ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Damian
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:20
Lokalizacja: Gieczynek

ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td

Post autor: Damian »

Witam! Jestem nowy i chcialbym aby ktos przedstawil schemat ustawienia pompy wtryskowej w W210 E 290 TD bo mam problem. Szukałem po forum ale to co znalazlem jest chaotyczne i po pierwszym ustawieniu motor nie opdpalil. Jakby ktos zna temat i miałby chwile to byłbym wdzięczny
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pompę ustawić wg. rysunku. Silnik 12 st. przed OT. na krzywkach wałka pierwszego cylindra
podniesionych do góry (zapłon).
Załączniki
W210 2,9 TD ustawienie pompy rozdzielaczowej.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Damian
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:20
Lokalizacja: Gieczynek

Post autor: Damian »

Dzieki za odpowiedz, tak tez z informacji od pobliskich znajomych mechanikow zrobilem , miejscem gdzie popelnilem bład jak mysle bylo ustawienie silnika w gornym martwym punkcie w momencie zapłonu na pierwszym cylindrze. Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu? ustawiałem po zaworze ssacym ale to byla bardziej moja idea niz rada od kogos
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Damian pisze:Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu?
Dokładnie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Damian
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:20
Lokalizacja: Gieczynek

Post autor: Damian »

Kolejna proba sie nie powiodła. :cry: Niby wszystko zrobilem w/g schemtu a wyladowalem baterie od zeza i nawet od sprintera a motor i tak martwy. Ale jeszcze bede walczyl,chcialbym sie upewnic o miejce umiejscowienia kołka wobec ktorego nalezy sie odnosic skalą na kole wału, czy znajduje sie w prawej gornej cwiartce(zgodnie z kier.jazdy) a widok jest skromny przy napinaczu :?:
wojtas23-w1
Posty: 36
Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce

Post autor: wojtas23-w1 »

Witam!!!

Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.

Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.

Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Sprawdź czy na Plak odpala (samostart w dieslu jest niewskazany), jeśli tak, to masz zapowietrzony układ paliwowy i trzeba dłużej pokręcić, żeby zaciągnął...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
wojtas23-w1
Posty: 36
Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce

Post autor: wojtas23-w1 »

Do auta wkładam już trzecią poppę wtryskową i nadal nic. Odpali i gaśnie. Układ odpowietrzony, podłączałem już paliwo bezpośrednio z bańki omijając zbiornik.
Co może być pzyczyną że auto nie pali. Pmpa ma jakiś sterownik? Może cos innego padło bo nie mam pojęcia. Czekam na pomoc!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
Załączniki
W210 2,9TD znaki silnika..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
wojtas23-w1
Posty: 36
Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce

Post autor: wojtas23-w1 »

noc pisze:Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
To co na pisałeś się zgadza ale to nie cała robota. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer. Ustawiłem kąt wtrysku i auto odpaliło od razu. I tu był cały problem że na każdej z tych trzech pomp nie ustawiłem kąta wtrysku.
Damian
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:20
Lokalizacja: Gieczynek

Post autor: Damian »

To jakim czujnikiem mozna ustawic ten kat wtrysku?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli ustawisz pompę w przedziale 8 do 14 stopni silnik zapali.Będzie chodził twardo lub miękko, ale będzie.Do dokładnego ustawienia jest regulacja i komputer.Twój post dotyczy
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
wojtas23-w1
Posty: 36
Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce

Post autor: wojtas23-w1 »

Kolego Noc twoje doświadczenie i wiedza podług mojego jest bez porównania. I przede wszystkim szacunek dla Ciebie. Wszystkie trzy pompy wkładałem tak samo. Na jednej zapalił ale wogóle nie miał siły i dymił czyli żle ustawiony kąt wtrysku/ zapłon. Po włożeniu trzeciej też nie chciał zapalić i dopiero po ustawieniu kąta wtrysku auto odpaliło od razu a tak ewentualnie złapało i zgasło. Przy trzecim włożeniu montowałem już pompę w 45 minut.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Odpowiedź prosta, źle ustawiałeś z przodu lub Ci przeskakiwała przy wkładaniu.Gdyby była taka wrażliwa, to reagowałaby na rozciągnięcie łańcucha i jego poranne skoki z napinaczem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bledzinski
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2010, o 00:18
Lokalizacja: Nybro Szwecja

Post autor: bledzinski »

Kolego odemnie rowniez wyrazy uznania za precyzje i wiedze oraz jasnosc przekazu ostawilem tak jak napisales i odpalil bez problemu a nie jak co nie ktorzy opisuja rozne niestworzone rzeczy no ale coz jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Semrush [Bot] i 19 gości