Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

jjankiello....Czy klekotanie zaczeło sie zaraz po wymianie Oringów? Wiec Niby w ciagu 30 minut Łancuch sam sie wyciagnął?? Te silniki chodza po pareset tysiecy ŁAncuchy sie wyciagaja Ale silnik nie klapoce W Pompie ERE jak są do komputera podawane złe wartości wzgedem temp Paliwa, Wody i powietrza przed EGR to zaczyna Sie Cyrk Wieksza dawka Paliwa i zaplon sie sam przyspiesza, Jak odpalisz Silnik wartości te sa podobne wiec Komputer to rozumie !!! Ale jak silnik sie nagrzewa, A temperatura paliwa ma np -40 stopni( tyle widzi komputer jak nie ma Termistora a mierzona jest rezystancia pomiedzy zaciskami w oleju napedowym) a reszte danych z czyjnikow wzratsta To Komp sie gubi o co chodzi Dostaje złe dane I cały zapłon ustwaia na kosmiczne palenie ......Musisz delikatnie wydusić dwa kołeczki (o budowie podobnej do Gwozdzia) Delikanie wysuń okrągły kapsel On jest głeboki około centymetra i ma na sobie oring..W jednym z wyprowadzen jak sie przypatrzysz Widać 2 mm tego dekielka Włóż tam cos i podważ go to sie delikanie uniesie Potem inwencja Twoja Ostry nozyk i pomału go unosisz Az wyjdzie cały Pamietaj zeby go potem włozyc tak samo ( prowadniczki tych gwozdzików)Wewnątrz zobaczysz Termistor szkalny , Lutownica i wymiana. Ale przed tym sprawdz czy jest martywy Lub ma przerwe..Bywa ze Termisto jest OK a na zacisku brak przejscia Trzeba czasmi poprawic Luty i to wsztko,tak na marginesie..Termistory i jak i oporniki NIGNY nie maja zwarcia Poprostu jak sie uszkodzą maja przerwe W Elektronice nie ma pojęcia Zwarcie rezystora, A NTC to rodzaj opornika Tyle ze o zmiennej negatywnie rezystancji względem temperatury.Wartości NTC opisałem wczesniej !!
Załączniki
11032010774.jpg
11032010774.jpg (14.74 KiB) Przejrzano 4631 razy
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

skoro wymieniałes to pewnie znasz symbol tego termistora...
e300td
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

Nie czytasz co pisze..... w jednym z moich postów są dokładne parametry tego termistora Wazne zeby był szklany lub Olejoodporny ... A teraz Google i szukaj...........
janj63
Posty: 32
Rejestracja: 20 gru 2009, o 19:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: janj63 »

Witam. Zainteresował mnie ten temat bo prawdopodobnie też mnie dotyczy. Postanowiłem podzwonić po hurtowniach elektronicznych i na słowo szklany lub olejoodporny robią wielkie oczy. Może jest jakiś symbol oznaczajacy taka budowę termistora :?:
W210 e250td elegance 99'
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

Oj...NIC w was życia....cos wam nie wychodzi to szukanie....
Chyba wam sam zaczne to naprawaić......
janj63
Posty: 32
Rejestracja: 20 gru 2009, o 19:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: janj63 »

Naprawić postaram się sam jak tylko dostanę odpowiedni termistor ;-)

[ Dodano: 2010-03-12, 15:26 ]
A wiesz jak się szuka czegos j czym nie masz pojęcia :?:
W210 e250td elegance 99'
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

demmag, Twoja teoria trzyma się kupy, ale muszę ją wypróbować sam. Też mam wykształcenie elektroniczne, choć nie praktykuję od lat i dobrze wiem o czym piszesz z tą naprawą... ;-)

Pisałem o łańcuchu, bo klekot zdarzał się już wcześniej (ciekawe, że przerywanie i wypadanie zapłonów zdarzało się zawsze podczas pracy na postoju, podczas odśnieżania auta, za to po ruszeniu od razu - nigdy), a moje auto 200kkm zrobiło jeszcze w czasie 2-letniej gwarancji, także szacując przebieg na ok. pół miliona, trzeba się z wyciągnięciem łańcucha liczyć, nawet jeśli już raz został wcześniej przez kogoś wymieniony :->
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

jjankiello pisze:demmag, Twoja teoria trzyma się kupy, ale muszę ją wypróbować sam. Też mam wykształcenie elektroniczne, choć nie praktykuję od lat i dobrze wiem o czym piszesz z tą naprawą... ;-)

:->
Moze i ja dorzuce cegielke :-) (choc jestem swiadom Twojej duzej wiedzy Kolego Jjanicki :idea: )
http://www.tewa-sensors.com/pl/product.php?c=3
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
demmag
Posty: 14
Rejestracja: 10 lut 2010, o 00:02
Lokalizacja: Poznań / New York USA

Post autor: demmag »

BINGO:-) Własnie TEWA z Łącznej pod Lublinem to ma Seria TT-DO 2,2K
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

demmag pisze:BINGO:-) Własnie TEWA z Łącznej pod Lublinem to ma Seria TT-DO 2,2K
I humanista do czegos sie nada :roll:

A tak na powaznie; to temat mnie zainteresowal, bo moja mercedes ma te sama przypadlosc = po odpaleniu "pszczolka" a po 2-3 minutach wydaje dzwieki jak stara grobarko-mlocarnia. Stawialem na szklanki, bo po otwarciu korka wlewu oleju, dzwiek jakby sie potegowal i slychac wyraznie = metaliczna prace rozrzadu :?: ( a ponadto won spalin jakas taka - nienaturalna)

PS Ijankiello - zamow 2 termistorki -jestem potencjalnym "odkupcem" z zyzkiem :idea:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Stronkę już dodałem do zakładek Firefoxa, to w najbliższym czasie coś zamówię. Powęszę też w lubelskich sklepach elektronicznych... :idea: Choć widzę, że TEWA ma też siedzibę w Lublinie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Zawór

Post autor: Vasco24 »

Podłączę się do dyskusji bo temat super ciekawy.

Poczytałem , rozejrzałem się - zamówiłem dwa termistorki - czekam na przesyłkę.
Myślę sobie - zajrzę do zaworku , zobaczę jak go ściągnąć itd.
Na początek zdjąłem fajeczkę od elektyki i.... wylało się duuużo ropy ... ?????
Czy tam powinna być ropa ? A jak nie to skąd się wzięła ? A że po obejrzeniu
stwierdziłem że bez zdejmowania kolektora ciężko się zabrać za temat osuszyłem tylko
wtyczkę i założyłem z powrotem. Szczęka mi opadła kiedy odpaliłem samochód
a silniczek pracuje cichutko, równiutko itd...

Proszę wytłumaczcie mi - skąd tam ropa się wzięła ? Czy element jest do wymiany czy
jakaś uszczelka puściła ?

Pozdrawiam
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

nie pękaj paliwko jest tam dopuszczalne innaczej pod wtyczka nie byłoby o-ringu. niedawno wsadzałem tam łapy gdy dowiedziałem sie o jeszcze jednej uszczelce w tym zaworze a mam problemik z dostawaniem sie powietrza do ukladu. ogółem znalazłem tam cztery gumowe o-ringi klasyfikujace sie do wymiany, które wymieniłem, jednak szczelnosci chyba to nie poprawiło. Z dobraniem sie do zaworu nie ma problemu. Dla wygody przemieszczsz zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, przykrecony na jedna dziesiatke i masz ładny dostep. Potem dwa torxy i zawór wyjety.
e300td
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Słuchaj, na mój gust to oring o którym piszesz jest po to, żeby do fajeczki nie dostawała się wilgoć. Zresztą ropa sobie cieknie po przewodach, co ewidentnie wskazuje na fakt iż owy oring nie jest uszczelnieniem dla ropy. Jeżeli dobrze kombinuję to mam miejsce w którym jest utrata ciśnienia w obiegu paliwa. A i dodam że kiedy dotarłem do domu silnik znów zaczol klekotać :/
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Vasco24 pisze:Na początek zdjąłem fajeczkę od elektyki i.... wylało się duuużo ropy ... ?????
Czy tam powinna być ropa ? A jak nie to skąd się wzięła ?
Na pewno nie powinno tam być ropy.
Dobre spostrzeżenie. W okolicy świąt sam tam zajrzę u siebie...
Sam zawór gaszenia można częściowo rozebrać, wg opisu wyżej, i ocenić przyczynę wycieku :roll:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości