Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
jjankiello....Czy klekotanie zaczeło sie zaraz po wymianie Oringów? Wiec Niby w ciagu 30 minut Łancuch sam sie wyciagnął?? Te silniki chodza po pareset tysiecy ŁAncuchy sie wyciagaja Ale silnik nie klapoce W Pompie ERE jak są do komputera podawane złe wartości wzgedem temp Paliwa, Wody i powietrza przed EGR to zaczyna Sie Cyrk Wieksza dawka Paliwa i zaplon sie sam przyspiesza, Jak odpalisz Silnik wartości te sa podobne wiec Komputer to rozumie !!! Ale jak silnik sie nagrzewa, A temperatura paliwa ma np -40 stopni( tyle widzi komputer jak nie ma Termistora a mierzona jest rezystancia pomiedzy zaciskami w oleju napedowym) a reszte danych z czyjnikow wzratsta To Komp sie gubi o co chodzi Dostaje złe dane I cały zapłon ustwaia na kosmiczne palenie ......Musisz delikatnie wydusić dwa kołeczki (o budowie podobnej do Gwozdzia) Delikanie wysuń okrągły kapsel On jest głeboki około centymetra i ma na sobie oring..W jednym z wyprowadzen jak sie przypatrzysz Widać 2 mm tego dekielka Włóż tam cos i podważ go to sie delikanie uniesie Potem inwencja Twoja Ostry nozyk i pomału go unosisz Az wyjdzie cały Pamietaj zeby go potem włozyc tak samo ( prowadniczki tych gwozdzików)Wewnątrz zobaczysz Termistor szkalny , Lutownica i wymiana. Ale przed tym sprawdz czy jest martywy Lub ma przerwe..Bywa ze Termisto jest OK a na zacisku brak przejscia Trzeba czasmi poprawic Luty i to wsztko,tak na marginesie..Termistory i jak i oporniki NIGNY nie maja zwarcia Poprostu jak sie uszkodzą maja przerwe W Elektronice nie ma pojęcia Zwarcie rezystora, A NTC to rodzaj opornika Tyle ze o zmiennej negatywnie rezystancji względem temperatury.Wartości NTC opisałem wczesniej !!
- Załączniki
-
- 11032010774.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 4631 razy
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
demmag, Twoja teoria trzyma się kupy, ale muszę ją wypróbować sam. Też mam wykształcenie elektroniczne, choć nie praktykuję od lat i dobrze wiem o czym piszesz z tą naprawą... ;-)
Pisałem o łańcuchu, bo klekot zdarzał się już wcześniej (ciekawe, że przerywanie i wypadanie zapłonów zdarzało się zawsze podczas pracy na postoju, podczas odśnieżania auta, za to po ruszeniu od razu - nigdy), a moje auto 200kkm zrobiło jeszcze w czasie 2-letniej gwarancji, także szacując przebieg na ok. pół miliona, trzeba się z wyciągnięciem łańcucha liczyć, nawet jeśli już raz został wcześniej przez kogoś wymieniony :->
Pisałem o łańcuchu, bo klekot zdarzał się już wcześniej (ciekawe, że przerywanie i wypadanie zapłonów zdarzało się zawsze podczas pracy na postoju, podczas odśnieżania auta, za to po ruszeniu od razu - nigdy), a moje auto 200kkm zrobiło jeszcze w czasie 2-letniej gwarancji, także szacując przebieg na ok. pół miliona, trzeba się z wyciągnięciem łańcucha liczyć, nawet jeśli już raz został wcześniej przez kogoś wymieniony :->
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Moze i ja dorzuce cegielke :-) (choc jestem swiadom Twojej duzej wiedzy Kolego Jjanicki )jjankiello pisze:demmag, Twoja teoria trzyma się kupy, ale muszę ją wypróbować sam. Też mam wykształcenie elektroniczne, choć nie praktykuję od lat i dobrze wiem o czym piszesz z tą naprawą... ;-)
:->
http://www.tewa-sensors.com/pl/product.php?c=3
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
I humanista do czegos sie nada :roll:demmag pisze:BINGO:-) Własnie TEWA z Łącznej pod Lublinem to ma Seria TT-DO 2,2K
A tak na powaznie; to temat mnie zainteresowal, bo moja mercedes ma te sama przypadlosc = po odpaleniu "pszczolka" a po 2-3 minutach wydaje dzwieki jak stara grobarko-mlocarnia. Stawialem na szklanki, bo po otwarciu korka wlewu oleju, dzwiek jakby sie potegowal i slychac wyraznie = metaliczna prace rozrzadu ( a ponadto won spalin jakas taka - nienaturalna)
PS Ijankiello - zamow 2 termistorki -jestem potencjalnym "odkupcem" z zyzkiem
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Stronkę już dodałem do zakładek Firefoxa, to w najbliższym czasie coś zamówię. Powęszę też w lubelskich sklepach elektronicznych... Choć widzę, że TEWA ma też siedzibę w Lublinie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Zawór
Podłączę się do dyskusji bo temat super ciekawy.
Poczytałem , rozejrzałem się - zamówiłem dwa termistorki - czekam na przesyłkę.
Myślę sobie - zajrzę do zaworku , zobaczę jak go ściągnąć itd.
Na początek zdjąłem fajeczkę od elektyki i.... wylało się duuużo ropy ... ?????
Czy tam powinna być ropa ? A jak nie to skąd się wzięła ? A że po obejrzeniu
stwierdziłem że bez zdejmowania kolektora ciężko się zabrać za temat osuszyłem tylko
wtyczkę i założyłem z powrotem. Szczęka mi opadła kiedy odpaliłem samochód
a silniczek pracuje cichutko, równiutko itd...
Proszę wytłumaczcie mi - skąd tam ropa się wzięła ? Czy element jest do wymiany czy
jakaś uszczelka puściła ?
Pozdrawiam
Poczytałem , rozejrzałem się - zamówiłem dwa termistorki - czekam na przesyłkę.
Myślę sobie - zajrzę do zaworku , zobaczę jak go ściągnąć itd.
Na początek zdjąłem fajeczkę od elektyki i.... wylało się duuużo ropy ... ?????
Czy tam powinna być ropa ? A jak nie to skąd się wzięła ? A że po obejrzeniu
stwierdziłem że bez zdejmowania kolektora ciężko się zabrać za temat osuszyłem tylko
wtyczkę i założyłem z powrotem. Szczęka mi opadła kiedy odpaliłem samochód
a silniczek pracuje cichutko, równiutko itd...
Proszę wytłumaczcie mi - skąd tam ropa się wzięła ? Czy element jest do wymiany czy
jakaś uszczelka puściła ?
Pozdrawiam
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
nie pękaj paliwko jest tam dopuszczalne innaczej pod wtyczka nie byłoby o-ringu. niedawno wsadzałem tam łapy gdy dowiedziałem sie o jeszcze jednej uszczelce w tym zaworze a mam problemik z dostawaniem sie powietrza do ukladu. ogółem znalazłem tam cztery gumowe o-ringi klasyfikujace sie do wymiany, które wymieniłem, jednak szczelnosci chyba to nie poprawiło. Z dobraniem sie do zaworu nie ma problemu. Dla wygody przemieszczsz zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, przykrecony na jedna dziesiatke i masz ładny dostep. Potem dwa torxy i zawór wyjety.
e300td
Słuchaj, na mój gust to oring o którym piszesz jest po to, żeby do fajeczki nie dostawała się wilgoć. Zresztą ropa sobie cieknie po przewodach, co ewidentnie wskazuje na fakt iż owy oring nie jest uszczelnieniem dla ropy. Jeżeli dobrze kombinuję to mam miejsce w którym jest utrata ciśnienia w obiegu paliwa. A i dodam że kiedy dotarłem do domu silnik znów zaczol klekotać
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Na pewno nie powinno tam być ropy.Vasco24 pisze:Na początek zdjąłem fajeczkę od elektyki i.... wylało się duuużo ropy ... ?????
Czy tam powinna być ropa ? A jak nie to skąd się wzięła ?
Dobre spostrzeżenie. W okolicy świąt sam tam zajrzę u siebie...
Sam zawór gaszenia można częściowo rozebrać, wg opisu wyżej, i ocenić przyczynę wycieku :roll:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości