Strona 2 z 3

: 9 mar 2011, o 17:48
autor: kowal755
orgy pisze:Witam

Posiadam zwykłe światła w moim oku, jednak od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą na oryginalny xenon.
Posiadam w aucie spryskiwacze lamp.
Brakuje mi pozostałych elementów, aby to miało tak wyglądać jak bym chciał...

czy ktoś się podejmował już takiej modyfikacji, aby wszystko działało tak jak w oryginale?
Jaki koszt +/- takiej wymiany, oraz jakie elementy są potrzebne?

"czyste" klosze,
przetwornica,
samopoziomowanie,

czy coś jeszcze?

pozdrawiam.
Kupujesz kompletne reflektory z przetworcami, palniki i rzeźbisz okablowanie.
Spryski masz, więc bezstresowo możesz to robić, a samopoziomowanie olać, bo nikt tego nie sprawdza.
Koszt możesz sam sobie policzyć biorąc pod uwagę wymienione wyżej elementy + montaż.

: 9 mar 2011, o 23:54
autor: jarecki500
samopoziomowanie jesr realizowane poprzez nivo którego sorry nie doczytałem czy masz... jeśli nie to problem ale luuuz... tego niktg nie sprawdza i jesli ustawisz swiatła mądrze czyli zdziebko nizej niz powinny byc to nawet przy wybiojach nie oslepisz... a roznica w oswietleniu? bezcenne :)
więc jesli stac cie na taką prezeróbke to działaj tylko naprawde sprawdzaj w miare czesto ustawienie swiateł bo kseny jednak to duzo wiecej swiattła na cm i jak oslepisz to skutecznie... do spowodowania wypadku włącznie... po to jest wlasnie samopoziomowanie...


aaaa no i pamietaj... w razie wypadku żadne ale ŻADNE ubezpieczenie nie wypłaci poszkodowanemu przez ciebie odszkodowania... pójdziesz do sądu i zlinczują cie... do konca zycia bedziesz płacił odszkodowanie... o ile nie bedziesz siedział... zalezy co sie stanie...
wybór nalezy do ciebie....

: 10 mar 2011, o 06:54
autor: Paweł_S.
jarecki500 pisze:samopoziomowanie jesr realizowane poprzez nivo
Nie! Ktoś już pisał, że przy wahaczach są czujniki itd...
Przeczytaj post jjankiello i zobacz rysunki wstawione przez qoompel
viewtopic.php?t=13156&highlight=samopoziomowanie

: 10 mar 2011, o 09:58
autor: necro
kowal755 pisze: Kupujesz kompletne reflektory z przetworcami, palniki i rzeźbisz okablowanie.
Spryski masz, więc bezstresowo możesz to robić, a samopoziomowanie olać, bo nikt tego nie sprawdza.
Koszt możesz sam sobie policzyć biorąc pod uwagę wymienione wyżej elementy + montaż.
Jakie okablowanie? podpinasz oryginalne wtyczki i wszystko działa

: 10 mar 2011, o 10:46
autor: jarecki500
a to przepraszam :)
sam sie czegos nowego dowiedzialem :)

: 10 mar 2011, o 15:30
autor: kowal755
necro pisze:
kowal755 pisze: Kupujesz kompletne reflektory z przetworcami, palniki i rzeźbisz okablowanie.
Spryski masz, więc bezstresowo możesz to robić, a samopoziomowanie olać, bo nikt tego nie sprawdza.
Koszt możesz sam sobie policzyć biorąc pod uwagę wymienione wyżej elementy + montaż.
Jakie okablowanie? podpinasz oryginalne wtyczki i wszystko działa
Zamiana zwykłych reflektorów na ksenony nie jest plug&play...
A Ty jarecki nie strasz, bo normalnie wypłacają odszkodowania. Nikt jeszcze nie słyszał, żeby nie wypłacili, bo ktoś miało dołożone ksenony.

: 10 mar 2011, o 17:15
autor: orgy
Czyli, konieczne jest to sapompoziomowanie czy tak nie do końca?

ja wiem, że można tak jeździć, ale jak z przeglądem?

a swoją drogą, czy ma sens montaż samopoziomowania, bo pewnie to pracochłonne i kosztowne?

: 10 mar 2011, o 22:12
autor: necro
kowal755 pisze: Zamiana zwykłych reflektorów na ksenony nie jest plug&play...
A Ty jarecki nie strasz, bo normalnie wypłacają odszkodowania. Nikt jeszcze nie słyszał, żeby nie wypłacili, bo ktoś miało dołożone ksenony.

Zmienialem chyba za 3 kpl. i nic nie było przerabiane w elektryce,pasuja oryginalne wtyczki,
trzeba przelozyc ze starych lamp silniczki regulacji gdyz w xenonie sa elektryczne a zwykła lampa ma pneumatyczne i tyle było z przeróbek.

Co do poziomowania mam wymonotwana instalacje elektryczna i naprawde nie jest to proste do podłączenia,wiązka jest naprawde duża.

: 10 mar 2011, o 22:29
autor: Klosiak
więc jesli stac cie na taką prezeróbke to działaj tylko naprawde sprawdzaj w miare czesto ustawienie swiateł bo kseny jednak to duzo wiecej swiattła na cm i jak oslepisz to skutecznie... do spowodowania wypadku włącznie... po to jest wlasnie samopoziomowanie...
Hm...ogolnie to samopoziomowanie jest po to zeby auto myslalo za kierowce. Chodzi mi o to ze jak jest ktos kumaty za kierownica to nawet jak nie ma poziomowania z automatu to wie ze przy zaladowanym samochodzie trzeba obnizyc wysokosc swiecenia lamp pokretlem. Dla mnie to jest po nic wiecej bo nie jest to system dynamiczny...czyli lampy jak sie ustawia po przekreceniu kluczyka tak swieca caly czas. Niewazne czy jedziemy pod gorke czy po dolkach. Dobrze to widac noca na nierownej drodze. Nawet jak jedzie droga fura z fabrycznymi ksenonami to i tak wali nimi wszedzie przez nierownosci wystepujace na drodze. Nie wiem...moze teraz w tych najnowszych i najdrozszych system poziomowania juz dziala dynamicznie.
jarecki500 pisze:aaaa no i pamietaj... w razie wypadku żadne ale ŻADNE ubezpieczenie nie wypłaci poszkodowanemu przez ciebie odszkodowania... pójdziesz do sądu i zlinczują cie... do konca zycia bedziesz płacił odszkodowanie... o ile nie bedziesz siedział... zalezy co sie stanie...
wybór nalezy do ciebie....
Przesada :roll:
orgy pisze:Czyli, konieczne jest to sapompoziomowanie czy tak nie do końca?
Wedlug prawa konieczne, ale ja bym sie nie przejmowal...zwlaszcza jak masz NIVO i troche oleju w glowie ;-) Chyba ze nie masz NIVO to olej jest bardziej wskazany. Czytalem ze na przegladach potrafia sobie zazyczyc, zeby pokazac ze spryskiwacze dzialaja, ale o testowaniu poziomowania nie slyszalem.

: 11 mar 2011, o 02:03
autor: jarecki500
ja pisałem tylko o tym że kumaty pracownik ubezpeiczalni jak wykryje ze kseny są nieoryginalne a dla fachowca to naprawde nietrudne stwierdzic ze brak homologacji i oslepiles i wina twoja!!! wiem jaka jest rzeczywistosc i mało kto sie na tym zna ale nie daj bóg trafić fachowca... tak jak pisałem... nie wypłacisz sie...

: 11 mar 2011, o 02:51
autor: Paweł_S.
jarecki500 pisze:ja pisałem tylko o tym że kumaty pracownik ubezpeiczalni jak wykryje ze kseny są nieoryginalne a dla fachowca to naprawde nietrudne stwierdzic ze brak homologacji i oslepiles i wina twoja!!! wiem jaka jest rzeczywistosc i mało kto sie na tym zna ale nie daj bóg trafić fachowca... tak jak pisałem... nie wypłacisz sie...
Najprawdopodobniej odmówią wypłaty odszkodowania twierdząc, że samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu. W przypadku sprawcy wystąpią z regresem.

: 11 mar 2011, o 09:06
autor: necro
To samo moze byc jak zamiast opony 215/55/16 ktos zamontuje 225/55/16,jest to rozmiar bez homologacji do tego auta i takze moga odmówic wypłaty.

: 11 mar 2011, o 16:17
autor: kowal755
U mnie zmieniając zwykłe reflektory na ksenony z bebechami z ksenonu od W211 trzeba było lekko przerobić instalację. Zresztą to samo było z zamianą zwykłych reflektorów na oryginalne ksenony w Audi A3.

: 11 mar 2011, o 20:16
autor: necro
Mozliwe ze przerabiana soczewka dlatego cos pozmieniane w elektryce,oryginalne xenony z W210 podłącza sie bez zadnych przeróbek w elektryce.
Co do audi mozliwe,zakładalem sobie xenon w alhambrze i potrzebna była zmiana kilu pinów we wtyczce chociaz np. w passacie B5 nic nie trzeba przerabiac,10 min i xenon zamontowany.

: 11 mar 2011, o 21:15
autor: ben gay
Powiem tak poprzedni właściciel włozył kseny na pneumatyczne regulowanie i przeglądy przechodzę bez problemu, a jeśli chodzi o samopoziomowanie oryginalne to i tak jak auto podskoczy na nierównościach to oslepia przez moment.Brat ma w pasku oryginalny ksenon i stąd moja obserwacja.Ja śmigam na pneumatycznej regulacji z dobrze ustawionymi lampami i jakoś nikt mi jeszcze nie mrugał :mrgreen: