Wyjąca pompa wspomagania 2,2 CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Tak Baca....dalej dooopa
Prosiłem żeby ktoś sprawdził mi tą aukcję po nr katalogowym co widac na fotce to mi piszeta że chop ma auto z rozbiórki... może je mieć z mikrofalówki nawet ale jak będzie to ten model jaki szukam i będzie sprawna to mogę kupić :] teraz i tak pochodzenia części się niedowiesz bo równie dobrze możesz kupić np. felgi które Ci 3 dni temu buchneli spod bloku :]
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

a nie pieni sie ten olej
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

zaraz po wlaniu sie pienił przez jakies 5 min doslownie... pozniej sie uspokoilo i był jednej konsystencjii
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Nr kat Twojej pompy to A 002 466 88 01 . Czy tamta z allegro pasuje? Nie sądzę. Ja kiedyś kupiłem pompę wtryskową z grupy VW i się okazało że sprzedawca tylko handlował częściami, a nie rozbierał auta i pompa nie była wewnątrz zalana co spowodowało jej wewnętrzną korozję, a sprzedawca nawet nie wiedział, że ładnie zakorkowane wloty pompy nie świadczą o tym, że to szmelc. Mam taką pompę jaką byś potrzebował jeszcze na silniku do rozbiórki, ale ma pęknięty uchwyt mocujący, poza tym jest szczelna. Jak coś z tym zrobisz to masz gratis.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, o 11:59 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Może układ jest źle odpowietrzony? Kiedyś natrafiłem w WIS-e na dokument dotyczący odpowietrzania tych pomp. Coś tam było napisane o trzydziestu razach kierownicą od oporu do oporu przy wyłączonym silniku i uniesionych kołach - nie pamiętam nic na pewno, w każdym razie zdziwiło mnie wtedy, jak można skomplikować głupie odpowietrzanie...
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Masioe, pisałem że sie oleje spieniły jak 3 globulki Z .
Spuśc jeszcze raz , napełnij , pokręc kilka minut, spuść , poczekaj noc, i zatankuj ostatni raz. Odpal i pokręć kiera stojąć na piasku [szkoda gum] i MUSI sie odpowietrzyć.

A to ze po odpaleniu natychmiast ubywa oleju kilka mm -sprawdzę. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Po diagnozie mechanika okazało się że pompa na wykończeniu i dużo jej nie zostało...
kmtaxi pisze:Masioe zapytaj sprzedawcę czy ma części z rozbiórki czy sprzedaje jakie mu dostarczają. Ten przebieg to ;-)
Czy to ważne skąd ma części? I tak się prawdy nigdy nie dowiesz bo może być pewnego razu tak że np. kupisz fele identyczne jak Ci zaj...li w zeszłym tygodniu :P Więc ważna jest część i jej stan a nie pochodzenie :]
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
Szymon79
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2009, o 10:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szymon79 »

Witam

Mam prośbę o ustalenie nr pompy wspomagania wg mojego nr VIN - mógłby ktoś pomóc.
Pompa wyje a odgłos jest taki "łożyskowy" - na początku wyła tylko w czasie jazdy, ale teraz to na wolnych obrotach też ją słychać... czy może być inna przyczyna niż łożysko? Ten odgłos to nie jest buczenie... tylko takie "łuuuuu" :)
W210 E240 V6 97r. LPG-Zefir, Automat, Klimatronic, Elegance, Sedan, VIN WDB2100611A554997
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Skąd pewność , że pompa wspomagania?
Masz jeszcze kilka innych elementów: rolka napinacza, rolka prowadząca, rolka alternatora, pompa wody.
Może po zdjęciu paska coś lepiej da sie ocenić.
Pokręcić za koła , złapać poruszać.
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
Szymon79
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2009, o 10:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szymon79 »

Wyje z "tamtego" kierunku tzn. od strony pompy wspomagania. Pompa wody + rolka, która jest do niej przymocowana są nowe. Wycie zaczęło się, gdy uszczelniłem chłodniczkę oleju, bo ciekły o-ringi łączące ją z resztą silnika oraz po umyciu owego silnika kercherem.
W210 E240 V6 97r. LPG-Zefir, Automat, Klimatronic, Elegance, Sedan, VIN WDB2100611A554997
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

a może wystarczy wymienić koło pasowe z łożyskiem? czy to nierozbieralne?
Co do wycia pompy to faktycznie konflikt serologiczny może to spowodować, dlatego na płynach pisze, żeby nie mieszać zielonych z czerwonymi itp.
Czasem na wycie STP do układów kierowniczych pomaga, mi w poprzedniej Mercedes, rozwiązał problem.
Awatar użytkownika
Szymon79
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2009, o 10:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szymon79 »

Zdjąłem pasek wielorowkowy... pokręciłem kołami, poszarpałem je i nic złego nie było czuć ani słychać... dla zasady (bo to w miarę tanie i proste) wymieniłem rolkę napinacza... i wyje cały czas - poziom płynu wspomagania w normie.
Proszę Was o namiar, kogoś, kto sprzedaje regenerowane pompy wspomagania oraz o numer fabryczny mojej pompy wg mojego numeru VIN... chyba, że numer fabryczny pompy jest umiejscowiony na zbiorniczku płynu... wtedy go odczytam sam.

Byłem dzisiaj u mistrza, który od lat robi tylko gwiazdy (morasko 1, Poznań) - diagnoza padła, że to pompa wspomagania.
W210 E240 V6 97r. LPG-Zefir, Automat, Klimatronic, Elegance, Sedan, VIN WDB2100611A554997
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

A 002 466 24 01 HYDRAULIC PUMP LUK
zmiennie:
A 002 466 12 01 HYDRAULIC PUMP ZF
Zbiorniczek jest osobno.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Szymon79
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2009, o 10:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Szymon79 »

Dzięki wielkie kmtaxi :padam:
Teraz już wiem, czego dokładnie szukać. :)
Jeśli ktoś z Was, miałby takową pompę na zbyciu, to chętnie się dogadam... może wyjętą z "rozbitka" lub "angola"... jakby coś, to wiadomości na priv, żeby nie zaśmiecać forum.
W210 E240 V6 97r. LPG-Zefir, Automat, Klimatronic, Elegance, Sedan, VIN WDB2100611A554997
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

A jakie są koszta regeneracji pompy wspomagania ? Moja troszkę "ćwierka" przy pasku.
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 39 gości