kluczyk rybka

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

roberts150

Post autor: roberts150 »

Tak jak napisał poprzednik , kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł , a świadczyć może o tym że wyczerpał się limit generowanych kodów ... było o tym na forum .
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

roberts150 pisze:kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł
To byłby taki pierwszy chyba, potwierdzony przypadek... :mrgreen:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
roberts150

Post autor: roberts150 »

jjankiello pisze:
roberts150 pisze:kluczyk mógł się skończyć ,co nie oznacza że się zepsuł
To byłby taki pierwszy chyba, potwierdzony przypadek... :mrgreen:

Rozwiń myśl proszę . Swego czasu było kilka tematów , w których autorzy twierdzili że rybka ma ograniczoną ilość możliwości generowania kodu . Tak to zapamiętałem , jeżeli coś pokręciłem ... sorry !
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Sam o tym pisałem, pisał kol. noc i kol. Gerri również... Tych kodów jest zaprogramowane jakieś 200-300 tysięcy. Sam policz ile razy dziennie musiałbyś odpalać auto, żeby to wyczerpać w rozsądnym czasie eksploatacji auta...

Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń o "skończenie się kluczyka"...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Z niektórych postów wnioskuję iż można wziąć jakiś klucz, wsadzić go do stacyjki i zakodować... Czy ten klucz musi pochodzić z danego auta, czy może to być jakiś inny lub nowy?

A i jeszcze jedno pytanie, u mnie klucz czasem nie domaga i dlatego chciałbym się spytać czy jakbym kupił jakiś używany drugi i przełożył z niego samą szufladkę z bateriami to będzie działać w moim aucie czy te schowane płytki także trzeba byłoby przełożyć?
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

michal55yh pisze:wnioskuję iż można wziąć jakiś klucz, wsadzić go do stacyjki i zakodować...
Nie tak do końca. Klucz stanowi nierozłączny komplet razem ze stacyjką i komputerem silnika, z którym wymieniana jest kodowana informacja wzajemnie identyfikująca te trzy elementy. Informacja kodowana jest właśnie jednym z tych tysięcy kodów. Za każdym razem innym.
Każdy komplet klucz-stacyjka-komputer ma zafiksowany inny zestaw kodów, przy czym nie musi być to zupełnie inny zestaw 200tys kodów - wystarczy, że będzie zaprogramowana inna kolejność ich wykorzystania...
michal55yh pisze:... czy jakbym kupił jakiś używany drugi i przełożył z niego samą szufladkę z bateriami to będzie działać w moim aucie czy te schowane płytki także trzeba byłoby przełożyć?
A co mają baterie do identyfikacji klucza :?: To tak, jakbyś zamienił zasilacz w komputerze na inny albo i nawet sam kabel sieciowy. Będzie działać... ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 691
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: michal55yh »

Ubzdurało mi się że w szufladce z bateriami jest także jakiś układ który generuje kody i ma jakąś pamięć :oops:
Myślałem o wymianie kluczyka ale wychodzi na to że bez kosztownych procesów się nie obędzie przy tej operacji...
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
roberts150

Post autor: roberts150 »

jjankiello pisze:Sam o tym pisałem, pisał kol. noc i kol. Gerri również... Tych kodów jest zaprogramowane jakieś 200-300 tysięcy. Sam policz ile razy dziennie musiałbyś odpalać auto, żeby to wyczerpać w rozsądnym czasie eksploatacji auta...

Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń o "skończenie się kluczyka"...
Zakładamy 200-tyś ....
Przeciętna niemiecka taksówka korporacyjna klepie pewnie z 50 kursów na dobę !
W skali miesiąca to 1500 , rocznie wychodzi 18 tyś , więc po około10-ciu latach mamy prawie tą normę :mrgreen: , ile brakuje do tych twoich 200 tyś ?
Jak na razie nikt nie napisał nic więcej prócz podejrzeń, i głupowatych domniemań dotyczących kluczyka typu rybka , niestety nikt nie oświecił nas faktami !
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Rozmawialem z kol Noc i niestety u niego ponoc na SD nie mozna sprawdzic mojego rocznika i odeslal mnie na ul. Romera w Wawie. Ponoc u nich mozna sprawdzic czy kluczyk sie skonczyl. Jak sie wkoncu zbiore w sobie i tam pojade to zapodam jakis wydruk czy info :mrgreen:
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

roberts150 pisze:Przeciętna niemiecka taksówka korporacyjna klepie pewnie z 50 kursów na dobę !
W skali miesiąca to 1500
Pod warunkiem, że za każdym kursem następuje wyjęcie kluczyka ze stacyjki. Póki on tam siedzi, immo jest wyłączony i do autoryzacji rozruchu nie jest konieczny żaden nowy kod... :idea:
ZGi pisze:Jak sie wkoncu zbiore w sobie i tam pojade to zapodam jakis wydruk czy info
I nareszcie coć będzie wiadomo...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
janj63
Posty: 32
Rejestracja: 20 gru 2009, o 19:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: janj63 »

Witam. Jednak padł mi kluczyk i zamówiłem nowy w serwisie w Schwedt. Zamówienie złożyłem w poniedziałek,a już w środę rano był do odebrania w serwisie. Chciałem stary wzór kluczyka, ale niestety robia tylko nowy wzór. Kosztuje 220 euro bez tego wysuwanego bagnetu. Za ten kluczyk trzeba dodatkowo zapłacić 30 euro. To tak dla wiadomości. Pozdrawiam
W210 e250td elegance 99'
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

Witam szanownych kolegow. U mnie dzisiaj pojawił się problem z kluczykiem. otóż po próbie otworzenia auta nic się nie działo, zauważyłem ze nie pali się dioda na kluczyku. po rozmontowaniu i przeczyszczeniu patrze - świeci sie. podchodzę do auta, otwiertam, samochód sie otworzył, zamknął i mrugał cały czas kierunkami, po ponownym otwarciu i wczytaniu do stacyjki przestał mrugać, wczytał i odpalił bez problemu, po zamknieciu znowu mrugał kierunkami. (dodam ze jak siedziałem w środku to sam sie zamknął). dopiero po przytrzymaniu przycisku zamknij przestał mrugać. poszedłem do domu i widzę ze dioda mruga na pilocie. mrugała tak z pół godziny i zgasła. pomyślałem sobie że baterie padają i wymieniłem...a tu zonk, samochód nie reaguje na przyciski otwierania/zamykania, dioda nie mruga na pilocie.(oczywiście wczytuje kluczyk do stacyjki) co to moze być?? jakieś propozycje?? z góry dziękuje
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Masz tylko jeden kluczyk :?:
Ew. drugi działa tak samo :?:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
MichalZSlupsk
Posty: 162
Rejestracja: 31 lip 2008, o 16:37
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: MichalZSlupsk »

no problem w tym że drugiego nie mogę znaleźć...
E 200 CDI sedan Automat 99r Po Lifcie
W124 91r 2,5 D Automat - sprzedany:(
jeep grand cherokee ZJ 94r 4,0 Benzyna
Renault Laguna 02r 2.2 dci Initiale Paris
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

MichalZSlupsk pisze:pomyślałem sobie że baterie padają i wymieniłem...a tu zonk, samochód nie reaguje na przyciski otwierania/zamykania, dioda nie mruga na pilocie.(oczywiście wczytuje kluczyk do stacyjki)
Dobrze włożyłeś baterie? Kupiłeś odpowiednie? To są dziwne pytania, ale czasem warto je zadać ;-)

Auto odpala bez sprawnych baterii w pilocie.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości