Wymiana płynu chłodzącego

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Strazak
Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2008, o 12:08
Lokalizacja: Głogów

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Strazak »

Chcę sam wymienic płyn. Czy stary płyn wypuszcza się z chłodnicy i bloku silnika, czy wystarczy z chłodnicy. Jeśli z bloku też, to w którym miejscu jest korek spustowy. Dzięki.
E-220D '97 Elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

1. odkrecasz korek w zbiorniku wyrownawczym.
2. na dole chlodnicy z lewej strony masz krociec do ktorego podlaczasz wezyk i kierujesz go do jakiejs banki okolo 10 litrow. dostaniesz sie tam przez "klapke" w oslonie silnika.
3. obok krocca jest czerwony zaworek, przekrecajac go stary plyn zacznie leciec.
4. po wlaniu nowego plynu zakrec lekko korek w zbiorniku wyrownawczym, uruchom silnik, niech na wolnych obrotach sie odpowietrzy. uzupelnij braki.

proponuje przed wlaniem plynu przeplukac uklad zwykla woda by pozbyc sie osadow i brudu. czyli wlewasz od gory tyle wody, az na dole zacznie leciec czysta.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Strazak
Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2008, o 12:08
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Strazak »

febek, wielkie dzięki za tak jasny opis. Myślę, że bez trudu dam rade to zrobic. Punkcik dodany. Pozdrawiam.
E-220D '97 Elegance
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A jest sens dawac jakies specyfiki- płukanki?/ Czy kranówa wystarczy??
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Strazak
Posty: 12
Rejestracja: 6 gru 2008, o 12:08
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Strazak »

Myślę, że szlauf z wodą i parę minut, załatwią temat. Pozdrawiam.
E-220D '97 Elegance
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

plukanki to naciaganie klienta tak jak pompowanie kol azotem. wystarczy przeplukac zwykla woda, caly szlam zleci macie to pewne i zalac dobrym plynem chlodniczym z inhibitorami korozji lub koncentratem. ale to moje zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzac :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
lukasz_pawlik
Posty: 4
Rejestracja: 21 paź 2009, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Pomocna dłoń gdyby nie chciał się odpowietrzyc sam

Post autor: lukasz_pawlik »

Jeżeli to komuś pomoże bo np. mój E300D nie chciał sie za nic odpowietrzyć tzn. 105stopni na blacie ogrzewania brak i chodzące non stop wentylatory to na wyjściu węża z głowicy do chłodnicy na na takim dużym aluminiowym króćcu jest śruba na klucz 19. Wystarczy ją odkręcić i dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy aż sie przeleje w miejscu odkręcenia tej śruby. Zakręcić z powrotem odpalić i po chwili powinno byc ok. Pozdrawiam
E300D
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Trzeba było sie przejechać po zalaniu nowego płynu.Lepszy obieg.Pisał Wam użytkownik "noc" ze na postoju pompka wody słabo pompuje. :lol:
mysha7
Posty: 37
Rejestracja: 18 sty 2010, o 21:07
Lokalizacja: Sz-cin

Re: Pomocna dłoń gdyby nie chciał się odpowietrzyc sam

Post autor: mysha7 »

lukasz_pawlik pisze:Jeżeli to komuś pomoże bo np. mój E300D nie chciał sie za nic odpowietrzyć tzn. 105stopni na blacie ogrzewania brak i chodzące non stop wentylatory to na wyjściu węża z głowicy do chłodnicy na na takim dużym aluminiowym króćcu jest śruba na klucz 19. Wystarczy ją odkręcić i dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy aż sie przeleje w miejscu odkręcenia tej śruby. Zakręcić z powrotem odpalić i po chwili powinno byc ok. Pozdrawiam

Ta śrubka jest specjalnie do odpowietrzania układu, odpala się silnik i odkręca ją aż zacznie z niej lecieć płyn. Gdy zacznie wypływać dokręcić ją i dopiero zgasić silnik.

Dodatkowo obowiązkowe jest po spuszczeniu wody, i przed zalaniem nowego płynu otworzyć nagrzewnice tj. włączyć ogrzewanie na maxa (czerwone pole) aby do nagrzewnicy naleciał nowy płyn. Bez tego podczas jazdy może ubyć trochę płynu.
Była Łada Samara-Pozostał sentyment ,
Jest E-klasa i pełno nerwów...

w210 2.2 Diesel po taksówce ;) 97r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wystarczy lekko odkrecic korek od zbiornika wyrownawczego i przejechac sie chwilke.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
reer
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2010, o 18:54
Lokalizacja: z internetu

Post autor: reer »

Wie może ktoś jak odpowietszyc układ chłodzienia ?? prubowałem nawet z tą śrubą 19 że trzeba odkręcic i przedmuchac ale to nic nie dało [glow=red]pomocy:P [/glow]bo na dworzu cieplej niż w samochodzie :/

[ Dodano: 2010-01-22, 19:08 ]
tzn. jak sie odpowietrza nagrzewnice ????
Adam Bartosiewicz
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zobacz co napisalem wyzej!
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
reer
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2010, o 18:54
Lokalizacja: z internetu

Post autor: reer »

próbowałem tego i dupa....co to może byc ??
Adam Bartosiewicz
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Musisz zagrzać płyn do temperatury kiedy puści termostat, czyli około 80 stopni, chyba że termostat padł to będzie dłużej trwało.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
reer
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2010, o 18:54
Lokalizacja: z internetu

Post autor: reer »

to też nic nie pomogło.. nie wiem co jest z nim:/

mercedes w210 e300turbo diesel
Adam Bartosiewicz
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości