Wieksze tarcze i zaciski w W210

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

MaxCDI
Posty: 19
Rejestracja: 5 lis 2009, o 14:01
Lokalizacja: Łódź

Wieksze tarcze i zaciski w W210

Post autor: MaxCDI »

Czy ktoś z forumowiczów zmieniał przednie zaciski i tarcze na większe?
Czy będą pasowały do zwrotnic w E220CDI?

Biorę pod uwagę trzy warianty, gdyż muszę zrobić przednie klocki razem z tarczami:
1. Tarcze i zaciski od E 320 CDI
2. Tarcze i zaciski od E 430
3. Tarcze i zaciski od E 55 AMG
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Tarcze u siebie masz adekwatne do mocy auta. Po co wywalać gotówkę niepotrzebnie :-P
MaxCDI
Posty: 19
Rejestracja: 5 lis 2009, o 14:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaxCDI »

Chociaż twoja odpowiedź nie dotyczy mojego pytania odpowiem na nie:
po pierwsze klocki do czterotłoczkowych zacisków są za 1/3 ceny tych do normalnych,
po drugie tarcze są w tej samej cenie więc kupując używane zaciski mam dużo wydajniejsze hamulce za tą samą kasę (dotyczy wariantu z E430 na zacisku ATE 38/42 i tarczy 315mm)
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

tonidriver pisze:Tarcze u siebie masz adekwatne do mocy auta. Po co wywalać gotówkę niepotrzebnie :-P
też tak uważam
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

tonidriver pisze:Po co wywalać gotówkę niepotrzebnie
chociazby po to ,aby miec sprawniejszy system hamulcowy... uwazam,ze jest to bardzo dobry kierunek "tuningu" auta. wpierw nalezaloby zadbac o bardzo dobre hamowanie,a pozniej mozna sie szybciej rozpedzac.
MaxCDI pisze:Tarcze i zaciski od E 55 AMG
a czy kolega znalazl moze taki komplet czy tylko gdyba,ze takie chce zalozyc i mysli,ze dostanie taki rarytas na rynku wtornym???

p.s. a tak na marginesie jezeli kolega juz znajdzie taki zestaw od AMG to niech najpierw sprawdzi cene tarczy w ASO,bo z mojej wiedzy sa dwa rozne rodzaje ukl. hamulcowych do AMG o roznych srednicach tarcz hamulcowych i do jednego ukladu mozna kupic zamiennik, a drugi uklad zostaje kupic tylko w oryginale i jest piekielnie drogi...
a tutaj watek o tarczach hamulcowych zalozonych do MB 190 o srednicy 334 mm/ 300 mm. http://mb201-124.eu/hamulce-stage-3-vt4 ... ht=hamulce

[ Dodano: 2009-11-27, 20:50 ]
MaxCDI pisze:zacisku ATE 38/42 i tarczy 315mm
jest to takze tarcza i zacisk montowany w MB W202 C36AMG
MaxCDI
Posty: 19
Rejestracja: 5 lis 2009, o 14:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaxCDI »

Dla zainteresowanych tematem przeróbki hamulców:

fot 1: standardowe hamulce w moim 220CDI zacisk jednotłoczkowy tarcza 288mm
fot 2: duże hamulce z W210 E430 zacisk czterotłoczkowy tarcza 316mm

A teraz coś o cenach nowych części w dobrej klasy zamienniku (idzie na pierwszy montaż)

-klocki standard ATE 13.0460-7086.2 231pln/kpl
-tarcze standard 288mm ATE 24.0325-0110.1 289pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt
-prowadnice zacisku ATE 11.8171-0008.1 21pln/kpl na stronę
-reparaturki zacisku ATE 11.0441-5703.2 40pln/kpl na stronę

i dla dużej wersji:

-klocki do dużych zacisków ATE 13.0460-4201.2 293pln/kpl
-tarcze 316mm ATE 24.0128-0126.1 379pln/szt
-czujnik zużycia klocków ATE 24.8190-0401.2 9pln/szt (można po 2 jak w W124)
-zestaw montażowy klocków ATE 13.0460-0268.2 61pln/kpl
-reparaturki zacisku z tłoczkami ATE 13.0441-4214.2 282pln/kpl na strone

plus używane

-zaciski ATE z W210 E420 po 100pln/szt identyczne jak w W124 Coupe od 300CE w górę
-tarcze 316mm używane grubość 26mm 50pln/szt

W moim przypadku do przeróbki muszę dokupić nowe klocki, zaciski używane szczelne i ładnie pracują tłoczki, używane tarcze wytrzymają jeszcze 2 kpl klocków więc zyskałem lepsze hamulce w niższej cenie, bo standardowe zaciski wymagają regeneracji.

A cha najważniejsze że rozstaw śrub na zaciskach jest ten sam tak jak i ich odsadzenie od zwrotnicy więc pasują bez najmniejszych problemów do tarcz (patrz foto)

Jedynym minusem tej modyfikacji jest wielkość felg minimum to stalowe 16" z zimową oponą na tą porę roku lub większe.
Załączniki
fot 1
fot 1
SNC00174.jpg (218.65 KiB) Przejrzano 7880 razy
fot 2
fot 2
SNC00171.jpg (213.84 KiB) Przejrzano 7880 razy
ad 1
ad 1
SNC00175.jpg (202.26 KiB) Przejrzano 7880 razy
ad 2
ad 2
SNC00173.jpg (182.55 KiB) Przejrzano 7880 razy
ad 1
ad 1
SNC00177.jpg (179.75 KiB) Przejrzano 7880 razy
ad 2
ad 2
SNC00172.jpg (173.73 KiB) Przejrzano 7880 razy
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

mbsly 220 CDI nie jest az takim potworem zeby mu hamulce poprawiać.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przenosze do dzialu /Zrob to sam/. temat interesujacy, dla autora klikam "pomogl" :-)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Wg mnie MaxCDI ładnie opisał temat, z tymże temat powinien znaleźc sie w dziale tuning, dlatego że:
- to istotna modyfikacja na niestandardowych czesciach,
-jak sam MaxCDI napisał -"to dobry kierunek tuningu" - do takich zacisków bedą pasowały tylko koło 16 cali i większe
-pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

merlin Tobie ciagle cos nie pasuje, a to sie uczepisz ze ktos duzy silnik chce kupic, a to ze mniejszych kol nie wlozy, a ze sobie wlozyl wieksze tarcze. doceniam, to ze czynnie bierzesz udzial w zyciu forum, ale na Boga - przestan juz marudzic.

ta i pozostale wypowiedzi zostawiam abys mogl przeczytac, pozniej usune wszystko co nie jest zwiazane z tematem. jol.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
MaxCDI
Posty: 19
Rejestracja: 5 lis 2009, o 14:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MaxCDI »

Drogi Merlinie ta modyfikacja jest jak najbardziej na oryginalnych standardowych częściach marki Mercedes!!!
A teraz do naszych Moderatorów, pragnę zauważyć że dział techniczny zawieszenie i hamulce jest jak najbardziej odpowiednim dla tego tematu, w dziale Tuning większość Polaków szuka jak zamontować spoiler lub zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek o pokrowcach na kierownice i innych chińskich wynalazkach nie wspominając, smutne to ale prawdziwe taki mamy rynek tuningu w Polsce.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Max wiem o tym, ale masz moje slowo, ze w dziale Zawieszenie temat przepadnie bardzo szybko.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

MaxCDI pisze:Drogi Merlinie ta modyfikacja jest jak najbardziej na oryginalnych standardowych częściach marki Mercedes!!!
Byc może oryginalne i standardowe, z tymże na pewno nie montowane seryjnie w 220CDI.
MaxCDI pisze: w dziale Tuning większość Polaków szuka jak zamontować spoiler lub zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek o pokrowcach na kierownice i innych chińskich wynalazkach nie wspominając, smutne to ale prawdziwe taki mamy rynek tuningu w Polsce.
Jak sam zauważyłeś jest to modyfikacja tuningowa, (bardziej profesjonalna niz diodówki z tyłu ;-) ) i mysle ze warto zeby była w odpowiednim dziale, ( nie bede podważał decyzji moderatora, to tylko moja skromna propozycja...) Wiekszośc osob szuka tuningu takiego jak zauwazyłes, ale mysle że Twoja propozycja tuningowa jest również bardzo cenna i jak inna od diodówek. Po prostu profesjonalne podejscie do tematu i tu duży szczery szacunek z mojej strony :-)
fabek pisze: ale na Boga - przestan juz marudzic
:oops: nie wiedziałem że taki maruda ze mnie jest ;-)
fabek pisze:merlin Tobie ciagle cos nie pasuje, a to sie uczepisz ze ktos duzy silnik chce kupic, a to ze mniejszych kol nie wlozy, a ze sobie wlozyl wieksze tarcze. doceniam, to ze czynnie bierzesz udzial w zyciu forum, ale na Boga - przestan juz marudzic.
Cóż mi wszystko pasuje spokojnie ;-) To że mam inne zdanie, cóż nie muszę się zgadzać ze wszystkimi w jakiś tam kwestiach, normalna sprawa że każdy ma swoje zdanie. :-D
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
radzioll
Posty: 296
Rejestracja: 1 wrz 2008, o 00:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radzioll »

merlin pisze:pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
w tym samochodzie standardowe kola maja rozmiar 16'... :!:
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

radzioll pisze:
merlin pisze:pomijam fakt praktyczności takiej zamany (bo będzie hamować tak samo a 220cdi to nie wyścigówka) a przyszły nabywca chcac załozyc standardowe zimowe felgi bedzie musiał zmieniac układ hamulcowy...
w tym samochodzie standardowe kola maja rozmiar 16'... :!:
16 jak najbardziej, z tymże 15 cali stalowe zima również sa w specyfikacji ks. serwisowej auta ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości