Wymiana płynu chłodzącego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana płynu chłodzącego
Chcę sam wymienic płyn. Czy stary płyn wypuszcza się z chłodnicy i bloku silnika, czy wystarczy z chłodnicy. Jeśli z bloku też, to w którym miejscu jest korek spustowy. Dzięki.
E-220D '97 Elegance
1. odkrecasz korek w zbiorniku wyrownawczym.
2. na dole chlodnicy z lewej strony masz krociec do ktorego podlaczasz wezyk i kierujesz go do jakiejs banki okolo 10 litrow. dostaniesz sie tam przez "klapke" w oslonie silnika.
3. obok krocca jest czerwony zaworek, przekrecajac go stary plyn zacznie leciec.
4. po wlaniu nowego plynu zakrec lekko korek w zbiorniku wyrownawczym, uruchom silnik, niech na wolnych obrotach sie odpowietrzy. uzupelnij braki.
proponuje przed wlaniem plynu przeplukac uklad zwykla woda by pozbyc sie osadow i brudu. czyli wlewasz od gory tyle wody, az na dole zacznie leciec czysta.
2. na dole chlodnicy z lewej strony masz krociec do ktorego podlaczasz wezyk i kierujesz go do jakiejs banki okolo 10 litrow. dostaniesz sie tam przez "klapke" w oslonie silnika.
3. obok krocca jest czerwony zaworek, przekrecajac go stary plyn zacznie leciec.
4. po wlaniu nowego plynu zakrec lekko korek w zbiorniku wyrownawczym, uruchom silnik, niech na wolnych obrotach sie odpowietrzy. uzupelnij braki.
proponuje przed wlaniem plynu przeplukac uklad zwykla woda by pozbyc sie osadow i brudu. czyli wlewasz od gory tyle wody, az na dole zacznie leciec czysta.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
plukanki to naciaganie klienta tak jak pompowanie kol azotem. wystarczy przeplukac zwykla woda, caly szlam zleci macie to pewne i zalac dobrym plynem chlodniczym z inhibitorami korozji lub koncentratem. ale to moje zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzac
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 paź 2009, o 16:51
- Lokalizacja: Wrocław
Pomocna dłoń gdyby nie chciał się odpowietrzyc sam
Jeżeli to komuś pomoże bo np. mój E300D nie chciał sie za nic odpowietrzyć tzn. 105stopni na blacie ogrzewania brak i chodzące non stop wentylatory to na wyjściu węża z głowicy do chłodnicy na na takim dużym aluminiowym króćcu jest śruba na klucz 19. Wystarczy ją odkręcić i dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy aż sie przeleje w miejscu odkręcenia tej śruby. Zakręcić z powrotem odpalić i po chwili powinno byc ok. Pozdrawiam
E300D
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pomocna dłoń gdyby nie chciał się odpowietrzyc sam
lukasz_pawlik pisze:Jeżeli to komuś pomoże bo np. mój E300D nie chciał sie za nic odpowietrzyć tzn. 105stopni na blacie ogrzewania brak i chodzące non stop wentylatory to na wyjściu węża z głowicy do chłodnicy na na takim dużym aluminiowym króćcu jest śruba na klucz 19. Wystarczy ją odkręcić i dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy aż sie przeleje w miejscu odkręcenia tej śruby. Zakręcić z powrotem odpalić i po chwili powinno byc ok. Pozdrawiam
Ta śrubka jest specjalnie do odpowietrzania układu, odpala się silnik i odkręca ją aż zacznie z niej lecieć płyn. Gdy zacznie wypływać dokręcić ją i dopiero zgasić silnik.
Dodatkowo obowiązkowe jest po spuszczeniu wody, i przed zalaniem nowego płynu otworzyć nagrzewnice tj. włączyć ogrzewanie na maxa (czerwone pole) aby do nagrzewnicy naleciał nowy płyn. Bez tego podczas jazdy może ubyć trochę płynu.
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...
w210 2.2 Diesel po taksówce 97r
Jest E-klasa i pełno nerwów...
w210 2.2 Diesel po taksówce 97r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości