ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td
Witam! Jestem nowy i chcialbym aby ktos przedstawil schemat ustawienia pompy wtryskowej w W210 E 290 TD bo mam problem. Szukałem po forum ale to co znalazlem jest chaotyczne i po pierwszym ustawieniu motor nie opdpalil. Jakby ktos zna temat i miałby chwile to byłbym wdzięczny
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Pompę ustawić wg. rysunku. Silnik 12 st. przed OT. na krzywkach wałka pierwszego cylindra
podniesionych do góry (zapłon).
podniesionych do góry (zapłon).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzieki za odpowiedz, tak tez z informacji od pobliskich znajomych mechanikow zrobilem , miejscem gdzie popelnilem bład jak mysle bylo ustawienie silnika w gornym martwym punkcie w momencie zapłonu na pierwszym cylindrze. Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu? ustawiałem po zaworze ssacym ale to byla bardziej moja idea niz rada od kogos
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dokładnie...Damian pisze:Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu?
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Kolejna proba sie nie powiodła. Niby wszystko zrobilem w/g schemtu a wyladowalem baterie od zeza i nawet od sprintera a motor i tak martwy. Ale jeszcze bede walczyl,chcialbym sie upewnic o miejce umiejscowienia kołka wobec ktorego nalezy sie odnosic skalą na kole wału, czy znajduje sie w prawej gornej cwiartce(zgodnie z kier.jazdy) a widok jest skromny przy napinaczu
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Witam!!!
Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.
Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.
Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?
Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.
Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.
Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Sprawdź czy na Plak odpala (samostart w dieslu jest niewskazany), jeśli tak, to masz zapowietrzony układ paliwowy i trzeba dłużej pokręcić, żeby zaciągnął...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
To co na pisałeś się zgadza ale to nie cała robota. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer. Ustawiłem kąt wtrysku i auto odpaliło od razu. I tu był cały problem że na każdej z tych trzech pomp nie ustawiłem kąta wtrysku.noc pisze:Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Jeżeli ustawisz pompę w przedziale 8 do 14 stopni silnik zapali.Będzie chodził twardo lub miękko, ale będzie.Do dokładnego ustawienia jest regulacja i komputer.Twój post dotyczy
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 kwie 2009, o 12:57
- Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Kolego Noc twoje doświadczenie i wiedza podług mojego jest bez porównania. I przede wszystkim szacunek dla Ciebie. Wszystkie trzy pompy wkładałem tak samo. Na jednej zapalił ale wogóle nie miał siły i dymił czyli żle ustawiony kąt wtrysku/ zapłon. Po włożeniu trzeciej też nie chciał zapalić i dopiero po ustawieniu kąta wtrysku auto odpaliło od razu a tak ewentualnie złapało i zgasło. Przy trzecim włożeniu montowałem już pompę w 45 minut.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Odpowiedź prosta, źle ustawiałeś z przodu lub Ci przeskakiwała przy wkładaniu.Gdyby była taka wrażliwa, to reagowałaby na rozciągnięcie łańcucha i jego poranne skoki z napinaczem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 00:18
- Lokalizacja: Nybro Szwecja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości