Wieksze tarcze i zaciski w W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wieksze tarcze i zaciski w W210
Czy ktoś z forumowiczów zmieniał przednie zaciski i tarcze na większe?
Czy będą pasowały do zwrotnic w E220CDI?
Biorę pod uwagę trzy warianty, gdyż muszę zrobić przednie klocki razem z tarczami:
1. Tarcze i zaciski od E 320 CDI
2. Tarcze i zaciski od E 430
3. Tarcze i zaciski od E 55 AMG
Czy będą pasowały do zwrotnic w E220CDI?
Biorę pod uwagę trzy warianty, gdyż muszę zrobić przednie klocki razem z tarczami:
1. Tarcze i zaciski od E 320 CDI
2. Tarcze i zaciski od E 430
3. Tarcze i zaciski od E 55 AMG
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Chociaż twoja odpowiedź nie dotyczy mojego pytania odpowiem na nie:
po pierwsze klocki do czterotłoczkowych zacisków są za 1/3 ceny tych do normalnych,
po drugie tarcze są w tej samej cenie więc kupując używane zaciski mam dużo wydajniejsze hamulce za tą samą kasę (dotyczy wariantu z E430 na zacisku ATE 38/42 i tarczy 315mm)
po pierwsze klocki do czterotłoczkowych zacisków są za 1/3 ceny tych do normalnych,
po drugie tarcze są w tej samej cenie więc kupując używane zaciski mam dużo wydajniejsze hamulce za tą samą kasę (dotyczy wariantu z E430 na zacisku ATE 38/42 i tarczy 315mm)
chociazby po to ,aby miec sprawniejszy system hamulcowy... uwazam,ze jest to bardzo dobry kierunek "tuningu" auta. wpierw nalezaloby zadbac o bardzo dobre hamowanie,a pozniej mozna sie szybciej rozpedzac.tonidriver pisze:Po co wywalać gotówkę niepotrzebnie
a czy kolega znalazl moze taki komplet czy tylko gdyba,ze takie chce zalozyc i mysli,ze dostanie taki rarytas na rynku wtornym???MaxCDI pisze:Tarcze i zaciski od E 55 AMG
p.s. a tak na marginesie jezeli kolega juz znajdzie taki zestaw od AMG to niech najpierw sprawdzi cene tarczy w ASO,bo z mojej wiedzy sa dwa rozne rodzaje ukl. hamulcowych do AMG o roznych srednicach tarcz hamulcowych i do jednego ukladu mozna kupic zamiennik, a drugi uklad zostaje kupic tylko w oryginale i jest piekielnie drogi...
a tutaj watek o tarczach hamulcowych zalozonych do MB 190 o srednicy 334 mm/ 300 mm. http://mb201-124.eu/hamulce-stage-3-vt4 ... ht=hamulce
[ Dodano: 2009-11-27, 20:50 ]
jest to takze tarcza i zacisk montowany w MB W202 C36AMGMaxCDI pisze:zacisku ATE 38/42 i tarczy 315mm
Dla zainteresowanych tematem przeróbki hamulców:
fot 1: standardowe hamulce w moim 220CDI zacisk jednotłoczkowy tarcza 288mm
fot 2: duże hamulce z W210 E430 zacisk czterotłoczkowy tarcza 316mm
A teraz coś o cenach nowych części w dobrej klasy zamienniku (idzie na pierwszy montaż)
-klocki standard ATE 13.0460-7086.2 231pln/kpl
-tarcze standard 288mm ATE 24.0325-0110.1 289pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt
-prowadnice zacisku ATE 11.8171-0008.1 21pln/kpl na stronę
-reparaturki zacisku ATE 11.0441-5703.2 40pln/kpl na stronę
i dla dużej wersji:
-klocki do dużych zacisków ATE 13.0460-4201.2 293pln/kpl
-tarcze 316mm ATE 24.0128-0126.1 379pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt (można po 2 jak w W124)
-zestaw montażowy klocków ATE 13.0460-0268.2 61pln/kpl
-reparaturki zacisku z tłoczkami ATE 13.0441-4214.2 282pln/kpl na strone
plus używane
-zaciski ATE z W210 E420 po 100pln/szt identyczne jak w W124 Coupe od 300CE w górę
-tarcze 316mm używane grubość 26mm 50pln/szt
W moim przypadku do przeróbki muszę dokupić nowe klocki, zaciski używane szczelne i ładnie pracują tłoczki, używane tarcze wytrzymają jeszcze 2 kpl klocków więc zyskałem lepsze hamulce w niższej cenie, bo standardowe zaciski wymagają regeneracji.
A cha najważniejsze że rozstaw śrub na zaciskach jest ten sam tak jak i ich odsadzenie od zwrotnicy więc pasują bez najmniejszych problemów do tarcz (patrz foto)
Jedynym minusem tej modyfikacji jest wielkość felg minimum to stalowe 16" z zimową oponą na tą porę roku lub większe.
fot 1: standardowe hamulce w moim 220CDI zacisk jednotłoczkowy tarcza 288mm
fot 2: duże hamulce z W210 E430 zacisk czterotłoczkowy tarcza 316mm
A teraz coś o cenach nowych części w dobrej klasy zamienniku (idzie na pierwszy montaż)
-klocki standard ATE 13.0460-7086.2 231pln/kpl
-tarcze standard 288mm ATE 24.0325-0110.1 289pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt
-prowadnice zacisku ATE 11.8171-0008.1 21pln/kpl na stronę
-reparaturki zacisku ATE 11.0441-5703.2 40pln/kpl na stronę
i dla dużej wersji:
-klocki do dużych zacisków ATE 13.0460-4201.2 293pln/kpl
-tarcze 316mm ATE 24.0128-0126.1 379pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt (można po 2 jak w W124)
-zestaw montażowy klocków ATE 13.0460-0268.2 61pln/kpl
-reparaturki zacisku z tłoczkami ATE 13.0441-4214.2 282pln/kpl na strone
plus używane
-zaciski ATE z W210 E420 po 100pln/szt identyczne jak w W124 Coupe od 300CE w górę
-tarcze 316mm używane grubość 26mm 50pln/szt
W moim przypadku do przeróbki muszę dokupić nowe klocki, zaciski używane szczelne i ładnie pracują tłoczki, używane tarcze wytrzymają jeszcze 2 kpl klocków więc zyskałem lepsze hamulce w niższej cenie, bo standardowe zaciski wymagają regeneracji.
A cha najważniejsze że rozstaw śrub na zaciskach jest ten sam tak jak i ich odsadzenie od zwrotnicy więc pasują bez najmniejszych problemów do tarcz (patrz foto)
Jedynym minusem tej modyfikacji jest wielkość felg minimum to stalowe 16" z zimową oponą na tą porę roku lub większe.
- Załączniki
-
- fot 1
- SNC00174.jpg (218.65 KiB) Przejrzano 7880 razy
-
- fot 2
- SNC00171.jpg (213.84 KiB) Przejrzano 7880 razy
-
- ad 1
- SNC00175.jpg (202.26 KiB) Przejrzano 7880 razy
-
- ad 2
- SNC00173.jpg (182.55 KiB) Przejrzano 7880 razy
-
- ad 1
- SNC00177.jpg (179.75 KiB) Przejrzano 7880 razy
-
- ad 2
- SNC00172.jpg (173.73 KiB) Przejrzano 7880 razy
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Wg mnie MaxCDI ładnie opisał temat, z tymże temat powinien znaleźc sie w dziale tuning, dlatego że:
- to istotna modyfikacja na niestandardowych czesciach,
-jak sam MaxCDI napisał -"to dobry kierunek tuningu" - do takich zacisków bedą pasowały tylko koło 16 cali i większe
-pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
- to istotna modyfikacja na niestandardowych czesciach,
-jak sam MaxCDI napisał -"to dobry kierunek tuningu" - do takich zacisków bedą pasowały tylko koło 16 cali i większe
-pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
merlin Tobie ciagle cos nie pasuje, a to sie uczepisz ze ktos duzy silnik chce kupic, a to ze mniejszych kol nie wlozy, a ze sobie wlozyl wieksze tarcze. doceniam, to ze czynnie bierzesz udzial w zyciu forum, ale na Boga - przestan juz marudzic.
ta i pozostale wypowiedzi zostawiam abys mogl przeczytac, pozniej usune wszystko co nie jest zwiazane z tematem. jol.
ta i pozostale wypowiedzi zostawiam abys mogl przeczytac, pozniej usune wszystko co nie jest zwiazane z tematem. jol.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Drogi Merlinie ta modyfikacja jest jak najbardziej na oryginalnych standardowych częściach marki Mercedes!!!
A teraz do naszych Moderatorów, pragnę zauważyć że dział techniczny zawieszenie i hamulce jest jak najbardziej odpowiednim dla tego tematu, w dziale Tuning większość Polaków szuka jak zamontować spoiler lub zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek o pokrowcach na kierownice i innych chińskich wynalazkach nie wspominając, smutne to ale prawdziwe taki mamy rynek tuningu w Polsce.
A teraz do naszych Moderatorów, pragnę zauważyć że dział techniczny zawieszenie i hamulce jest jak najbardziej odpowiednim dla tego tematu, w dziale Tuning większość Polaków szuka jak zamontować spoiler lub zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek o pokrowcach na kierownice i innych chińskich wynalazkach nie wspominając, smutne to ale prawdziwe taki mamy rynek tuningu w Polsce.
Byc może oryginalne i standardowe, z tymże na pewno nie montowane seryjnie w 220CDI.MaxCDI pisze:Drogi Merlinie ta modyfikacja jest jak najbardziej na oryginalnych standardowych częściach marki Mercedes!!!
Jak sam zauważyłeś jest to modyfikacja tuningowa, (bardziej profesjonalna niz diodówki z tyłu ;-) ) i mysle ze warto zeby była w odpowiednim dziale, ( nie bede podważał decyzji moderatora, to tylko moja skromna propozycja...) Wiekszośc osob szuka tuningu takiego jak zauwazyłes, ale mysle że Twoja propozycja tuningowa jest również bardzo cenna i jak inna od diodówek. Po prostu profesjonalne podejscie do tematu i tu duży szczery szacunek z mojej strony :-)MaxCDI pisze: w dziale Tuning większość Polaków szuka jak zamontować spoiler lub zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek o pokrowcach na kierownice i innych chińskich wynalazkach nie wspominając, smutne to ale prawdziwe taki mamy rynek tuningu w Polsce.
:oops: nie wiedziałem że taki maruda ze mnie jest ;-)fabek pisze: ale na Boga - przestan juz marudzic
Cóż mi wszystko pasuje spokojnie ;-) To że mam inne zdanie, cóż nie muszę się zgadzać ze wszystkimi w jakiś tam kwestiach, normalna sprawa że każdy ma swoje zdanie. :-Dfabek pisze:merlin Tobie ciagle cos nie pasuje, a to sie uczepisz ze ktos duzy silnik chce kupic, a to ze mniejszych kol nie wlozy, a ze sobie wlozyl wieksze tarcze. doceniam, to ze czynnie bierzesz udzial w zyciu forum, ale na Boga - przestan juz marudzic.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
w tym samochodzie standardowe kola maja rozmiar 16'...merlin pisze:pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
WDB2100161B345096
16 jak najbardziej, z tymże 15 cali stalowe zima również sa w specyfikacji ks. serwisowej auta ;-)radzioll pisze:w tym samochodzie standardowe kola maja rozmiar 16'...merlin pisze:pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości