Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pytanie do kolegi, czy fachowiec od napraw komputerów usunął ten 40 sekundowy test EGR?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.sorki pablos że dopiero teraz piszę ale nie miałem neta.u mnie zbiera się ok.nie czuć jakiegoś opóżnienia i cały czas tak samo od kupna,ale nie grzebałem przy wtryskach(jedynie uszczelnienie 2 szt).pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

NOC sytuacja wygląda następująco. Pan Jacek GRABOWSKI wymienił płytę sterującą (czyli ten komputer samochodu) zmian w pracy silnika nie ma żadnych. dalej kopci tylko przez 40 sek. Pan Jacek powiedział ze to na 110% nie jest błąd elektroniczny czy tez elektryczny. Zasugerował mi że problem jest mechaniczny i odesłał do BROLERA na rzemieślników. Pan Jacek wyczyścił też kolektor ssący. powiedział że tez było w nim dużo osadu. (tak jak w zaworze EGR który czyściliśmy) ale zmian w pracy silnika nie ma dalej.
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sprawdz czy intercooler jest szczelny.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Jak już kolega piotrekwawa28 wydał 6 tysiaków to chyba takie oczywistości jak sprawdzenie intercoolera mu ktoś zrobił.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Tego bym nie był pewien ;) Ja ostatnio też robiłem kopcenie w moim 2,2cdi. Wymiana intercoolera i jeszcze doszły przy montażu uszczelka i rura doprowadzająca - uszkodzone były 2 uchwyty i w MB powiedzieli że może przepuszczać dlatego wymieniłem.

Proponuje tobie dokładnie sprawdzić układ intercoolera
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

zgadzam sie chłopaki z wami. U Blorera tez powiedzieli że stawiają na układ dolotowy powietrza do silnika. tak jak już pisałem pod względem elektrycznym i elektronicznym NOC zdiagnozował cały samochód. serwisant z blorera potwierdził że jeżeli objaw ustaje po odłaczeniu przepływomierza lub EGRu - czyli rzeczy związanych z dostarczaniem powietrza do silnika to trzeba szukać w tym kierunku.
a jeszce mam pytanie do NOC - czy może być tak że jak samochód staje a przytkany jest kanał dolotowy czystego powietrza (czyli to od filtra do turbiny i coolera) to auto posiłkuje sie większą dawką spalin z EGRu poto by auto nie zgasło?
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

W ubiegłym tygodniu wymieniłem przepływomierz i po jego wymianie kopcenie spadło prawie do zera, wcześniej sprawdzałem wtryski, czyściłem egr bez reaultatu, a po wymianie przepływki nie poznaję samochodu. Komputer błędu przepływomierza nie pokazywał.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

PXJ na star diagnostic był testowany przepływomierz. trzymał normy
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Nieraz jest tak że przepływówka na postoju trzyma normę ale w czsie jezdy fiksuje. Dlatego lepiej przejechać się z kompem i sprawdzić jakie są parametry w czasie jazdy.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

komacom pisze:Chyba trafiałeś nie na mechaników tylko oszustów. Jak można wydać 6 koła i bez efektu. To mi się w głowie nie mieści. Ja na twoim miejscu bym podjechał do ASO na diagnozę. Napewno zapłacisz mniej kasy.
Dziękuję.Mógłbyś jako sędzia przynajmniej się zapytać u kogo ile.

[ Dodano: 2010-06-08, 18:48 ]
rob72 pisze:witam.mnie osobiście zszokowała ta ilość wymienionych części ,ceny i brak jakiegokolwiek efektu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gdzie ty to wszystko robiłeś???w warsztatach przyzakładowych szkoły samochodowej????masakra.koledzy dobrze radzą,tylko inny majster.dziwi mnie że 'noc'nic nie znalazł?pozdr
Noc to tylko człowiek, a nie czarnoksiężnik i czasem nie wychwyci niuansu, który inni widzą czytając pytanie na forum.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

Noc ponowie pytanko do ciebie bo myśle że sie jednak znasz z nas tu wszystkich najbardziej -
1. czy może być tak że jak samochód staje a przytkany jest kanał dolotowy czystego powietrza (czyli to od filtra do turbiny i coolera) to auto posiłkuje sie większą dawką spalin z EGRu poto by auto nie zgasło?
2. czy prawdą jest że te spaliny z EGR odpowiadają też za chłodzenie elementów silnika - między innymi celindrów i czy prawdą jest że zaślepienie EGR grozi własnie wypaleniem (stopieniem sie) owych celindrów?
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
belaspolska
Posty: 114
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:45
Lokalizacja: anglia

witam

Post autor: belaspolska »

dzisiaj z czystej ciekawosci pojechalem do mercedesa i zapytalem o kszt filtra ropy i przeplywke (sam wklad) i o dziwo kolo mi powiedzialal ,ze to kwestia 67 funtow ,wiec kupilem. czarny dym przy ruszaniu zmiejszyl sie o polowe itak jakby auto lepiej sie zbieralo z wolnych obrotow. carny dym juz jest w ilosci do zaakceptowania wiec uwazam problem za rozwiazany.
r107 350sl, r107500sl, w123 300d, w210 300td avangarde 98 kombi, w210 300td avangarde 97 kombi, w210 320cdi elegance kombi, aktualnie w211 320cdi kombi.
Awatar użytkownika
david
Posty: 19
Rejestracja: 13 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: david »

dzis tez walcze z nadmiernym kopceniem. :mrgreen:
i mam takie pytanie : czy jezeli po odlaczeniu przeplywomierza kopcenia cełkowicie zanika ( w prawdzie auto jest w trybie awaryjnym , 3000 tys obrotów, brak mocy itp. ) to czy mozna jednoznacznie uznać go za uszkodzony?
Merc E 220 CDI elegance, po lifcie
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

nie - dlatego że jak napisałes auto wchodzi w tryb awaryjny a wtedy nie działaja inne urządzenia które tez mogą generowac kopcenie:
turbina
egr itp.
u mnie po odpięciu przepływomierza auto przestaje kopcić. Podmiana przepływomierzy (a podmieniałem chyba z 5 sztuk) nic nie pomogła.
W210, 2001r., 2,2CDI, 143KM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 49 gości