EPC -DYM -POMPA? Jedzie dalej?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lip 2008, o 10:42
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
EPC -DYM -POMPA? Jedzie dalej?
Witam,mam E 210 2,2 zwykły D rok 98 luty,Problem jest rano na zimnym silniku,po odpaleni mocno zadymi z rury ruszamy po chwili zapala sie kontrolka Epc,zaczyna sie dusić i zaczyna mocno dymić lecz po szybkim zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika jedzie dalej i nic sie nie dzieje,na ciepłym silniku w 100% jest ok.Czy wie ktoś jaka jest przyczyna? Może pompa(chyba mam lukasa nie wiem jak sprawdzić) a może zapchany zawór EEG węzyk czy jakoś tak,to co doprowadza powietrze.
proszę o pomoc co zrobic i jaka to moze być przyczyna
pozdrawiam
proszę o pomoc co zrobic i jaka to moze być przyczyna
pozdrawiam
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Najszybciej i najtrafniej to podpiąć pod Stara...
Pompy sam nie sprawdzisz, ale wężyk owszem, możesz przedmuchać i sprawdzić tym samym czy drożny...
Pompy sam nie sprawdzisz, ale wężyk owszem, możesz przedmuchać i sprawdzić tym samym czy drożny...
Podrzuć VIN, to się obaczy... ;-)remigiusz30 pisze:chyba mam lukasa nie wiem jak sprawdzić
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
Mam podobny problem z moją Mercedes(choć nie do końca).
EPC zapala się gdy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy(nigdy gdy jest zimny) lub jej okolice(ok.80-90 stopni C).Wtedy schodzi z obrotów i traci moc,można po redukcji biegu jechać gdyż silnik nie gaśnie,ale kręci się max. do ok.2000obr./min. i dymi na czarno(widziałem obłoczek we wstecznym lusterku).Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu na chwilę(raz dłuższą,raz krótszą) wszystko wraca do normy.Nawet spróbowałem po takiej operacji podkręcić silnik na wyższe obroty i rozpędziłem się na 3 biegu do ok.4500obr./min. było OK ale zaczęły się zakręty i musiałem zwolnić.Chwilę później przy ok.1500-2000 obr. znowu EPC jw.
BTW ostatnio wymieniałem złamaną świecę żarową i po tej operacji mechanik wziął moją damę na kompa i skasował kilka błędów(5 lub 6),przez ponad 12 godz. i ok.150 km było wszystko OK,teraz wszystko zaczyna się od nowa.Jutro jadę na kompa i zadzwonię do poprzedniego mechanika (może jeszcze gdzieś w historii ma kody moich błędów).
Jak tylko dostanę te kody błędów to je zamieszczę.Macie jakieś pomysły
PS.Na biegu neutralnym(po zatrzymaniu się) przy zapalonej kontrolce EPC i wciśnięciu pedału gazu do oporu nie widać dymu z rury wydechowej ale dalej silnik się nie kręci w pełnym zakresie obrotów.
[ Dodano: 2010-10-11, 08:42 ]
Dziś odzyskałem błędy skasowane przez mechanika w sobotę.
Program KTS Bosch.Błędy:
P1470
P1225
P1482
P1228
P1630
P1689
Dziś jadę na kompa u siebie,zobaczymy czy będą się pokrywać. :roll:
[ Dodano: 2010-10-11, 11:07 ]
Jednak diagnoza dopiero jutro rano,zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
EPC zapala się gdy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy(nigdy gdy jest zimny) lub jej okolice(ok.80-90 stopni C).Wtedy schodzi z obrotów i traci moc,można po redukcji biegu jechać gdyż silnik nie gaśnie,ale kręci się max. do ok.2000obr./min. i dymi na czarno(widziałem obłoczek we wstecznym lusterku).Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu na chwilę(raz dłuższą,raz krótszą) wszystko wraca do normy.Nawet spróbowałem po takiej operacji podkręcić silnik na wyższe obroty i rozpędziłem się na 3 biegu do ok.4500obr./min. było OK ale zaczęły się zakręty i musiałem zwolnić.Chwilę później przy ok.1500-2000 obr. znowu EPC jw.
BTW ostatnio wymieniałem złamaną świecę żarową i po tej operacji mechanik wziął moją damę na kompa i skasował kilka błędów(5 lub 6),przez ponad 12 godz. i ok.150 km było wszystko OK,teraz wszystko zaczyna się od nowa.Jutro jadę na kompa i zadzwonię do poprzedniego mechanika (może jeszcze gdzieś w historii ma kody moich błędów).
Jak tylko dostanę te kody błędów to je zamieszczę.Macie jakieś pomysły
PS.Na biegu neutralnym(po zatrzymaniu się) przy zapalonej kontrolce EPC i wciśnięciu pedału gazu do oporu nie widać dymu z rury wydechowej ale dalej silnik się nie kręci w pełnym zakresie obrotów.
[ Dodano: 2010-10-11, 08:42 ]
Dziś odzyskałem błędy skasowane przez mechanika w sobotę.
Program KTS Bosch.Błędy:
P1470
P1225
P1482
P1228
P1630
P1689
Dziś jadę na kompa u siebie,zobaczymy czy będą się pokrywać. :roll:
[ Dodano: 2010-10-11, 11:07 ]
Jednak diagnoza dopiero jutro rano,zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, o 13:45 przez DirtyHarry, łącznie zmieniany 1 raz.
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 lip 2008, o 10:42
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Re: EPC -DYM -POMPA? Jedzie dalej?
remigiusz30 pisze:Witam,mam E 210 2,2 zwykły D rok 98 luty,Problem jest rano na zimnym silniku,po odpaleni mocno zadymi z rury ruszamy po chwili zapala sie kontrolka Epc,zaczyna sie dusić i zaczyna mocno dymić lecz po szybkim zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika jedzie dalej i nic sie nie dzieje,na ciepłym silniku w 100% jest ok.Czy wie ktoś jaka jest przyczyna? Może pompa(chyba mam lukasa nie wiem jak sprawdzić) a może zapchany zawór EEG węzyk czy jakoś tak,to co doprowadza powietrze.Numer vin Witam,numer vin w celu odczytania jaka pompa
WDB2100041A599101
proszę o pomoc co zrobic i jaka to moze być przyczyna
pozdrawiam
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
Auto Remont
Jerzy Pieczka
ul.L.Staffa 24b
44-274 Rybnik 12
tel. 4250403
kom.604497040
Właściciel sklepu z częściami do Merca(sam jeździ autami tej marki) polecił mi tego gościa,zobaczymy jakie będą efekty jego pracy. ;-)
Pan Pieczka jak na razie nie wziął ode mnie nawet złotówki za dwukrotne podpięcie auta do kompa,diagnozę,wyciągnięcie i wsadzenie z powrotem tego zaworku w celu spisania nr seryjnego.
PS.Auto stoi u manie pod blokiem i na upartego mógłbym sam go sobie wymienić,ale będę grał fair i gdy tylko dostanę tą część pojadę z tym do niego. ;-)
[ Dodano: 2010-10-14, 12:56 ]
Wymieniłem w/w zaworek oraz czujnik podciśnienia i temperatury powietrza.
Podsumowując koszty:
-zaworek z przesyłką(używka z allegro) 97zł
-czujnik(nowy) 64zł
-robocizna mechanika 100zł
Suma 261zł
Mam nadzieję że to już koniec problemów,a moje doświadczenia będą komuś pomocne.
Pozdrawiam ;-)
[ Dodano: 2010-10-14, 20:43 ]
Niestety to nie koniec,pozostał błąd P1228(problem z dawkowaniem paliwa).
Czyżby pompa :-(
Jerzy Pieczka
ul.L.Staffa 24b
44-274 Rybnik 12
tel. 4250403
kom.604497040
Właściciel sklepu z częściami do Merca(sam jeździ autami tej marki) polecił mi tego gościa,zobaczymy jakie będą efekty jego pracy. ;-)
Pan Pieczka jak na razie nie wziął ode mnie nawet złotówki za dwukrotne podpięcie auta do kompa,diagnozę,wyciągnięcie i wsadzenie z powrotem tego zaworku w celu spisania nr seryjnego.
PS.Auto stoi u manie pod blokiem i na upartego mógłbym sam go sobie wymienić,ale będę grał fair i gdy tylko dostanę tą część pojadę z tym do niego. ;-)
[ Dodano: 2010-10-14, 12:56 ]
Wymieniłem w/w zaworek oraz czujnik podciśnienia i temperatury powietrza.
Podsumowując koszty:
-zaworek z przesyłką(używka z allegro) 97zł
-czujnik(nowy) 64zł
-robocizna mechanika 100zł
Suma 261zł
Mam nadzieję że to już koniec problemów,a moje doświadczenia będą komuś pomocne.
Pozdrawiam ;-)
[ Dodano: 2010-10-14, 20:43 ]
Niestety to nie koniec,pozostał błąd P1228(problem z dawkowaniem paliwa).
Czyżby pompa :-(
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Na jakim kompie był ten błąd stwierdzony
Ruski dekoder skaziwajet tak:
P1228 - Injection pump quantity stop or Throttle/Pedal position sensor/switch C circuit high input ,
czyli możliwe, że to złe sterowanie dawką w pompie lub uszkodzony czujnik położenia pedała przyspieszenia, czyli tzw. potencjometr gazu...
Błędy zaczynające się od P są już w standardzie OBD, a w210 '98 ma jeszcze gniazdo diagnostyczne 38-pin :-? Dlatego pytam o komp diagnostyczny... :arrow:
Ruski dekoder skaziwajet tak:
P1228 - Injection pump quantity stop or Throttle/Pedal position sensor/switch C circuit high input ,
czyli możliwe, że to złe sterowanie dawką w pompie lub uszkodzony czujnik położenia pedała przyspieszenia, czyli tzw. potencjometr gazu...
Błędy zaczynające się od P są już w standardzie OBD, a w210 '98 ma jeszcze gniazdo diagnostyczne 38-pin :-? Dlatego pytam o komp diagnostyczny... :arrow:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
EPC -DYM -POMPA? Jedzie dalej?
Witam.
W moim 2.2 D 97 r. kontrolka EPC swieci sie caly czas. U mechanika na kompie, pokazało błędy: P1611, 1351,1482,1630 i 1231. Nie wiem co to za komp. Jedynie co zauważyłem na monitorku, to kod 1231 to brak połączenia pompy z modułem sterowania, czy jakoś tak. zaglądałem mechanikowi przez ramię ;-)). W samochodzie wymienione zostały 2 świece żarowe i odpala normalnie, nawet lepiej jak benzyna ;-). Jeżdzi też normalnie. Raz tylko straciło 'moc' i kopciło z rury. Przeszło mu po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika. Do dziś autko jeżdzi jak dla mnie ok.
Nie wiem jeździć, tak, czy szukac mechanika od pomp.
W moim 2.2 D 97 r. kontrolka EPC swieci sie caly czas. U mechanika na kompie, pokazało błędy: P1611, 1351,1482,1630 i 1231. Nie wiem co to za komp. Jedynie co zauważyłem na monitorku, to kod 1231 to brak połączenia pompy z modułem sterowania, czy jakoś tak. zaglądałem mechanikowi przez ramię ;-)). W samochodzie wymienione zostały 2 świece żarowe i odpala normalnie, nawet lepiej jak benzyna ;-). Jeżdzi też normalnie. Raz tylko straciło 'moc' i kopciło z rury. Przeszło mu po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika. Do dziś autko jeżdzi jak dla mnie ok.
Nie wiem jeździć, tak, czy szukac mechanika od pomp.
MB - E220 W 210
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
W moim 2.2 D 97 r. kontrolka EPC swieci sie caly czas
zmieniłbym mechanika... skasowal, auto odpala ale EPC świeci dalej?Jedynie co zauważyłem na monitorku, to kod 1231 to brak połączenia pompy z modułem sterowania, czy jakoś tak. zaglądałem mechanikowi przez ramię
nie rozumiem... naprawa nie wykonana bo błąd dalej świeci i ty mu zapłaciłes???? albo robi do skutku albo wyjezdzasz bez zapłaty...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
EPC -DYM -POMPA? Jedzie
Kto powiedział, że mu zapłaciłem. Mechanik wykasował błędy poza tym jednym 1231 który został. bo podobno nie dał się wykasować. Nie znam się na zawiłościach kasowania błędów. Kontrolka świeci dalej, tak jeżdżę cały czas i przestała mi już ona przeszkadzać. ;-) Obawiam się jednak wyprawy w dalszą trasę czy coś faktycznie nie pier......knie.
MB - E220 W 210
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Na kasowaniu znać się nie trzeba, bo średnio wytresowany szympans nauczy się podpinać kompa i wciskać Erase na ekranie...wolfi01 pisze:Nie znam się na zawiłościach kasowania błędów
Sztuka znaleźć przyczynę, czyli zrobić prawdziwy użytek z kompa i wiedzieć, gdzie szukać
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
wolfi01 na pewno nie możesz tak jeździć na dłuższą metę.
Pokopałem w googlach,to może być pompa,ale nie musi.Mogę Ci polecić fachowca u którego sam byłem(adres kilka postów wyżej).Jeśli to pompa współczuję,wywalisz kupę kasy,ale równie dobrze może być jakiś inny "dups"(warto to sprawdzić).Dobry fachowiec od pomp(podobno,bo sam nie korzystałem z usług,a jedynie słuchałem opinii innych) znajduje się w Przegędzy (Diesel-Serwis Andrzej Groborz).
Trzymam kciuki za Twoją pompę i pozdrawiam ;-)
[ Dodano: 2012-02-05, 14:36 ]
Znowu mam problem.
Objawy:
-falowanie obrotów na zimnym silniku
-auto gaśnie na zimnym silniku na biegu jałowym,bezpośrednio przed zgaśnięciem czuć mocne szarpnięcie(wskazówka obrotomierza podskakuje ponad 1000obr./min.),zapala się kontrolka EPC i auto momentalnie gaśnie
-podczas jazdy na zimnym silniku auto gaśnie przy spadku obrotów(np.zmiana biegów),zapala się kontrolka EPC i auto momentalnie gaśnie
-nieznaczne szarpnięcia na ciepłym silniku
Gdy temp. silnika osiągnie ok.80st. C samochód nie gaśnie.
Auto nie kopci,a silnik kręci się w pełnym zakresie obrotów.
Objawy zaobserwowane przy kilkustopniowym mrozie,po dłuższym postoju(-3 - -7st.C).
Pokazały się znowu błędy:P1470 i P1228(Delphi).
Mechanik podejrzewa znowu pompę,niestety pompiarz ma wolne i auto stoi w warsztacie do 10.02
Czy mogło paść co innego
Błędy niby te same,ale objawy zgoła odmienne.
Czy warto jeszcze coś sprawdzić
Normalnie załamka,druga poważna awaria w ciągu roku z drobnymi.
Jak tak dalej pójdzie będę musiał się jej pozbyć.
Pokopałem w googlach,to może być pompa,ale nie musi.Mogę Ci polecić fachowca u którego sam byłem(adres kilka postów wyżej).Jeśli to pompa współczuję,wywalisz kupę kasy,ale równie dobrze może być jakiś inny "dups"(warto to sprawdzić).Dobry fachowiec od pomp(podobno,bo sam nie korzystałem z usług,a jedynie słuchałem opinii innych) znajduje się w Przegędzy (Diesel-Serwis Andrzej Groborz).
Trzymam kciuki za Twoją pompę i pozdrawiam ;-)
[ Dodano: 2012-02-05, 14:36 ]
Znowu mam problem.
Objawy:
-falowanie obrotów na zimnym silniku
-auto gaśnie na zimnym silniku na biegu jałowym,bezpośrednio przed zgaśnięciem czuć mocne szarpnięcie(wskazówka obrotomierza podskakuje ponad 1000obr./min.),zapala się kontrolka EPC i auto momentalnie gaśnie
-podczas jazdy na zimnym silniku auto gaśnie przy spadku obrotów(np.zmiana biegów),zapala się kontrolka EPC i auto momentalnie gaśnie
-nieznaczne szarpnięcia na ciepłym silniku
Gdy temp. silnika osiągnie ok.80st. C samochód nie gaśnie.
Auto nie kopci,a silnik kręci się w pełnym zakresie obrotów.
Objawy zaobserwowane przy kilkustopniowym mrozie,po dłuższym postoju(-3 - -7st.C).
Pokazały się znowu błędy:P1470 i P1228(Delphi).
Mechanik podejrzewa znowu pompę,niestety pompiarz ma wolne i auto stoi w warsztacie do 10.02
Czy mogło paść co innego
Błędy niby te same,ale objawy zgoła odmienne.
Czy warto jeszcze coś sprawdzić
Normalnie załamka,druga poważna awaria w ciągu roku z drobnymi.
Jak tak dalej pójdzie będę musiał się jej pozbyć.
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości