strumienica ? zamiast katalizatora!?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
TomekOlsz1
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
Lokalizacja: Z WARSZAWY

strumienica ? zamiast katalizatora!?

Post autor: TomekOlsz1 »

Co myślicie o włożeniu strumienicy zamiast kata.Poradźcie czy wymienić tylko środkowy czy obydwa od turbo i środkowy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie są dwa tak?Może ktoś z Warszawy poleci dobry warsztat który nie zdziera z klienta.
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

osobiscie nie polecam wywalac kata. mocy nie uzyskasz, a wydech bedzie buczec jak w starym polonezie.
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: strumienica ? zamiast katalizatora!?

Post autor: neonblue »

Mi sie kat skonczyl-brzeczal i halasowal niesamowicie.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.
Załączniki
strumienicedue.jpg
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
TomekOlsz1
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
Lokalizacja: Z WARSZAWY

Post autor: TomekOlsz1 »

Kata mam strasznie zapchanego i dlatego ten pomysł.Jaka rada bo nowy to nieosiągalna cena dla mnie .Może ktoś już włożył jaki zamiennik i mu się sprawdził a może jakiś inny pomysł chętnie słucham dobrych rad. :-) :idea:

[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

Ja mam 2.3 benz. (bez turbo) wiec wydech pewnie troszke inny.
U mnie ta strumienica jest taka sama jak katalizator (ten sam ksztalt) na pierwszy rzut oka nie widac roznicy.
Srednica wejscia/wyjscia na strumienicy fi 55'
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Awatar użytkownika
TomekOlsz1
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
Lokalizacja: Z WARSZAWY

Post autor: TomekOlsz1 »

mój znajomy wygrzebał wszystko z obu katalizatorów bo mu dymił .I nawet przy gwałtownym ruszeniu nie kopci. Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

TomekOlsz1 pisze:Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
pewex70
Posty: 25
Rejestracja: 24 sty 2010, o 20:52
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: pewex70 »

fabek pisze:
TomekOlsz1 pisze:Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
witam ja wyciąłem kat z 203 22cdi (był zapchany i auto wchodziło w tryb awaryjni) już rok jak jest ok i wstwiona jest zwykła rura wydechowa
mercedes 221,245,246 176,462.
Awatar użytkownika
TomekOlsz1
Posty: 44
Rejestracja: 19 maja 2010, o 17:02
Lokalizacja: Z WARSZAWY

Post autor: TomekOlsz1 »

a jak ze spalaniem i przyspieszeniem ??
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
Awatar użytkownika
Sebastianp
Posty: 75
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
Lokalizacja: Silesia, PL

Post autor: Sebastianp »

Dodam tylko że jak chcesz skorzystać z rad kolegów odnośnie strumienicy to bierz pod uwagę tylko wypowiedzi tych co mają identyczny silnik i układ wydechowy.
Przykład z życia :

W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.

Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)

Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Rafał82
Posty: 86
Rejestracja: 23 paź 2009, o 16:42
Lokalizacja: Olesnica

Post autor: Rafał82 »

Chciałbym sie podłączyć do tematu .U mnie mechanik stwierdził ,że w katalizatorze wszystko sie juz posypało.Czy zastąpował juz ktos z Was zwykłą rurą bąć strumienicą kat w 2,9 td?
Mercedes W124 250D Automatic
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

fabek pisze:
turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.

turbo jest tuż za wylotem spalin z cylindrów i napędzane ich prędkością co ma do tego katalizator ? Jestem laikiem ale logicznie to przez utrudniony wylot utrudnia pracę turbiny a katalizatory montują ze względu na środowisko. Jeżeli po wylocie spalin z turbiny maja one problem z wylotem dalej to chamują spaliny które zaraz beda ową turbine napędzać więc za turbiną popwinno być jak najluźniej.

Takie moje przemyślenia
Mam 2.2CDI jeżeli nie ma skutków ubocznych chętnie bym to cholerstwo sobie wyciął.
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Awatar użytkownika
Sebastianp
Posty: 75
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:12
Lokalizacja: Silesia, PL

Post autor: Sebastianp »

eM :[/b]
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...

Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat ;)
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

Hmm wiem, że w benzyniakach wyciecie kata i danie rury=strumienicy daje parę koni więcej.

Ale.......ropniak to ropniak
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Wyciecie katalizatorów wiąże się z głosniejszym wydechem.Co do silnika to dóżo żwawszy tym bardziej jak ktoś jeżdzi na przytkanych katach. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości