Wydało mi sie to nie prawdopodobne bo pare lat temu do opla za boszowskie płaciłem sto pln. nie wiem bede musiał wymienić to w polsce bo te tumany nic sie nie znają.
tomek65
E300 TD 98r.Awantgarde automat
WIN WDB2100251A611599
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

tomek65 pisze:powiedział że jedna taka świeca kosztuje ze trzysta euro.
BEZ PRZESADY :-?
Za sztukę nie powinieneś zapłacić więcej jak 90pln, bo tyle m.więcej kosztują BERU w InterCars, a ten do najtańszych nie należy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości