Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

strendel pisze:pasi ci jazda do 3tys obrotów
Kolego to nie ejst tak że kreci cie tylko do 3 tys.... on sie kreci do konca ale tak jakbyś miał w rece "pstryczek" i dooop nagle turbo nie cisnie i jedzie jak zwykly bez turbo :|... zgasisz...zapalisz i jest ok . opisałem to trochę wyżej bo też takiej opracji się podjełem i nie jest to miłe jak sie bierzez do wyprzedzania a na połowie długości drugiego auta dostajesz muła pod maską ;/
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
david
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: david »

strendel aż tak zle to nie jest....
tryb awaryjna załącza sie ale raz na jakiś czas. ( powiedzmy ze raz na 100 km. )
A jażdzic nim to sporadycznie jezdze bo na szczescie jest samochód służbowy. tylko ostatnio tyle roboty ze nie mam czasu zajzeć pod maske.
Merc E 220 CDI elegance, po lifcie
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Czy ja wiem czy co 100km... spróbuj włączyć lim na 80km/h i przejechac z 10 km... powinno też złapać a to dlatego że EGR już jest oszukany w tym momencie :] EGR też się załancza przy zdjęciu nogi z gazu jak jedziesz na biegu czy looozie... minimalnie ale nie tak jak na światłach stoisz czy w korku
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
david
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: david »

Masioe i jak rozwiązałeś ten problem? u mnie tryb awaryjny zazwyczaj załacza sie jak dobrze przycisne, ale tak jak napisałem wczesniej, zdaza sie to raz na jakis czas.
Wiem ze chłopaki zaslepiali EGR i niby nic sie nie działo, moze w sobote zajze do niego bo mozliwe ze jest on po prostu brudny i sie zacinał, gdyby był nieszczelny to odpiecie podcisnienia nic by nie dało jak zawór byłby nie domkniety. ale to tylko takie domysły.
Merc E 220 CDI elegance, po lifcie
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Weż zdejmij wąż co wchodzi na EGR...zapal auto i przyświeć zarówką i looknij jak pracuje EGR... jeśli się rusza i pracuje jak powinien to deptaj po gazie tak od wolnych aż do 3 tys i patrz czy nie przepuszcza. A no i oczywiście na wstępie zobacz czy jest w miarę czysty. Do czyszczenia w razie czego kup na schellu środek do mycia silników zajefajnie puszcza aź do materiału i jest czyściutki jak nie wiem :D bo po benzynie extrakcyjnej musisz odczekać swoje bo później opary zostają.... a po tym cyk myk i montujesz :] Mi jeszcze trochę przykapca ale też mi się wydaje że moj EGR klęka...
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
david
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: david »

Dzieki za podpowiedź ( daje pomógł ) . moze i faktycznie takie lookniecie cos wyjaśni. Bo biore jeszcze pod uwage złe starowanie zaworem.
Merc E 220 CDI elegance, po lifcie
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

chłopaki ja poszedłem troszke dalej z zaślepieniem EGR. a mianowicie zaślepiłem tę miedzianą rurke która wchodzi do EGR. nestety objaw podobny do tego który opisał "Masioe" w swoim poście: auto nie jest w trybie awaryjnym ale nie działa wtedy turbina i starsznie sie muli wówczas. Trzeba by chyba ominąć więc jeszcze jakiś czujnik powietrza dolotowego. na chwile obecną jesteśmy chyba skazani na kopcenie :)
no i jeszcze kolejne pytanie do NOC:
- czy w moim przypadku który Noc oczywiście dobrze znasz (czyli 40 sek kopcenie) może być przyczyną kończąca sie turbina i jakiś przekłamany lub opóźniony sygnał od niej???
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Przebadaliśmy na SD wszystkie sygnały, były w normie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

ale sprawdziliśmy na "P" a jeszcze może byśmy sprawdzili na "D" bo on wtedy kopci. No i jeszcze przy obciązeniu biegiem sprawdzilibyśmy przepływomierz i klapy w kolektorze. Może ten silniczek sterujący klapami przy dużym obciązeniu silnika nie domaga??? co ty na to???
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

piotrekwawa28, nalałbym bioestru na próbę. ten specyfik ma min. to do siebie że wydziela znacznie mniej "czarnego" po spaleniu. bylibysmy blizej przyczyny kopcenia. Poza tym sprawdzenie MAP sensora to mus, tym bardziej że jak piszesz robiliście tylko test statyczny SD.
e300td
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

STRENDEL napisz coś więcej - co to jest MAP??? Pierwszy raz sie z tym określeniem spotykam...
no i gdzie tego MAP SENSORA szukać w 2,2 cdi
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

MAP- manifold absolute pressure sensor, czujnik cisnienia absolutnego, czyli turbo plus otoczenie. W w210 turbo dieslach jest to główny element odpowiadajacy za skład mieszanki, daje konia z rzedem ze w cdi tez. tak wyglada:

[ Dodano: 2010-06-29, 13:24 ]
Załączniki
map.jpg
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, o 16:28 przez strendel, łącznie zmieniany 2 razy.
e300td
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

podczas jazdy, czyli pod obciazeniem silnik zachowuje sie niz na postoju. no i sygnaly beda inne, tzn bardziej wiarygodne. chcac dobrze zdiagnozowac nalezy podlaczyc SD, zamknac maske i w droge.
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

strendel pisze:MAP- manifold absolute pressure sensor, czujnik cisnienia absolutnego, czyli turbo plus otoczenie. W w210 turbo dieslach jest to główny element odpowiadajacy za skład mieszanki, daje konia z rzedem ze w cdi tez. tak wyglada:
Ten czujnik o ile się nie mylę znajduje się na rurze za coolerem po lewej str jak się patrzy od przodu.Bo po przeciwnej str rurki jest drugi czujnik. Czy w/w wspomniany MAP można czyścić i jak stwierdzić jego awarię? są jakieś konkretne oznaki?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

Zle działajacy powoduje ze ecu podaje za małą lub za duza dawke paliwa. Moze i przeczyszczenie pomoże ale najlepiej byłoby znac wartosci napięć wysyłanych do ecu pod zadanym cisnieniem czy obrotami w kolektorze dla konkretnego modelu. widziałem gdzies dla 300td ale nie zachowałem. Najłatwiej ale nie najskuteczniej sprawdzić go mozna podmieniajac na inny, podejzewam że sa takie same we wszystkich w210 dieslach (pomimo innych numerów). W 300td jest tu:
Załączniki
map1.jpg
e300td
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości