[300TD] pompa rzędowa - poblem po uszczelnieniu sekcji !!!

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Radek.M
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2010, o 23:18
Lokalizacja: Płock

[300TD] pompa rzędowa - poblem po uszczelnieniu sekcji !!!

Post autor: Radek.M »

witam
Po wymianie oringów i uszczelnieniu sekcji na pompie rzędowej, na rozgrzanym silniku zaczął się problem z pracą na wolnych obrotach - dławi się, jakby miał nieodpowiednią dawkę paliwa. Czy po takim zabiegu - wymiana oringów - powinno się przeprowadzić regulację pompy ???
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

U mnie nie bylo potrzeby regulowania
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Weź latarke i prześwietl przewody paliwowe, szukaj baniek powietrza. Jak nie ma to dupa. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Radek.M
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2010, o 23:18
Lokalizacja: Płock

Post autor: Radek.M »

nieszczęsne powietrze - właśnie nie mogę sobie z tym poradzić. W przewodzie między podgrzewaczem a filtrem paliwa pojawia się powietrze - zaraz po zgaszeniu silnika paliwo natychmiast "schodzi" w kierunku podgrzewacza i wypełnia przewód tylko do połowy(od strony podgrzewacza), pozostała część przewodu - powietrze. Jak to uszczelnić ???
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Radek.M pisze:"schodzi" w kierunku podgrzewacza i wypełnia przewód tylko do połowy(od strony podgrzewacza)
To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.
Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
Marcin13736
Posty: 275
Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin13736 »

romek61 pisze:To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.
Jak to- a co kolego proponuje?

Radek.M, przerabiałem temat u siebie w Celinie- Wymień przewody paliwa, tylko na oryginalne. Koszt niewielki (170zł) a zapomnisz o problenie. Chyba że lubisz rzemiosło i ciągłe problemy. Oringi są nie do dopasowania... Próbowałem- nerwy przez 3 miechy. Po wymianie- relaks i radość do czasu przesiadki na Oczko :-P
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Marcin13736 pisze:Oringi są nie do dopasowania... Próbowałem- nerwy przez 3 miechy.
Przesadzasz. Jedzie się do sklepu z częściami m.in. do ursusów, pokazuje stare oringi i kupuje nowe po 50gr/szt. Już dwa lata w jednym z aut tak mam i suchutko...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Radek.M
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2010, o 23:18
Lokalizacja: Płock

Post autor: Radek.M »

Marcin13736 pisze:
romek61 pisze:To nie jest przyczynną nierównej pracy na wolnych obrotach.
Jak to- a co kolego proponuje?
też chętnie dowiem się coś węcej
romek61 pisze:Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany.
przed wymianą silnik chodził równo, poza tym w przewodach też pokazywały się bąble powietrza.
Nie wiem co mogłem schrzanić podczas wymiany oringów na sekcjach, stąd ponawiam moje wcześniejsze pytanie - czy po takiej operacji trzeba regulować pompę ???
chociaż wyżej dostałem jedną, ale konkretną odpowiedź
Grzechoo pisze:U mnie nie bylo potrzeby regulowania
mam nadzieję, że jeszcze ktoś wypowie się w temacie regulacji
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Naprawde chcialbym pomoc ale jak pamietam wymiane u siebie (po pompa ciekla u mnie z przewodow na gorze oraz spod elektrtozaworu (ta czarna plastikowa skrzyneczka z boku pompy)) - to mechanik wymienil wszystkie oringi.
Nic nie mowil o odpowietrzaniu - wiec nie wiem czy zrobil to gratis czy "w cenie" czy udalo mu sie nie zapowietrzyc jej ...
Od tamtej pory sucho i czysto. Po zabiegu naprawy (luty) nawet w mrozy palil od razu.
Awatar użytkownika
Marcin13736
Posty: 275
Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin13736 »

U mnie wymiana oringów na pompie nie wymagała żadnych regulacji. Mechanik odkręcił przewody wysokiego ciśnienia i wykręcał sekcję po kolei, wymieniał oring i wkręcał na miejsce. Jedyne co powiedział, to trzeba uważać na sprężynę i kulkę w środku (zawór zwrotny), bo jak coś zginie- będą problemy... A może u ciebie "ktoś" spaprał rześbę?

Żadnych regulacji nie było.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

racja.

to tylko wymiana i zadnej regulacji pozniej pompa nie wymaga. a najlepiej w 300-stkach w ogole sie pompy nie dotykac.
Radek.M
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2010, o 23:18
Lokalizacja: Płock

Post autor: Radek.M »

wieeeeeeeelkie, przeogromne dzięki za konkretne informacje
fabek pisze:a najlepiej w 300-stkach w ogole sie pompy nie dotykac
tego się właśnie boję, tym bardziej, że przed naprawą było ok., a pompa nie była ruszana poza wymianą oringów
Marcin13736 pisze:A może u ciebie "ktoś" spaprał rześbę?
fachowiec, który naprawiał gwiazdkę, moim zdaniem, jest oblatany w temacie (zresztą polecany na forum), w sumie ma prawo się zdarzyć sporadycznie, że coś się popitoli w trakcie naprawy - wychodzę z założenia, że ten się nie myli co nic nie robi.

Powiedzcie mi jeszcze jedno - czy mogę ruszyć w trasę z takim defektem - ok.600km ??? muszę obowiązkowo wyjechać na kilka dni i niestety nie mam innego środka transportu
pozdrawiam Radek
W210 3.0 TD Avantgarde 1998
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sluchaj jezeli kuleje od czasu do czasu to badz powien, ze zapowietrza sie, innych opcji nie ma w 300-tkach - to bardzo zywotne silniki. pisalem juz parokrotnie, ale napisze raz jeszcze czule miejsca na zapowietrzanie sie:

- dwie czarne rurki zasilajaca i powrotna ida do grodzi
- pekajaca obudowa termostatu przykreconego do glowicy
- oring filterka wstepnego siatkowego w obudowie duzego filtra paliwa
- oring sruby filtra paliwa
- oringi na zlaczkach przezroczystych rurek filtr<->pompa, jezeli je odpinal i nie wymienil oringow to moga przepuszczac

raczej w trase nie jedz, to jest powazna usterka, ale prosta w naprawie, bo jak staniesz to juz nie odpalisz. 300-tki mocno sie zapowietrzaja.
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

romek61 pisze:Jak przed wymianą było dobrze to zostało coś skopane w trakcie wymiany
...apropos,łącznie z oringami na sekcjach powinno się wymienić podkładki,łatwo je zgubić.Może tu jest przyczyna.Ja wymieniałem samodzielnie i 300tka śmiga,aż miło.
Pozdrawiam!
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
Maciej E210
Posty: 2
Rejestracja: 30 cze 2012, o 16:13
Lokalizacja: Piła

Post autor: Maciej E210 »

witam u mnie po wymianie oringów na sekcji i na przewodach paliwowych dzieje się to samo co u kolegi czyli po rozgrzaniu się silnika około 80 stopni zaczyna chodzic nie równo . a ty kolego doszedłeś już do tego co było ? :oczami:
Maciej E210
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości