Klapki "rezonansowe".

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

Cóż kolego "noc" po diagnozie u Ciebie wymieniłem te dwa lejące wtryski i niestety znaczącej poprawy nie ma. Pozostało jeszcze wymienić sterownik klap rezonansowych, a jak to nie pomoże to może siekierka, albo sucha gałąź nad rwącym potokiem :cry:

Oczywiście żart, ale zachodze pomalu w glowę co tak naprawdę go boli, bo po diagnozie na S.D. nic poza wymienionymi defektami nie było.

A tak na marginesie, ruszylo dogrzewanie silnika.Przynajmniej jeden plus. ;-)
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

a co zrobiles , ze ruszyło to dogrzewanie ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

hmm..... dobre pytanie, bo właściwie nic, zostało kilkakrotnie wymuszone uruchomieniem przez komputer, a następnie diagnoza była, że jest uszkodzony sterownik, bo się zaraz wyłączało po uruchomieniu, natomiast dzisiaj kilkakrotnie robiłem krótkie dystansy i za każdym razem jak wychodziłem z samochodu to działąło diabelstwo :-D Z tego wnioskuję, że jest ok.Być może zbyt długo nie chodziło.
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

wiec mus moje pod kompa tez podpiac
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
komos
Posty: 54
Rejestracja: 14 gru 2009, o 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: komos »

myślę, że jest to kwestja wymuszenia statru kilka razy, jednak to ustrojstwo z tego co się zorientowałem włącza się poniżej jakiejś temperatury, więc można mniemać, że jednak sporo czasu w ciągu roku jest nieruchome.
"MIEĆKA" E 320 CDI CLASSIC 1999ROK KOMBI
WDB2102261A979649
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

tak chyba od + 6 stopni , albo ponizej tej wartosci
a zna kto inny sposób wymuszonego startu jak podlaczenie pod komputer ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Silnik zimny odpal, między chłodnicą, a reflektorem prawym w obudowie chłodnicy jest czujnik, cienkim śrubokrętem wysuń go, wyjmij wtyczkę, do przewodu zółto/niebieskiego podłącz (+) i poczekaj 2-3 minuty.Dogrzewacz spalinowy powinien ruszyć bez względu na temperaturę otoczenia i położenie wyłącznika w popielniczce.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

to on jest spalinowy ? mi sie wydaje , ze mam elektryczny jak to jest ?
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Masz i spalinowy i elektryczny dogrzewacz zamontowany seryjnie.

To nie ten dział i temat, wejdź na właściwe strony i poczytaj.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

o kurcze ? ten elektryczny to sie znajduje to sie znajduje obok zbiorniczka z płynem chłodzacym - wyrównawczego tak domniemam , ze to to , a ten spalinowy ? w popielniczce mam tylko przełacznik z diodą czerwona
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

bartpol1. Jesteś niereformowalny.Napisałem poszukaj, w dziale chłodzenie wszystko jest opisane.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

No tak... ze mna faktycznie jest problem , bo o tym dogrzewaczu to ja juz czytam z miesiac z przerwami i ciagle jestem w grudzy !! :mrgreen: Albo ze mna cos nie tak , albo informacje sa tu rozpieprzone :mrgreen: staraszne szeroko , ale mysle ze dam rade , na forum audi sie jednak PANOWIE ZNACZNIE LEPIEJ PORUSZAC , z resztą nie tylko na forum audi
ale dziekuję
lezę sobie do tego działu chłodzenie
errata :
grudza - pojemnik na kartofle w piwnicy :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Post autor: arek_slupsk »

dobry wieczor - wlasnie skonczylem wyciagac kolektor z 2.7 cdi - jedna klapa zerwana z 5 cyl i reszta zabita na amen - wyczyscilem intercooler i teraz zastanawiam sie czy moge bezkarnie w cholere wywalic te klapki - zabieraja duzo swiatla dla powietrza i wydaje mi sie ze w 80% cdi one nie dzialaja bo bardzo szybko musza sie zawalac gazami z odmy i czasem z turbo jak leje - czy moge wywalic? iem ze silnik musze podpiac tak jakby klapy byly.
jaki ma to wplyw na prace silnika, na spalanie?
czym wyczyscic komory dolotowe (mam tam totalny syf) tak zeby nie uszkodzic niczego w -czy moge nagar skrobac i ew. rozpuscic jakims srodkiem a potem przedmuchac komory sprezarka?

Dla ziainteresowanych wyciagniecie kolektora to masakra - musialem odkrecic EGR, termostat i odkrecic obudowe filtra oleju zeby to przesunac do przodu auta i do gory - i do tego te przewody elektryczne poprzeplatane przez kolektor myslalem ze szalu dostane - teraz przewody pozapinam lepiej :) omijajac kolektor


klapki usuniete i nie trzeba ich wycinac! tylko sie odkreca malym torx em swoznie
kabli niestety nie da sie inaczej poprzekladac niz przez kolektor - są na styk
W210 2.7cdi T 2000r
Awatar użytkownika
Robert2601
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 6 cze 2009, o 23:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Robert2601 »

Powiedz mi jakie były objawy jak klapki miałeś zamknięte na stałe? Ja już wszystko robiłem oprócz klapek. Ten przewód przez kolektor mnie z tym blokuje, myślałem, że jakiś papudrok to tak zamontował ale widzę, że to jednak fabrycznie tak jest skoro u Ciebie tak samo.
E270 CDI 2001 sedan automat
arek_slupsk
Posty: 32
Rejestracja: 10 lip 2008, o 22:11
Lokalizacja: słupsk

Post autor: arek_slupsk »

Objawy: na piatym cylindrze slyszalem dzwiek klapy zerwanej, auto czesto sie przyduszalo jak hamowalem i wchodzilo w tryb awaryjny, przewod od turbo malo nie wyskoczyl z egr mial widocznie niezle opory na kolektorze. Widzialem ze ciegno klap stoi w miejscu a te przy silniku posrednie latalo zerwane.

Klapki byly zablokowane przez syf na amen - zero ruchu. Jesli chodzi o przewody to:
Zeby wyciagnac kolektor musisz odkrecic filtr oleju i termostat - kolektor obluzowany przesun w kierunku chlodnicy i unies (normalnie blokuje go termostat i obudowa filtru oleju)
1. od spodu przy misce olejowej odepnij wtyczke czujnika oleju,
2. porozpinaj lub rozetnij opaske trzymajaca wiazke do zasilania swiec zarowych (te na metalowym wsporniku kolektora), wytczke od swiec odepnij (przy zbiorniku spryskiwaczy) troche ja poluznij i pociagnij w kierunku silnika
3. jak juz kolektor lekko uniesiony to blokuje go przewod od rozrusznika - nakretka 10 musisz odkrecic jakas przedluzka elastyczna, odepnij tez wytczke czujnika obrotu walu i na koncu wtyczke od silnika klap
4.pamiataj ze klakpki nie wycinaj jak to pisza tylko mozesz to odkrecic torxem na swozniach

Ja klapki wywalilem i kupilem w castoramie sruby 12 krotkie - lekko przegwintowalem kolektor w miejscu rowadnic klap i wkrecilem sruby dajac silikon czerwony i podkladki hydrauliczne. Sruby licuja w otworze kolektora nie zaslepiajac srednicy dolotu i mam gwarancje ze nei wypadna i nie musisz placic 150zl za jakies aluminiowe wbijane swoznie jak to niektorzy robia.

Czyszczenie kolektora dalo nowe tchnienie w to auto, jeszcze tylko musze zaslepic EGR by ten syf na nowo sie nie nawarstwial.
W210 2.7cdi T 2000r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości