Problem z pompą Lucas E220D

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

starter
Posty: 7
Rejestracja: 5 mar 2008, o 21:08
Lokalizacja: Tczew

Problem z pompą Lucas E220D

Post autor: starter »

Starter:Mam problem z pracą silka gdy jast zimny,występuje w nim detonacyjne spalanie i zapala się lampka EPC.Po rozgrzaniu do60 stopni i uruchomieniu pracuje normalnie.Badanie KTS wykazało błąd P1351 regulacja początku wtrusku i p1225 prztwornik ciś/przepustnica ,obiawy wskazują na uszkodzenie pompy wtryskowej.podobno to są ogromne koszty czy mieliście takie naprawy, jestem umuwiony w Pezal-Gdańsk czy znacie inne zakłady w tym rejonie
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Ja wiem tylko, że naprawa pomp Lukas jest b. droga. Problemem jest brak części zamiennych do naprawy tych pomp, ze względu na częste zmiany konstrukcyjne ww. pomp. Problem dotyczy również C klasy (z wyjątkiem 2.5 TD). W e klasie tylko silniki 2,2 miały pompy Lukasa.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
starter
Posty: 7
Rejestracja: 5 mar 2008, o 21:08
Lokalizacja: Tczew

Post autor: starter »

Budzy, czy morzna zamienić pompę Lukasa na Boscha chodzi o elektronikę
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Raczej nie, elektronika która steruje pompom jest przeznaczona do innego silnika (inna pojemność moc itp.), więc raczej Bosch nie jest kompatybilny z Lucasem.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

P1351 to błąd związany z regulacją początku wtrysku. Zanim wyciągniesz pompę do naprawy, zmierz rezystancję między pinem 43 i 47 kostki sterownika (ma być między 30 a 40 Ohm). Jest to zawór przestawiający. Nie potrafię powiedzieć ile kosztuje regeneracja pompy Lucasa.
P1225 to błąd związany najprawdopodobniej z układem recyrkulacji spalin, bądź wadliwym działaniem przepustnicy. Sprawdź również stan filtra powietrza i szczelność podciśnień.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
starter
Posty: 7
Rejestracja: 5 mar 2008, o 21:08
Lokalizacja: Tczew

Post autor: starter »

Pompa naprawiona koszt oko 3600.00 uszkodzony,sensor i tłoczek-swożeń ,regulacji kąta wtrysku.Jutro odbieram napiszę więcej
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

To starter schudłeś, finansowo ;-) . Zasiąść ponownie za sterami gwiazdy bezcenne :-) .
Więc to prawda, że naprawa pomp Lukasa nie należy do najtańszych.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

A tak ttroche offtopic: Czy ktoś się orientuje jakby się miały te koszty naprawy do pompki BOSCH'a?
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
rafalsz
Posty: 2
Rejestracja: 2 paź 2014, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafalsz »

witam poszukuje schematu podłączenia przwodów ktore są przylutowane do płytki drukowanej na pompie,ewentualnie jakieś zdjęcie opis,cokolwiek .
Oto dane z tabliczki na pompie: Lukas type:ER0046 epic 8640A032.seria i no. 668800MNF
VIN WDB2100041A084413.Wymieniłem wiązke od okrągłej wtyczki do płytki na pompie ze wzgledu na uszkodzenia,zwiazane z wyciekiem paliwa,.Ropa skutecznie uszkodziła izolacje powodujac zwarcia miedzy przewodami ,oraz uniemozliwila indentyfikacje przewodow.z góry dziekuje za pomoc .
R.Szurawski
moonis
Posty: 1
Rejestracja: 9 paź 2014, o 22:18
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: moonis »

Wszędzie lukas ,lukas albo bosch ,a mnie się trafiła perełka delphi :hyhy: ,no i mi właśnie cieknie i stoję jak dupa bo mechanicy bezradnie rozkładają ręce ,co mam zrobić złomować czy reanimować? ratuuuunku.Dodam że chodzi o pompę wtryskową 2.2 d rok pr.96 .szukam po necie i tez nic :zalamany:
zachciałomi się mecha ,to teraz płacę i płaczę ;-(
flakus
Posty: 16
Rejestracja: 23 lis 2013, o 19:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: flakus »

Można zamieniać pompę Lucasa na Boscha, choć nie w każdym modelu. Ja mam e220d z 1996 z automatem 4 biegowym i bez przełącznika w/s. Mogę zamienić u siebie i cieszę się bardzo. Jest znany gość, pan lukasz ze Sztumskiej wsi koło Malborka. Robi dużo takich podmian i chwalą go ludzie. Sporo o nim na forum. Niedługo się wybieram. Koszt poniżej 2000.
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
WDB2100041A152265. e220d,automat 4 biegowy
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Dosyć daleko od Warszawy.W razie jakichś niedomagań po montażu sporo trzeba się będzie najeździć.
Szukaj bliżej.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
flakus
Posty: 16
Rejestracja: 23 lis 2013, o 19:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: flakus »

Pojadę już do Sztumu. Gościu zrobi. Opinie dobre, chwalą. Będę miał spokój.

[ Dodano: 2014-10-24, 23:57 ]
Już wróciłem od Łukasza.Nie mogę się nachwalic, jest cudownie! Wielkie dzięki!!!
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
WDB2100041A152265. e220d,automat 4 biegowy
olekelblag
Posty: 15
Rejestracja: 15 sty 2014, o 18:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: olekelblag »

Panowie po raz 2 miałem to samo z pompą Lukas raz 2000 tyś w Gdańsku i po 2 latach to samo, chcieli 2600 za regenerację. I postanowiłem zaprowadzić auto do Łukasza. Musze przyznać że do tej pory odpala i jeździ lepiej niż nie jeden współczesny diesel. jestem jak do tej pory bardzo zadowolony. Polecam Łukasza jest naprawdę dobrym fachowcem.
Olekelblag
flakus
Posty: 16
Rejestracja: 23 lis 2013, o 19:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: flakus »

olekelblag pisze:Panowie po raz 2 miałem to samo z pompą Lukas raz 2000 tyś w Gdańsku i po 2 latach to samo, chcieli 2600 za regenerację. I postanowiłem zaprowadzić auto do Łukasza. Musze przyznać że do tej pory odpala i jeździ lepiej niż nie jeden współczesny diesel. jestem jak do tej pory bardzo zadowolony. Polecam Łukasza jest naprawdę dobrym fachowcem.
W pełni się zgadzan z przedmówcą! Śmigam od sierpnia, pompa gra wyśmiemicie. Pisałem wcześniej, że w przypadku automata musi to być stary model 4-biegowy, bez bajerów. Jeśli ktoś ma tę nowszą sterowaną elektronicznie, to o ile pamiętam, można zrobić przekładkę.
Bez gwiazdy nie ma jazdy!
WDB2100041A152265. e220d,automat 4 biegowy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości